RESPIRATIA – tehnici practice

0

Respiraţia e legătura primară, supraconştientă cu planul astral, de unde şi aduce prana (energie vitală), de altfel în Yoga respiraţia este denumită Pranayama. Aceste tehnici sunt cunoscute de mii de ani şi sunt cele mai simple şi mai eficiente metode de a intra într-o stare alterată de conştiinţă, pentru a trece de la beta la alfa sau chiar mai adânc. Azi com atinge 5 feluri de respiraţie şi le vom trece rapid în revistă ş iefectele pe care acestea le au asupra corpurilor noastre şi nu numai.

Prima respiraţie e practic o non-respiraţie şi constă în Reţinerea respiraţiei. Inspiraţi lent şi profund, fără forţare, lăsaţi totul natural, să curgă. Când aţi inspirat numpraţi până la 2, 3, 4… 60 …. 90 (desigur că în timp, cu exerciţiu) şi apoi expiraţi lent. Nu e cazul să doborâţi recorduri sau să vă forţaţi, exerciţiul nu îşi mai atinge scopul în acel caz. Atenţie: nu se recomandă persoanelor cu hipertensiune arterială sau probleme cardiace (decât cu supervizare şi cu o pregătire specială în prealabil). Exerciţiul este folositor pentru golirea minţii, în liniştea numărătorii nu mai există altceva decât voi şi numerele.

Cea de-a doua tehnică este Respiraţia alternativă pe nări. Acoperiţi mai întâi nara stângă şi inspiraţi doar pe nara dreaptă. Pe expiraţie acoperiţi nara dreaptă şi expiraţi pe stânga. Număraţi până la 7 ţinându-vă respiraţia. După ce aţi efectuat acest procedeu de 7 ori schimbaţi începând cu nara dreapta, inspirând pe nara stângă pentru început. Exerciţiul ajută la echilibrarea fluxurilor Yin – Yang (e eficient în cazul durerilor, care sunt dezechilibre flagrante al acestui echilibru) şi la desfundarea sinusurilor.

Cea de-a treia respiraţie este Albina care bâzâie. Respiraţia trebuie să fie lentă şi profundă, fără exagerare. Pe expiraţie ţuguiaţi buzele şi rostiţi un „Hmmmmmm” prelung, asemănător zumzetului unei albine. Această respiraţie se execută cu ochii închişi imaginându-ne o poiană plină de flori şi soare. Ajută la liniştire şi calmare. Pentru un efect de durată ieşiţi foarte încet din stare, păstrând ochii închişi o vreme după ultima expiraţie sonoră.

Cea de-a patra este Respiraţia burduf. Inspiraţi adânc şi forţat ca un taur care atacă. Expiraţia trebuie să fie prelungă şi să imite un pufnit în râs şi să elimine tot aerul din plămâni ca aceştia să se umple natural. Trebuie să fim conştienţi de această respiraţie. Este o foarte bună tehnică de energizare şi de stimulare a creierului.

Tehnica nr. 5 se numeşte Respiraţia răcoritoare. După cum îi este şi numele la asta se şi referă. Se scoate puţin limba din gură şi se rulează (dacă se poate, dacă nu e de ajuns să fie ieşită puţin din gură) şi se inspiră şi se expiră pe gură lent şi nu foarte profund. Se face pauză un minut şi apoi se reia. Procedeul se execută de trei ori.

Vom reveni în viitor cu alte tipuri de respiraţie care sunt practicate în meditaţie pentru relaxare sau pentru energizare sau pentru extinderea conştiinţei. Până atunci vă las să vă jucaţi cu acestea 5, care închid o eneagramă a fluxurilor pranice în corpul vital, de-a lungul meridianelor energetice. Şi nu uitaţi, clarvăzătorii „simt-intuiesc” o mişcare similară respiraţiei în cazul corpului mental, respiraţia sufletului.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
5 INTREBARI PENTRU SUFLET – raspunde Adriana Morel

Pe Adriana am cunoscut-o pe facebook "întâmplător" în cadrul unei discuţii pe un subiect cu tentă spirituală. Am urmărit şi...

Închide