Cunoașteți-vă ciclurile somnului

0

Pentru a înțelege complet și pentru a-ți aminti visele, este cel mai bine să începi de la niște cunoaștere în legătură cu ciclurile somului și cele de visare și al modului în care aceste cicluri afectează starea de veghe. Știința ne spune că oricine visează în total între două și trei ore pe noapte. Dacă nu traversăm activitatea vitală de visare prin deprivarea de somn sau stres, putem deveni iritabili și dezorientați, iar cu prima ocazie ne vom echilibra printr-o visare excesivă.

Visele copiilor sunt mai scurte decât cele ale adulților și desori ele conțin animale sau monștri. APorximativ 40% dintre visele copiilor sunt coșmaruri, care par să facă parte din procesul normal de dezvoltare și de adaptare.

În fiecare noapte, treci prin patru faze de bază de somn, care se repetă la aproximativ 90 de minute. În timpul acestor cicluri, oscilezi între conștiență, care este extrem de apropiată de starea de trezireși o conștiență care penetrează adânc în tărâmurile colective, spirituale. Ceea ce este important să înțelegem aici este faptul că în momentul în care ciclurile de somn sunt deranjate, este posibil să nu poți să îți reînoiești vitalitatea și senzația de împlinire prea ușor.

  • Faza 1: Undele cerebrale se încetinesc de la starea de veghe, care se numește beta, către o stare de relaxare mai profundă numită alfa, unde poți simți că plutești, iar imagini diverse ne trec prin minte. Mușchii se relaxează, la fel și pulsul, presiunea snagvină, iar temperatura scade ușor.
  • Faza 2: Undele tale cerebrale se încetinesc și mai mult până ajung la nivelul cunoscut sub numele de theta. Ești acum într-o stare de somn ușor, caracterizată de multe vârfuri de activitate cerebrală. Majoritatea viselor au loc la acest nivel, timp în care ochii se mișcă rapid în spatele pleoapelor închise. Această mișcare este cunoscută sub numele de REM, iar ea durează de la câteva minute până la o oră.
    În timpul somnului REM, extremitățile se pot mișca, însă majoritatea corpului este paralizat. Inima poate să bată haotic, iar respirația poate deveni neregulată și superficială. Dacă te trezești acum, îți poțiaminti cu ușurință visele. Un nou născut experimentează de la 8 până la 10 ore de somn REM pe zi. Până la vârsta de cinci ani, ciclurile de somn ale copilului pot deveni extrem de asemănătoare cu cele ale unui adult.
  • Faza 3 și 4: In fazele trei și patru, de la aproximativ 20 până la 45 de minute după ce adormi, creierul ajunge la frecvențele extrem de scăzute, numite delta, care produc un ”somn mort”. Treci de la aproximativ 20% de unde delta în faza trei la peste 50% în faza patru. Dacă te trezești în oricare dintre aceste două faze, te simți năuc și pierdut; sfatul este să reziști trezirii complete și cel mai bine ar fi să te culci imediat la loc.

Adolescenții și copiii mici au nevoie de aproximativ zece ore de somn, în timp ce persoanele de peste 65 de ani au nevoie doar de aproximativ șase ore. Pentru un adult normal, opt ore este optim. Unele studii sugerează faptul că femeile pot avea nevoie de cu până la o oră în plus de somn pe noapte, comparativ cu bărbații, iar în momentul în care nu au această oră în plus, pot fi mai predispuse la depresie.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
5 adevăruri spirituale despre iertare

În viața fiecăruia există momente, mai bune sau mai rele, în care ne simțim victime. Victima partenerului de viață care...

Închide