Petroglifele din Desertul Mojave vorbesc despre Potop – partea 2

0

  • In partea de vest a desertului Mojave din sudul Californiei, exista o placa de roci antice integrate intr-un bolovan de langa un lac antic care arata un om intr-o barca. Alte doua glife de pe placa povestesc despre o inundatie. In acest articol, aceste trei imagini sunt analizate la un loc, dezvaluind o poveste mult mai mare. Interpretarile artei in piatra ale lui LaVan Martineau sunt folosite in lucrarea de comparare si de interpretare a acestora. In acest fel sunt aduse dovezile care sustin interpretarea acestor petroglife ca o relatare a unei marete inundatii. continuare: http://noulpamant.ro/articole/stiri/petroglifele-din-desertul-mohave-vorbesc-despre-potop-partea-1/ 

Imediat in stanga Glifei Navei, este o linie verticala intrerupta cu patru cercuri egale si la distante egale desenate peste ea (Imaginea 5). Ilustratii similare s-au gasit in Marele Bazin la situri cu petroglufe precum Grapevine Canyon (Imaginea 6) si Lagomarsino (Imaginea 7) in Nevada. Cu toate ca sunt abstracte, aceste desene pot reprezenta o forma antica de scriere ce seamana cu „Kaipu String”-ul incas ce incorporau informatia intr-o serie de noduri pe o franghie.

 

  
[sus]Imaginea 5. Lacul Little, [centru]Imaginea 6. Grapevine Canyon, [jos]Imaginea 7. Lagomarsino

Deasupra si la stanga celor patru desene de cercuri concentrice pe panoul inundatiei din desert, este o petroglifa foarte veche, aproape stearsa (Imaginea 8) care, cu toate ca este greu de inteles, descrie in mod clar o figura asemenetoare unei scari ce are cel putin 10 diviziuni orizontale. Sub aceasta imagine, este o alta la fel de stearsa (Imaginea 9) ce pare sa fi fost realizata de catre acelasi artist si evident in aceeasi epoca. Cea de-a doua glifa este ovala si umpluta de multe linii ce se intersecteaza. Cateva alte linii aditionale si posibil trei figuri dintre care una poate fi o descriere a purtatorului de sceptru, se extind in partea de jos a ovalului. Aceasta petroglifa seamana cu o imagine mult mai recenta sapata deasupra raului San Juan in sud-estul  Utah (Imaginea 10). Tinand cont de locatia lor centreala pe panoul inundatiei din desert si de varsta lor aparenta, atunci cand le comparam cu Glifele mult mai clare ce le inconjoara, informatia continuta in aceste doua desene antice, poate sau poate sa nu fie legata de celelalte imagini de pe acest panou.

 

  
[sus]Imaginea 8. (Imbunatatita), [centru]Imaginea 9. (Imbunatatita), [jos]Imaginea 10.

La stanga acestei vechi imagini ovale de pe panoul inundatiei din desert este o a treia glifa majora (Imaginea 11). Este similara ca detaliu si dimensiuni cu Glifa Inundatiei. La fel ca in aceasta, imaginea este impartita in trei sectiuni verticale iar sectiunea de mijloc contine multe linii ce descriu apa. Totusi, in zona de jos unde Glifa Inundatiei prezenta ploaia, aceasta glifa are cateva linii de apa orientate vertical, indicand faptul ca apa scade sau se scurge. Sectiunea superioara a petroglifei contine un singur cerc in jurul unui punct central. Desene similare (Figura 7) au fost interpretate de catre Martineau ca insemnand locul „0” sau „o anumita locatie”

La fel ca si in cazul Glifei Inundatiei, acest cerc are numeroase linii scurte ce radiaza inafara lui. Insa, spre deosebire de liniile din cealalta glifa, doua dintre aceste linii se termina cu o pereche de cercuri concentrice iar o a treia, cu un punct mare, solid. Martineau interpreteaza simboluri similare cu aceste ilustratii ca „nimic aici” (Figura 5) si „ceva aici” (Figura 8). In plus. el mentioneaza ca atunci cand o imagine are linii radiind descrierea modificata comunica o miscare in exterior sau o eliberare. De aceea, cea de-a treia petroglifa este numita Glifa Dispersiei.

 

Imaginea 11. Glifa Dispersiei

Figura 5. „Nimic aici”

Figura 6. „In toate directiile”

Figura 7 . „Locatie fixa”

Figura 8. „Ceva aici”

 

 

In fine, deasupra portiunii inferioare a glifei dispersiei si continuand in dreapta acesteia este un desen al unui model de tip grila cu linii serpuite (Imaginea 12) care este posibil sa se termine cu o a treia figura de purtator de sceptru. Bazandu-se pe nivelul  de stergere asociat cu aceste imagini de tip grila comparate cu Glifa Dispersiei este evident ca acestea au fost create mult mai recent decat Glifete Inundatiei, Navei si Dispersiei ce par sa apartina aceleiasi vechi epoci.

 

Imaginea 12.
Partea de jos a Glifei Dispersiei (stanga sus), modelul grila cu linii serpuite si posibilul om cu sceptru

Dicutii

Potrivit lui  Bruno David, director Programme for Australian Indigenous Archaeology la Universitatea Monash din Melbourne, „interpretarile samanice” (ale petroglifelor si pictografelor) au devenit importante pe intreg mapamondul odata cu scrierile lui  David Lewis-William de la mijlocul anilor ’80”. Totusi, Bruno nu este convins ca interpretarile samanistice/neurofiziologice se pot aplica in mod general interpretarilor arheologice. El spune ca „raza de manifestare samanica este acum legata de hiper-real”. Toate siturile unde au fost descoperite desene similare Glifei Navei, au fost identificate ca apartinand populatiilor indigene pre-Columbiene ce apartin ramurilor lingvistice Numice ale Uto-Aztecan. De aceea, un cadru lingvistic pentru analiza acestor imagini poate oferi cele mai bune instrumente pentru descifrarea acestora pentru ca migratia popoarelor Numice in aceste arii geografice coincide cu varsta ce a fost estimata pentru aceste glife.

Atunci cand imaginile de pe panoul inundatiei din desert sunt citite la un loc, incepand cu Glifa Inundatiei in partea de dreapta jos si sfarsind cu Glifa Dispersiei in aprtea stanga, putem afla povestea pe care o spune. Mai intai Glifa Inundatiei povesteste despre o ploaie ce a pornit inundatii masive ce s-au imprastiat pana cand au acoperit intreg pamantul si nu se mai putea vedea nimic in nici o directie.

Apoi, punctele din cele doua capete ale Glifei Navei ce imparte inregistrarea temporala, ne povesteste ca pentru o vreme o persoana in barca a plutit deasupra apelor. In cel de-al treilea rand, Glifa Pasarii ce este desenata imediat deasupra Glifei Navei, ne arata ca acest animal era cumva asociat cu omul si cu barca. Apoi, Glifa Dispersiei  ne arata ca era un punct fix acolo unde probabil ca barca a ancorat pe masura ce apele s-au retras si obiectele au inceput sa iasa la suprafata. Cele doua seturi de cercuri concentrice ce radiaza din aceasta glifa, pe linii separate, ne informeaza ca acolo unde s-au aflat nu s-a descoperit nimic. Punctul singular de la capatul unei alte linii ce porneste din glifa ilustreaza ca acest obiect a fost descoperit. In final, daca o figura antropomorfica este desenata la sfarsitul modelului tip grila cu linii serpuite, povestea concluzioneaza ca individul ce a supravietuit in barca, inundatiei, ajunge intr-o zona neaglomerata.

sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Luna si paradoxul ei

Originea Lunii a fost atacata de multe ori, de fiecare data creandu-se un nou puzzle in legatura cu modul in...

Închide