Tommaso Palamidessi – fondator al Societatii Arheosofice

0

Nascut la Pisa pe 16 februarie 1915, la ora 9.45 dimineata, fiu al Ofiterului in armata N.H. Palamidessi si poetei Luigia Tagliata, botezat la data de 7 martie, Tommaso Palamidessi a studiat operele lui Hermes Trismegistul, Plotin, Origen si Vladimir Sergheevic Soloviev. Ca autodidact benevol a fost atras, inca din adolescenta, de astronomie, astrologie, medicina, botanica farmaceutica si religie. Aceste discipline au fost pentru scriitor momente pline de entuziasm, in Catania si in Tripoli (Libya) in 1928, apoi in Siracuza si in Torino intre 1932 si 1940.

El dezvolta importante studii astrologice asupra medicinei, cancerului, faptelor istorice, psihologiei si parapsihologiei (Traseul stelelor si bolile omului, Bocca, Milan, 1940; Medicina si influentele siderale, Bocca, Milan, 1940; Astrologia lumii, Torino, 1941; Stelele in diagnosticarea si tratarea cancerului, Torino, 1943 – 1949; Cutremure, eruptii si influente cosmice, Torino, 1943). In ceea ce priveste studiul astronomiei si influentele astrale a cercetat munca lui Kepler, Lalande, Cassini, Flammarion, Argoli, Junctitius, Cardan, Magini.

Atras fiind de Crestinism, pe de o parte, si de filosofiile estice precum Budismul, tehnicile ascetice de trezire initiatica (yoga, tantrism, taoism), pe de alta, a facut studii intense, cercetari si experiente extrasenzoriale (1945 – 1948) si a folosit, de asemenea, in studiile sale, experiente in afara corpului, biolocatii si amintiri despre vieti anterioare scriind diferite opere pe aceste teme (Puterile oculte ale omului si Yoga tantrica Indo-Tibetana, Ed. Giovene, Milano 1945).

In 1943 Palamidessi, s-a inscris la Muzeul Egiptean din Torino pentru egiptologie si studiul heroglifelor, fapt ce a trezit in el interesul pentru fenomenele parapsihologice si amintirea vietilor trecute din vechiul Egipt unde a fost astronom si alchimist. Acesta pregateste un lung comentariu asupta teurgiei egiptene si a Cartii Mortilor, dar nu il trimite niciodata presei.

In 1947 se casatoreste, in data de 15 septembrie, la Torino, cu Rosa Francesca Bordino, discipol al sau si colaborator cu care va avea o fata, Silvestra, in 1948, ce devine arhitect.

Trimite apoi presei opera sa Tehnicile sexuale ale Tantra Yoga, EGO Torino 1948; Puterea erotica a Kundalini Yoga, Torino 1948; Yoga ca sa nu mori, Torino 1949. El cerceteaza simbolismul multor popoare, traditiile hermetice si alchimia greaca, chineza si europeana; calatoreste in cautare de carti rare, manuscrise, personaje legate de ezoterism, in Franta, Spania, Anglia, Scotia, Irlanda si Elvetie. Calatoreste si pentru a consulta biblioteci straine impreuna cu sotia sa care il insotea peste tot. In 1949, scrie cartea Alchimia ca o cale catre spirit. In unele dintre calatoriile sale, primeste initieri secrete si speciale.

 Tommaso Palamidessi se muta la Roma (1953) si aducandu-si aportul la raspindirea ezoterismului catre mase prin contributiile sale la revista La Tribuna Illustrata. Viziteaza Iugoslavia, Bulgaria, Turcia si Grecia (1957), petrece timp in manastirile de pe Muntele Athos  si la Kalambaka in Thessaly (23 Iulie 1957) pentru a isi largi cunostintele de teologie isihasta si metodele de spiritualizare. Studiaza cateva opere rare in aceste biblioteci de unde afla informatii pretioase despre centrul psihic. Viziteaza Uniunea Sovietica si Polonia in 1962. Calatoreste catre Statele Unite, Hawaii si Canada in 1964. Palamidessi sustine o intensa activitate politica, insa o adanca criza spirituala si o radicala schimbare filosofica, il conduc catre Cristos. Isi opreste publicatiile despre Yoga si viata politica, pentru a merge pe drumul Crestinismului stravechi, acela din primele secole. Viziteaza Palestina, Iordania, Israelul, Libanul, Egiptul, Siria si Etiopia in1966. In Ierusalim are revelatia Golgotei si in Ghetsimani, pe 7 si 8 aprilie 1966 (Paste), are revelatia Invierii. Manuscrise ezoterice si astrologice eseniene scrise de profetul Daniel reprezinta pentru el, surse de inspiratie.

In Alexandria, in Egypt, Palamidessi redescopera situri arheologice pe care le cunoscuse deja in experientele sale paranormale legate de amintirea vietilor trecute: ramasitele bibliotecii din Didaskaleyon. El investigheaza doctrina si aspectele practice ale sufismului islamic dar nu se implica in ele, Patristica deschizandu-l numai catre adevaratul Crestinism ezoteric.

In calatoriile sale din anul 1964, navigand pe Marile Nordului (Svalbard, Golful Magdalenei si al regelui, Irlanda, Groenlanda si Norvegia) Palamidessi face observatii astrogeofizice in regiunea Polului Nord, asupra galaxiei, pe care le va folosi la imbunatatirea Astrologiei Initiatice. Pentru ca deja studiase homeopatia si corelatiile dintre influentele stelelor si medicamente si acupunctura, porneste intr-o interesanta calatorie de studiu, catre Japonia, Hong-Kong, Tailanda si Bangkok (1972).

Inaintea acestei calatorii, aducand la maturitate noua sinteza doctrinara pe care el o defineste sub numele de „arheozofie”, Tommaso Palamidessi pune bazele unei scoli ezoterice, la data de 29 septembrie 1968, scoala denumita in mod legal „Societatea Arheozofica”, cu sediul la Roma, viale Regina Margherita 244, int. 7, unde dezvolta numeroase cursuri despre Crestinismul ezoteric si tehnicile ascetice de trezire spirituala: o scoala gratuita, autocefala, nelegata de vreo institutie, in concordanta cu spiritul si independenta caracteristice personalitatii lui Palamidessi.

Nevoia de a aprofunda studiul artei iconografice Neo-Crestine si Bizantine, se transforma intr-o experienta vizuala sacra a simbolismului culorilor. In felul acesta, s-a publicat una dintre lucrarile sale despre asceza pictoriala, insa aceasta munca il conduce calatoreasca iarasi si sa viziteze muzeele si bibliotecile din Romania si Cehoslovacia, in 1974.  Luna mai 1974 reprezinta un moment incarcat de viata interioara si intuitie: este o perioada de inspiratie poetica si de studiu din care se naste Tratatul Bazele Teologiei Sofianice. Calatoria sa continua si pentru a oferi cat mai multe celorlalti, in 1975 el imbunatateste Arheozofia prin noi chei mentru realizarea mistica a sinelui. Acesta este timpul pentru noi experiente, de aceasta data, de natura muzicala, alegand cel mai celestial instrument dintre toate: orga. Aceste experiente includ descoperiri dar si fragmente ale unei traditii muzicale foarte vechi si sacre ce au servit catharsisul si trezirea centrilor spirituali ai Omului regenerat.

Acest an a cerut contacte culturale cu Austria si Germany, de unde si noi calatorii. Apoi, aceasta schema a astrologiei pentru trezirea interioara si difuzarea Arheozofiei in strainatate il conduce pe Tommaso Palamidessi catre noi intalniri extraordinare in India, Kashmir si Nepal unde ajunge la 3 august 1975, pentru ca in cele din urma sa se intoarca iar la Roma, in acelasi an. In toamna anului 1975, publica Tratatul Tehnicile trezirii initiatice, Ed. Mediterranee (re-imprimat in 1983). In vara lui 1976 calatoreste catre America de Sud, Ecuador, Peru, ajunge la Lima pe 18 august, apoi merge in Paraguay si Brazilia pentru a cauta carti despre plantele medicinale, astrologie si ezoterism.

Dupa ce s-a intors in Italia, merge din nou, in iunie 1977, in China, vizitand, impreuna cu sotia si cu fiica sa, regiunile Kweilin, Wuhan, Shanghai, Canton, Peking, cu scopul de a descoperi tehnici pedagogice si didactice pentru copii si terapii pe baza de electro-acupunctura si plante. Apoi se intoarce in tara sa de bastina pentru a isi relua activitatea normala de instructor spiritual. In anii de dupa 1983, Tommaso Palamidessi organizeaza scoala de arheozofie, imbogatind-o cu numeroase publicatii si prin calatorii culturale catre Mexic, Guatemala, China, America de Sud, Uniunea Sovietica si Siberia. Aici, el a putut ingenunchea la Mormantul lui Soloviev de la Manastirea Virginelor din Moscova si a putut calca pamantul pe care a umblat Pavel Florenskij de-a lungul lacului Bikal, in timp ce marsaluia catre dureroasa deportare in Siberia. Lucrarile sale urmatoare au atins subiecte precum: Simbologia, Medicina Arheozofica si Terapia Spagirica. Pe data de 29 aprilie 1983 Tommaso Palamidessi trece in planurile nevazute.

Cateva dintre operele sale sunt publicate postum de catre sotia si fiica sa (1985: Astrologia Mondiala, Cartea Crestina a Mortilor; 1986: Icoane, culoare si asceza artistica, baza teologiei sofianice)

sursa:

 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
SUB zero

Claritatea e identificată meteorologic de o temepratură scăzută. Paradoxal, natura ne arată că ceea ce identificăm prin cuvântul "curăţenie" -...

Închide