Creierul la viteza a cincea – partea 2

0

continuarea a articolului: http://noulpamant.ro/articole/holism/puterea-mintii/creierul-la-viteza-cincea-partea-1/

REM pentru stres

Jack Schwarz, scriitor si cercetator, a dezvoltat acest exercitiu la sfarsitul anilor ’50 pentru a-si ajuta studentii sa isi reduca nivelurile de stres si pentru eliberarea stresului post-traumatic. Acesta imbunatateste armonia corp-minte si/sau somnul non-REM. El a construit aceasta tehnica bazandu-se pe Harta tibetana a ochilor.

• Vizualizati un disc urias, al soarelui chiar deasupra liniei orizontului

• Respirati in ritm alfa-diafragmatic, inspirati 8, expirati 8 si tineti respiratia 4

• Indreptati-va atentia catre ora 11, miscandu-va incet ochii in sensul acelor de ceasornic fara sa va opriti la ora de referinta. Faceti trei rotatii complete

• Indreptati-va atentia drept inainte si observati schimbarile in senzatiile corporale si in emotii

• Acum indreptati-va atentia catre ora 1. Incet, miscati-va ochii in sens anti-orar, catre 12, 11 -9 – 7 – 5 – 3 si intoarceti-va la ora 1, fara sa va opriti la ora de referinta, continuand pana faceti cel putin 10 sau 12 rotatii

• Indreptati-va atentia din nou drept inainte catre orizont si observati din nou schimbarile in senzatiile corporale si in emotii

• Repetati procedura de cate ori aveti nevoie si in ritmul propriu si vizualizand in modul in care puteti

Lucrand cu durerea

Iata o tehnica ce va poate ajuta atunci cand experimentati durere. Exista cel putin doua moduri de a lucra cu durerea
• Trimiteti durerii iubire si acceptare. Faceti asta intreaga zi.
• Spuneti ‘da’ durerii. Aceasta ipostaza este opusul rezistentei, care este o tendinta pe care o avem din motive evidente. Atunci cand acceptam durerea, corpul reincepe lucrul pentru a remedia problema.

O cura pentru depresie

Care este postura unei persoane depresive? Oamenii care sunt in depresie deseori merg cu privirea in podea. (Ei acceseaza un mode kinestezic si/sau vorbesc cu ei insisi despre toate lucrurile care ii fac sa se simta in depresie). Isi lasa umerii in jos. Respira superficial si slab. Ei fac toate acele lucruri care le pun corpurile intr-o fiziologie depresiva. Decid ei sa fie in depresie? Cu siguranta ca da. Depresia este un rezultat si are nevoie de o imagine extrem de precisa pentru a-l crea.

Daca faci asemenea lucruri corpului tau, o sa te simti in depresie. Totusi, daca ai schimba modul in care iti folosesti corpul, ridicandu-ti umerii, respirand profund, folosind un alt ton al vocii sau miscandu-ti corpul intr-un alt tempo, este extrem de greu sa te simti in depresie.

Cercetatori de la The University of California, Berkeley, au studiat acest fapt cu putin timp in urma. Ei au avut la studiu persoane care erau depresive si pentru o perioada de patru saptamani, le-au rugat sa stea in fata unei oglinzi si sa ranjeasca de la o ureche pana la cealalta fara niciun motiv pentru 20 de minute pe zi, sapte zile pe saptamana. Ranjetele lor au fost atat de largi incat cu totii si-au creat cate un rid in coltul ochilor. In mod absolut fascinant, ei si-au ridicat si umerii si au inceput sa respire profund in timpul exercitiului. Cu toate ca multi dintre ei au bombanit ceva de genul: „Tampita idee!”, niciuna dintre persoanele implicate in studiu nu a ramas in aceiasi stare in care era la inceputul acestuia. Intr-adevar, la sfarsitul perioadei de studiu, multi dintre ei nu au mai avut nevoie de medicamente.

Dr Fred Alan Wolf, un doctor cunoscut sub numele de Dr Quantum, a pus la punct o tehnica si mai efcienta si mai rapida: „Sa spunem ca acum stai jos si spui, ‘Oh, sunt atat de deprimat/a. Ma simt atat de rau. Ma simt groaznic.”

„Le spun oamenilor un singul lucru extrem de simplu. Este extrem de usor. Intreaba-te: ‘Cine se simte deprimat?’ Insa nu raspunde la intrebare. Doar intrebandu-te fara sa iti raspunzi schimba chimia din interiorul corpului si prin simpla intrebare, poti sa incepi sa iesi din depresie. Trebuie sa repeti aceasta intrebare pentru un timp, pentru ca nu functioneaza precum pilotul automat. Nu este ca si cum apesi un intrerupator. Trebuie sa tot repeti intrebarea si dupa un timp iti dai seama ca persoana care spune ‘Eu sunt deprimat’ nu esti tu.”

Pot sa probez ca aceasta tehnica functioneaza si nu numai in cazul depresiei dar si a emotiilor neplacute.

O viata fara frica

Iata o tehnica ce a fost conceputa de catre Guy Finley: Pentru urmatoarele 10 sau 20 de secunde, elibereaza in mod constient tensiunea din umeri. Respira profund. Deconecteaza-te in mod deliberat de gandurile proprii si observa-le cum cad din mintea ta precum frunzele din copaci, toamna. Acum, deschide-te catre tot ceea ce te inconjoara si simte-te reinnoit prin constientizarea posibilitatilor infinte ale vietii!

Nu te simti extraordinar deja? Observa cat de constient/a devii. Observa cat de clara iti este mintea. Observa cat de sensibil/a esti la tot ceea ce te inconjoara si ceea ce se intampla in interiorul tau. Poti sa vezi puterea si promisiunea in aceasta stare inalta a constiintei?

Foloseste aceasta tehnica secreta de cate ori iti aduci aminte in timpul zilei. Observa-ti prietenii si persoanele iubite cum se minuneaza pentru ca atragi catre tine viata aceea luminoasa si fericita despre care stiai ca dintotdeauna ca este posibila.

Luis S R Vas a semnat o sumedenie de carti de-a lungul unei cariere de o decada de publicatii tematice, lucrari publicate si conferinte corporatiste. Contact: vasluis@hotmail.com

Citat: Deconecteaza-te in mod deliberat de la gandurile tale, observa-le cum cad din mintea ta precum frunzele din copaci, toamna.

sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Creierul la viteza a cincea – partea 1

Cu totii am auzit de uimitoarele lucruri pe care creierul le poate face. Cu toate acestea, atunci cand vine vorba...

Închide