Sederea, mersul, odihna constiente (mindfulness)

0

A sta jos, a merge, a sta in picioare sau lungit constient (mindful) este util pentru oameni. Aceste exercitii sunt o parte importanta a practicii mindfulness. Efectele sunt in mod definitiv benefice pentru reducerea stresului dar si pentru a deveni constienti de gandurile negative mult mai repede si in consecinta sa actionam. Elementul cheie este sa ne concentram pe respiratie, pe corp sau pe miscarile corporale in timp ce stam jos, mergem, stam lungiti sau in picioare, in acel moment. Mindfulness inseamna a fi constient de experienta in fiecare clipa, fara a judeca. Practica mindfulness este extrem de populara astazi.

Explicatii si instructiuni

A fi constient (mindful) de respiratie si corp

A fi constient de respiratie si de propriul corp este fundatia pentru a putea sa vedem cum ne simtim. Respirand constient, invatam sa ne concentram atentia si sa invatam sa fim total prezenti. Cu cat devenim mai priceputi la acest lucru, cu atat vom fi mai putin inclinati sa fim acaparati de emotiile noastre sau de trenurile gandurilor. Suntem din ce in ce mai capabili sa ne intoarcem in momentul prezent cu ajutorul respiratiei. Acest fapt ne ajuta sa dezvoltam o constiinta clara care sa nu reactioneze impulsiv. Vietile noastre devin mai pline. Pe masura ce devenim tot mai priceputi in a ne concentra atentia pe respiratie, vom observa ca putem aplica mindfulness-ul pe care l-am dezvoltat la tot mai multe aspecte ale vietii noastre.

A fi constient (mindful) de corp ajuta in acest proces. A fi constient de corp implica a fi constient de cum se simte corpul pe interior. O tehnica ce ajuta este imediat este sa simtim punctele de contact ale corpului cu scaunul, podeaua sau alte suprafete. Stand cu mindfulness inseamna: sa ne simtim picioarele pe pamant, fundul pe scaun sau perna, mainile pe genunchi, respiratia miscandu-se in interiorul si in exteriorul corpului. A merge mindfulness inseamna sa ne simtim talpile cand ating pamantul, bratele cum se misca pe langa corp, respiratia intrand si iesind din corp. A sta in picioare mindfulness inseamna sa fim constienti de contactul pe care il avem cu pamantul, greutatea corpului ce apasa din influenta gravitatiei, bratele cum atarna pe langa corp. Iar a sta lungit mindfulness inseamna sa simtim punctele de contact ale corpului cu suprafata pe care stam, bratele lungite pe langa corp sau pe stomac, respiratia. Multi oameni neaga aceasta simtire a interiorului corpului lor, iar ca si contrast, exteriorul primeste o foarte mare atentie.

Instructiuni

1. A sta mindfulness pe un scaun sau pe o perna
Corpul este drept (daca stati pe scaun nu va asezati spatele pe spatar), barbia este putin adusa catre corp, fundul este asezat ferm pe perna sau pe scaun. Daca stati pe o perna, genunchii se aseaza ferm pe podea. Pe scaun, picioarele sunt asezate ferm pe pamant. Mainile stau pe genunchi, relaxate. Atentia voastra este pe corp, pe respiratie si pe ceea ce este in imediata voastra apropiere. Concentrati-va privirea la 1, 2 metri catre pamant, in fata voastra. Daca va fura gandurile, fiti constienti de acest lucru si aduceti-va atentia inapoi catre corp, respiratie si catre ceea ce este in imediata voastra apropiere.

2. A merge mindfulness
Pasiti drept cu barbia putin adusa catre corp. Simtiti-va picioarele cum ating si cum se ridica de la sol, din interior. Pasiti incet ca si cum ati fi intr-o padure duminica dimineata. In timp ce mergeti, atentia va este indreptata in jurul vostru. Privirea este ceva mai sus decat in cazul in care stati asezati mindfulness. Daca va fura gandurile, deveniti constienti de acest lucru si redeveniti constienti de picioare si de imprejurimi. 

3. A sta in picioare cu mindfulness
Corpul este drept, barbia putin trasa catre corp, picioarele ferm asezate pe pamant iar bratele atarna libere pe langa corp. Atentia este pe corp, pe respiratie si pe ceea ce se afla in imediata voastra apropiere (focusul este intre 1,5 si 3 metri, putin mai departe decat atunci cand stati asezati). Daca va fura gandurile deveniti constienti de acest lucru si aduceti-va atentia mai mult catre corp, respiratie si ceea ce este in imediata voastra apropiere. 

4. A sta lungiti cu mindfulness
Lungiti-va pe spate cu bratele relaxate pe langa corp; sau poate veti dori sa va asezati mainile pe stomac. Simtiti din interior contactul pe care corpul vostru il face cu suprafata pe care stati. Atentia voastra este pe corp si pe respiratie. Daca va fura gandurile, deveniti constienti de acest lucru si aduceti-va atentia inapoi la corp si la ceea ce este in imediata voastra apropiere. 

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Patru motive sanatoase pentru a iubi usturoiul

Trandafirul mirositor, dupa cum este cunoscut popular usturoiul, este mult mai mult decat mirosul sau. Usturoiul este una dintre cele...

Închide