Cum să îți activezi focul interior iarna

0

Ai un plan simplu pentru a trece prin zilele sumbre și mohorâte ale iernii? Toate succesele semnificative în viață sunt construite pe mici succese, și mai degrabă decât să-ți pui o pătură în cap în zilele nefavorabile, poți încerca această metodă simplă de respirație ce te poate ajuta să ai propulsie chiar și în cele mai întunecate zile.

Filosofia Yoga ne învață că respirația este o unealtă puternică, de obicei sub-evaluată, care ne poate schimba viața în multe feluri. A înțelege puterea respirației (prana) înseamnă a avea o fundație pentru orice practică de bunăstare. De exemplu, dacă ai nevoie să te calmezi, poți respira exclusiv prin nara stângă, închizând-o pe cea dreaptă cu degetul mare de la mâna dreaptă, inspirând și expirând profund doar prin nara stângă. În acest fel îți activezi ”ida”, sistemul nervos parasimpatic pentru a putea să te simți calm și centrat.

Respirația noatră este spiritul nostru, cuvânt care provine din latinul ”spiritus”, care înseamnă ”respirație” și de aceea pentru că respirăm, trăim. Dacă respirăm profund și conștient, avem tendința de a trăi profund și conștient. Reciproca este că, dacă respirăm superficial și haotic, viețile noastre au tendința să fie la suprafață și haotice. Atunci când învățăm să aprofundăm respirația și să o folosim în mod conștient (măiestria respirației), viețile noastre încep să fie mai profunde și câștigăm măiestria în viață.

Cu toții știm că iarna este o încercare pentru corpurile noastre. Avem tendința să ne îndreptăm în mod natural către mâncăruri mai bogate, să ne îmbrăcăm mai gros pentru a ne menține corpul cald, însă toate acestea ne pot conduce către o senzație de moleșeală și greutate. Ne bazam excesiv pe cofeină pentru a trece prin orele de letargie ale după-amiezei, lăsându-ne glandele adrenale suprasolicitate și obosite. Energia armonioasă pe care o veți căpăta prin această respirație, practicată în mod regulat, este extrem de eficientă. Fără pilule, medicamente, cofeină sau alcool.

”Respirația de foc” poate fi folosită ca prim lucru dimineața (întotdeauna pe stomacul gol!), ca să poți începe ziua cu dreptul. Încălzește ușor corpul, activând centrul ombilicului/chakra 3 și trezește forța vitală (kundalini) care doarme la baza șirei spinării. Această respirație este practică și ”portabilă”. O poți încerca la birou înainte de o întâlnire sau la începutul antrenamentului la sală, ori a rutinei yoga. Poți adăugă și o asană la aceasta, precum Anjaneasana, Postura luptătorului 1 sau Ustrasana.

Tehnica aceasta ajută la curățarea plămânilor, echilibrează glandele adrenale, încurajează digestia (focul din stomac este esențial!). Puteți găsi și alte beneficii pe pagina de tutoriale, însă nu mă credeți pe cuvânt. Încercați-o în fiecare zi pentru o săptămână (sau o lună!) și vedeți cum vă simțiți.

Învățarea respirației de foc

Recomandarea pentru învățarea acestui tip de respirație este prin intermediul unui ghid și va fi un instrument eficient de-a lungul întregii ierni și mai departe. veți fi radianți! Mai jos găsiți un tutorial (în engleză) pentru Respirația de foc.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Există ceva care se numește iluminare?

Am citit recent un articol pe The Huffington Post, intitulat   (Nu există ceva care se numește iluminare). Era un post de pe...

Închide