O rutina Ayurvedică zilnică

0

Haideți să învățăm cum își construiește maestrul Vedic, Michelle Fondin, rutina zilnică.

În practica pe care o am, împărtășim rutina personală ce crează bunăstare și fericire, provenind de la învățători spirituali, yogini și mulți alții, cu seranța de a inspira propriile voastre ritualuri sănătoase.

 este autoarea cărții The Wheel of Healing (Roata vindecării). Ea are Certficat de Maestru Vedic de la Centru Chopra și este membru al the National Ayurvedic Medical Association and Yoga Alliance. Ea își tratează clienții la propriul centru, Ayurvedic Path, ține conferințe și lucrează în Herndon, Virginia. Am rugat-o pe Michelle să ne introducă în viața ei zilnică și în practicile care funcționeză pentru ea.

“Rutina mea zilnică se trage dintr-un sistem medical vechi de 5,000 de ani, din India, numit Ayurveda. Deseori, oamenii care citesc despre rutina zilnică Ayurvedică, se sperie pentru că pare atât de lungă și rigidă. De fapt, rutina mea nu este chiar atât de rigidă. Este vorba despre disciplină, dar ca rezultat direct, mă trezesc în ficare zi simțindu-mă fantastic.

Fiind de tip Vata (una dintre cele trei tipologii minte-corp din Ayurveda), de obicei mă trezesc pe la 6 – 6:30 dimineața. Primul lucru pe care îl fac la trezire este să îi spun ”mulțumesc” lui Dumnezeu pentru această zi. Începându-mi ziua cu recunoștință, mă ajută să rămân centrată. Când mă scol din pat, beau un pahar de apă caldă, merg la baie, îmi spăl dinții și îmi răzuiesc limba folosind o rașchetă de inox pentru limbă.

Fiind un tip Vata, care opune în mod natural rezistență rutinei, dimineața include mereu meditație, citirea scripturilor sau a unor cărți spirituale, o plimbare sau alergare, sau poate o vizită la sala de gimnastică, însă nu într-o ordine anume. Rutina yoga favorită este compusă dintr-un set de mișcări numite Salutul Soarelui (surya namaskar). Însă, deoarece susțin mai multe cursuri în timpul zilei, de obicei fac mai multe tipuri de seturi.

Tipologia mea minte-corp cere mic dejun, care include mai mult gusturi dulci, amare și sărate. De obicei optez pentru un mocha preparat în casă, folosind un lapte din plante, iar ulterior, după alergare, fierb două ouă organice cu o jumătate de felie de brânză Havarti, unt și un sos veggie pe o gogoașă englezească făcută din grâu integral. Pentru gust, adaug sare, piper, sos picant, suc de roșii și coriandru. Prin această masă includ toate cele șase gusturi incluse în planul de nutriție Ayurvedic.

Sfârșitul zieli începe asemănător începutului zilei. Îmi place să stau să citesc literatură spirituală și să refelctez în liniște. Toamna, iarna și primăvara, îmi place un mini-masaj Ayurvedic cu ulei Vata amestecat cu ulei de susan pentru masaj. În două minute, îmi masez tălpile picioarelor, stomacul, spatele gâtului și urechile. Apoi, urmând sfaturile unei practici Ayurvedice, mă culc undeva între 10:30 și 11:00 pm. în fiecare seară.”.

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Chico Xavier

Dacă am privit împreună Nosso Lar și continuarea acestuia Și viața continuă, a venit timpul poveștii omului din spatele acestor...

Închide