Cunoaste-ti ciclurile somnului!

0

Petru a-ti intelege pe deplin visele si pentru a putea sa ti le amintesti, este cel mai bine sa incepi cu ceva informatii in legatura cu somnul si ciclurile somnului si cu modul in care ciclurile somnului iti afecteaza viata de zi cu zi. Stiinta ne spune ca oricine viseaza in total aproximativ doua sau trei ore pe noapte. Daca esti lipsit de activitatea vitala a visatului prin deprivare de somn sau stres, poti deveni iritabil si dezorientat, iar pentru a te echilibra vei visa excesiv cu prima ocazie.

Visele copiilor sunt mai scurte decat cele ale adultilor si deseori contin animale sau monstrii. Aproximativ 40 % dintre visele copiilor de noapte sunt cosmaruri, ceea ce poate sa fie parte din procesul normal de dezvoltare si de obisnuire cu viata.

In fiecare noapte, treci prin cele patru faze de baza ale somnului, care se repeta odata la 90 de minute. In timpul acestor cicluri, oscilezi intre o constienta care este apropiata de starea de veghe si o constienta ce penetreaza adanc in taramurile colective, spirituale. Ceea ce este important de inteles aici este ca daca ciclurile profunde de somn sunt tulburate, este posibil sa nu poti sa iti refaci vitalitatea si senzatia de a avea un scop, prea usor.

  • Faza 1: Undele cerebrale isi incetinesc frecventa, din ceea ce se numeste beta, catre o stare mai relaxata, numita alfa, unde poti simti ca plutesti, iar imagini diverse iti pot trece prin minte. Muschii tai se relaxeaza, iar pulsul, presiunea sangvina si temperatura scad putin.
  • Faza 2: Undele tale cerebrale se incetinesc si mai mult pana cand ajung la nivelul cunoscut ca theta. Esti acum intr-o stare usoare de somn caracteriazata prin multe izbucniri de activitate cetebrala. Majoritatea viselor au loc la acest nivel, timp in care ochii se misca rapid in spatele pleoapelor inchise. Acest fenomen este cunoscut sub numele de REM si dureaza de la cateva minute pana la o ora.
    In timpul somului REM, extremitatile se pot misca, insa marea majoritate a corpului este paralizata. Inima poate bate haotic iar respiratia poate deveni neregulata si superficiala. Atunci cand te trezesti din aceast stare, iti poti aminti lesne visele. Un nou nascut experimenteaza intre opt si zece ore de somn REM pe zi. In urul varstei de cinci ani, modelul somului devine aproape identic cu cel al unui adult.
  • Fazele 3 si 4: In fazele 3 si 4, intre 20 si 45 de minute din momentul in care adormi, undele cerebrale ating in fine cea mai joasa frecventa, delta, ceea ce produce un somn profund. Treci de la un procent de 20% unde delta in faza 3 la peste 50% unde delta in faza 4. Daca te trezesti in oricare dintre aceste doua faze, te vei simti ametit si pierdut; asadar rezista, nu te trezi complet si vei adormi imediat la loc.

Adolescentii si copiii mici au nevoie de aproximativ 10 ore de somn, in timp ce persoanele peste 65 de ani au nevoie de 6. Pentru un adult normal, 8 ore este optim. Unele studii sugereaza faptul ca femeile au nevoie de aporximativ o ora in plus de somn fata de barbati, iar in momentul in care nu beneficiaza de aceasta, femeile sunt mai inclinate catre depresie.

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Adevarul potrivit Invatatotilor Erei Trezirii

In secolul trecut, multi oameni au realizat faptul ca propria lor identitate este Prezenta, Constienta, mereu-prezentul moment prezent. Exista un...

Închide