Ce să faci cu vocea judecătorului interior

0

Cu toții avem un critic interior pe care câteodată vrem să îl oprim. Învață de unde provine deseori și cum să îl gestionezi ca să îți poți controla propiul mediu interior.

Cum să gestionezi criticul interior

de Amy Hale

Majoritatea dintre noi au auzit mica voce din cap care ne critică. Ar putea să ne avertizeze de pericole iminente sau să ne spună că, nu suntem destul de buni ca să ne atingem țelurile. Majoritatea suferă din cauza criticului interior aproape tot timpul zilei și câteodată și în timpul somnului. Criticul interior devine un companion constant pentru că noi credem că este ceva necesar, care ne menține pe linie.

Unii dintre noi ne-am chinuit mai mult decât realizăm. Începem să ne disociem de durerea emoțională cu care ne-am obișnuit. În acest fel îi permitem acestuia și altor emoții negative, precum furia, frica și gelozia să se răspândească și să crească.

Nu contează dacă vocea interioară ne critică pe noi înșine sau pe altcineva. În orice caz, ne afectează fericirea și bunăstarea. Îi afectează și pe cei din jurul nostru.

De exemplu – deseori lăsăm persoane sau mici evenimente să ne streseze. Poate cineva a făcut o remarcă negativă despre modul în care arată cineva. Nu contează persoana despre care vorbim. Este vorba despre persoana care face remarca. Acea persoană tocmai și-a schimbat fericirea și nivelul de stres.

Dacă suntem conștienți de starea mentală, creăm un fel de colac de salvare pentru a vindeca această parte critică ce deseori pare să aibă propria sa minte, observând că nu o putem cuceri. Ne creăm un fel de auto-compasiune pe măsură ce ne eliberăm de ea și începem să mergem mai departe.

Deci, în cazul în cazul în care ești stresat și ai o voce critică activă în interiorul tău, nu ți-ai dori să iei o pauză de la ea sau chiar să îți creezi un mediu interior ce nu îi permite acelei părți din tine să scape de sub control? Problemele de la muncă, frica, copleșirea și alte suferințe pot fi remediate atunci când lucrăm împreună cu cineva în echipă.

Experimentează în acest fel:

Observă-ți nivelul de stres interior (exemplu: furie, resentiment, frică, depresie etc.)

Confruntă acea parte din tine care îți ocupă majoritatea timpului mai mult decât ăți dorești și ascultă ce vrea cu adevărat. (Este ca și cum te protejează de ceva).

Acceptă că există acolo, în loc să încerci să o ignori sau să o dai la o parte. Acceptă că este parte din tine cel puțin deocamdată.

Spune-i acelei părți critice din tine să îți ia o vacanță (ori cel puțin să nu te întrerupă până într-un anumit moment al zilei și atunci numai pentru exact 30 de minute, când ești singur și poți să procesezi ceea ce se întâmplă). Nu este întotdeauna ușor să faci astefl, însă, cu practică, te poate ajuta enorm de mult.

sursa: https://omtimes.com/2018/07/deal-voice-inner-critic/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Această aplicație poate recunoaște plantele pe care le fotografiezi

Te-ai întrebat vreodată la ce specie de floare sălbatică te uiți atunci când admiri natura (sau grădina unui străin)?  Pl@ntNet -...

Închide