Meditatia mindfulness – how to? – partea 1

1

Ce este meditatia Mindful?

Meditatia Mindful este un tip de meditatie ce isi are radacinile in tantrele stravechi indiene precum „Vigyan Bhairava Tantra”.  Gautama Buddha a practicat acest tip de meditatie acum 2,500 ani. Azi, ea a devenit parte din practica spiituala a Buddhismului. Este deseori inalnita sub numele de meditatie mindfulness si a devenit atat de raspandita, adoptata de oameni normali ca mine si ca tine, ce isi doresc sa atinga pacea interioara si sa devine mai constienti de sine.

Popularitatea meditatiei mindfulness a crescut pe mapamond  pe masura ce descoperirile cercetatorilor in legatura cu beneficiile acesteia au inceput sa apara. S-a demonstrat ca ea imbuntateste concentrarea, atentia, precizia, imbunatateste calitatea comunicarii, ascute intuitia si imbunatateste claritatea gandirii.

S-a constatat faptul ca cei care practica meditatia mindfulness au o mai profunda pace interioara si un sentiment de bunastare. Ei pot trece prin perioade stresante mult mai usor  si suporta mult mai bine schimbarile vietii. In plus, ei au o mai mare incredere in propriile puteri, sunt mai atenti si se simt mult mai autentici.

Desigur ca acestea sunt beneficii ale tuturor tipurilor de meditatie iar majoritatea acestor beneficii nu sunt doar cantitative ci si calitative. S-a demonstrat ca oamenii care mediteaza chiar si pentru niste perioade de timp scurte, cum ar fi 30 de minute timp de 8 saptamani, prezinta modificari masurabile ale densitatii materiei cenusii din creier.

Beneficiile meditatiei mindfulness sunt palpabile, fiind experimentate si de mine la prima mana. Inainte de a fi practicat meditatia aveam mintea incalcita, gandurile imi treceau prin cap si nu aveam nici un control asupra lor. Am descoperit meditatia mindfulness si simplitatea ei m-a atras.

Dupa ce am practicat-o sporadic de doua sau de trei ori pe saptamana cate 15 minute, am experimentat multe schimbari. Am putut sa imi relaxez mintea din ce in ce mai repede dupa fiecare sesiune, la inceput fiind destul de dificil sa fac acest lucru. Dupa un timp am inceput sa am un mai bun control asupra mintii mele si sa imi opresc gandurile mai repede. In plus, am experimentat o senzatie de nemiscare si de cunoastere interioara dupa fiecare meditatie.

Alt beneficiu major de pe urma meditatiei este abilitatea de a deveni constienti de gandurile voastre. Veti ajunge sa realizati ca daca va observati gandurile, inclusiv dialogul interior al mitii, acestea nu sunt decat ganduri negative. Aceasta observare initiala va va conduce nu numai catre a deveni observatorul dar si curatorul gandurilor din capul vostru. Am reusit sa elimin gandurile negative ce veneau catre mine, chiar si ganduri pe care le observ ca nu au tendinta pozitiva pe care mi-o doresc.

„Pacea este la distanta de doar un gand– Jill Bolte Taylor

Dedesubt gasiti un ghid pentru practicarea meditatiei mindfulness. Urmand acesti pasi, s-ar putea sa va fie dificil la inceput si sa fie nevoie de o concentrare constanta si de atentie, doua calitati de care au nevoie incepatorii. Meditatia mindfulness este o practica de eliberare si de curatare a mintii, astfel incat sa va concentrati pe momentul acum. Va trebui sa curatati dezordinea din mintea voastra si sa va controlati atentia concentrand-o in interiorul vostru.

Cum sa practicati meditatia mindfulness

 

1.  Gasiti un loc linistit in casa voastra sau afara, in parc de exemplu. Orice loc este bun. Eu unul am practicat aceasta meditatie peste tot. Un loc unde sa nu fiti deranjati si unde sa fiti departe de distragerile lumii reale. Asta include oprirea televizorului si a telefonului mobil. Asigurati-va ca nu veti fi intrerupti.

Faceti-va comozi. Asezati-va. Fie ca stati in lotus pe podea sau pe un scaun normal, este acelasi lucru, atata timp cat va simtiti bine si va puteti pastra concentrarea si atentia pentru perioada de timp cat meditati.

2. Stati drepti, capul gatul si spatele trebuie sa fie drepte. Nu va incordati ci fiti flexibili si relaxati. Puteti alege sa va tineti ochii deschisi sau inchisi. Meditatia mindfulness poate fi facuta in ambele feluri. Va Sugerez sa le incercati pe amandoua si sa vedeti care vi se potriveste.

3. Curatati-va mintea. Faceti un efort sa eliminati toate gandurile, inclusiv grijile in legatura cu ceea ce aveti de facut in ziua respectiva. Aceasta este partea cea mai grea pentru incepatori. Veti vedea ca exista mult dialog mental in interiorul vostru. Trebuie sa va concentrati pentru a il elimina in totalitate. Atunci cand mintea voastra pleaca la pimbare este in regula – aduceti-o inapoi in atentie. Nu va ganditi la viitor – acel lucru pe care il voi face imediat dupa, acel ceva pe care l-am facut ieri. In schimb, curatati tot.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Un comentariu

  1. Salut!

    Recent am cautat mai multe informatii despre meditatie si am dat peste site-ul vostru.

    Am citit articolul despre Meditatie Mindfulness (partea 1) si mi-a placut ca e asa usor de parcurs si surprinde esentialul (postura corecta, curatenia mintii, beneficiile cum ar fi abilitatea de a deveni constienti de propriile ganduri).

    Am scris si eu un articol, mini-ghid pentru o meditatie bazata pe respiratie (tehnica pe care am folosit-o de-a lungul timpului)

    Am inclus si un link catre articolul vostru, ca si Resursa Suplimentara.

    V-ar interesa sa aruncati o privire peste articolul meu?

    – Dan

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Serile Noului Pamant – 24.07.2013 – STAREA DE CREATOR CONSTIENT

Dragilor iata-ne in fata unei noi teme, si daca am cautat pe liniile destinului, printre marcajele karmice ale copilariei sau...

Închide