Cimatica – stiinta viitorului – partea 3

0

  • Vibratia creativa Ce a descoperit Hans Jenny in cercetarile sale? In primul rand, Jenny a produs atat figuri Chladni cat si Lissajous, in experimentele sale. Acesta a descoperit, de asemenea, ca daca face sa vibreze o placa la o anumita frecventa si amplitudine – vibratie – formele si modelele de miscare caracteristice acelei vibratii apareau material pe placa. Daca schimba frecventa sau amplitudinea, dezvoltarea si modelele se schimbau si ele. El a descoperit ca, odata cu cresterea frecventei, crestea si complexitatea modelelor iar numarul elementelor devenea mai mare. Pe de alta parte, odata cu cresterea amplitudinii, miscarile deveneau mult mai rapide si turbulente si puteau crea chiar si niste mici eruptii unde materialul era aruncat in aer. continuare: http://noulpamant.ro/articole/stiinte-de-frontiera/cimatica-stiinta-viitorului-partea-2/

Trinitatea

In capitolul de incheiere al cartii Cymatics, Jenny insumeaza aceste fenomene ca fiind o unitate din trei parti. Puterea fundamentala si generativa este in vibratie care, datorita periodicitatii sale, sustine fenomenul cu cei doi poli ai sai. La unul dintre poli avem forma, modelul figurativ. La celalalt capat este miscarea, procesul dinamic.

 

Aecste trei campuri – vibratia si periodicitatea ca si camp de baza, si forma si miscarea la cei doi poli – constituie un intreg invizibil, spune Jenny, cu toate ca unul dintre ele poate domina cateodata. Are aceasta trinitate ceva din interiorul stiintei cu care corespunde? Da, potrivit lui John Beaulieu, meloterapeut american. In cartea sa Music and Sound in the Healing Arts, el face o comparatie intre structura sa tripartita care in multe aspecte seamana cu cea a lui Jenny si concluziile pe care cercetatorii, care lucreaza cu particule subatomice, le-au trasat.

„Exista o asemanare intre imaginile cimatice si particulele cuantice. In ambele cazuri, ceea ce pare sa fie forma solida este de asemenea o unda. Ele sunt amandoua create si in mod simultan organizate de catre principiul pulsului (a se citi: principiul vibratiei). Acesta este marele mister al sunetului: nu exista soliditate! O forma ce pare a fi solida, este defapt creata de o vibratie continuta”. Intr-o incercare de a explica unitatea in acest dualism dintre unda si forma, fizica a dezvoltat teoria campului cuantic in care campul cuantic sau in terminologia noastra, vibratia, este inteles ca acea unica si adevarata realitate, iar particula sau forma si unda sau miscarea sunt doar doua manifestari polare ale aceleiari realitati, vibratii, spune Beaulieu.

In concluzie, as vrea sa citez contemplatia poetica a lui Cathie E. Guzetta, in legatura cu relatia dintre sunet si nasterea diverselor forme de viata la care am putea ajunge in viitor: „formele fulgilor de nea si fatetele florilor si-ar putea lua forma pe care o au ca raspuns la o serie de sunete din natura”. Intr-un mod asemanator, este posibil ca plantele, cristalele si fiintele umane sa fie intrun fel muzica ce a luat o forma vizibila.

sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cimatica – stiinta viitorului – partea 2

Vibratia creativa Ce a descoperit Hans Jenny in cercetarile sale? In primul rand, Jenny a produs atat figuri Chladni cat...

Închide