Beneficiile scrisului asupra stării de sănătate fizică și emoțională

0

Beneficiile scrisului trec cu mult dincolo de modul în care acesta implică intelectul. Scrisul poate fi un mod de eliberare extrem de recompensant din punct de vedere emoțional, de stres și tristețe. Este bine să ștergem impulsurile emoționale stresante, nu servește la nimic să le păstrăm în interiorul nostru. Mukți dintre noi fac acest lucru prin exerciții fizice sau vorbesc cu cei dragi despre modul în care se simt. Ai putea fi într-o situație în care să nu ai o voce care să te asculte sau poate preferi să ții pentru tine modul în care te simți, însă tot ai nevoie să îți eliberezi emoțiile. Scrisul poate fi extrem de benefic în acest scenariu.

Scrisul te ajută să intri într-o stare de curgere în care tate emoțiile strânse irump din inima și din mintea ta direct pe hârtie. Atunci când scrii viu și onest despre experiențele tale și modul în care te simți, vei experimenta în mod gradat o colecție de experiențe emoționale din viața ta. Privind retrospectiv în acest jurnal de emoții vei putea vedea modele legate de cauzele nașterii anumitor conflicte emoționale, oferindu-ți niște indicii importante legate de natura funcționării defectuoase pe care o manifești și mediul în care te situezi, care potențează aceste conflicte. Vei fi într-o poziție să te hotărăști dacă anumite modele comportamentale îți mai servesc sau nu, dar și dacă exist persoane care îți crează astfel de probleme în viață. Numesc acest proces un jurnal al înțelepciunii, pentru că reluând ceea ce ai scris în el vei înțelege mai bine și vei aprecia mai mult ceea ce ai devenit ca rezultat al acestor dificultăți trecute. Vei documenta practic întărirea minții tale și procesul evolutiv a ceea ce ai devenit.

Acest proces va funcționa dacă ești sincer cu tine însuți și notezi cu adevărat contribuțiile proprii la scenariile care te fac să te simți într-un anumit mod. Greșelile tale sunt toate parte din procesul de devenire, de a fi o persoană mai bună, așadar este foarte important să notezi greșelile și lecțiile generale pe care le-ai extras din acestea. Este o documentare extrem de personală a călătoriei, așa că dacă îți faci griji că altcineva ți-ar putea găsi și citi jurnalul, poți scrie într-un mod în care doar tu poți înțelege, folosind metafore și un limbaj ce ar putea să pară vag pentru alții, dar care declanșează în tine amintiri clare.

Beneficile sănătății fizice și mentale ale scrisului includ reduceri pe termen lung ale nivelurilor de stres și ale simptomelor depresiei. Un studiu din 2005 asupra beneficiilor emoționale și fizice ale scrisului expresiv a descoperit faptul că doar 15 – 20 de minute de scris pe zi este suficient pentru a face diferența în nivelurile generale de stres ale participanților. Participanții au fost mai puțin înclinați să se îmbolnăvească și mai puțin înclinați să experimenteze traume ca rezultat al scrisului despre evenimentele traumatice, emoționale și stresante. Aceste persoane au petrecut mai puțin timp în spital și în același timp au experimentat o scădere a presiunii sangvine și o îmbunătățire a funționării ficatului.

În mod remarcabil, un alt studiu sugerează faptul că scrisul poate ajuta la vindecarea mai rapidă a rănilor fizice. În 2013, cercetători din Noua Zeelandă au monitorizat recuperarea unor răni în cazul a 49 de pacienți adulți. Pentru 3 zile, participanții au scris despre emoțiile și gândurile lor câte 20 de minute, începând cu câteva săptămâni înainte de procedură. La 11 zile după procedura de biopsie, 76% dintre persoanele din grupul care a ales scrie erau complet vindecate, în timp ce 58% dintre persoanele din grupul de control nu se vindecaseră. Studiul a concluzionat că scrisul legat de evenimente stresante a ajutat participanții să se împace cu evenimentul respectiv și în acest fel să reducă stresul.

Personale care suferă din cauza bolilor care se manifestă pe termen lung pot beneficia de efectele scrisului. Studiile au arătat că oamenii care suferă de astm au mai puține atacuri dacă țin un jurnal legat de modul în care se simt, comparativ cu cei care nu fac acest lucru. Pacienți cu SIDA care scriu s-a descoperit că au mai multe celule T, pentru că sunt mai ăuțin stresate. Pacienții cu cancer care scriu sunt mai puțin afectați de stres și depresie și și-au îmbunătățit calitatea vieții pentru că sunt mai optimiști.

James W. Pennebaker a făcut mai multe studii legate de natura vindecătoare a scrisului, mai mulți ani la rând în cadrul Universității Texas din Austin. ”Când oamenilor li se dă ocazia să scrie despre problmele emoționale proprii, deseori ei au o sănătate mai bună. Merg mai rar la doctor. Li se schimbă sistemul imunitar”. Pennebaker sugerează că actul scrisului expresiv permite o oarecare detașare și o mai mare obiectivitate în legătură cu analiza propriei vieți. Mai degrabă decât să se obsedeze în legătură cu o anumită întâmplare într-un mod nesănătos, persoana se poate concentra pentru a merge mai departe. Continuând cu mai puțină anxietate reduce stresul în viitor și eliberează blocajele care țin acea persoană de la a fi fericită.

Se pare că scrsul poate fi la fel de folositor precum exercițiile fizice, mâncatul sănătos sau destul somn. Bunăstarea noastră emoțională este la fel de importantă ca cea fizică, iar scrisul pare să fie un omd extraordinar de a ne menține sănătoși din punct de vedere emoțional. Gândurile și emoțiile sunt ca niște forme de viață în corpul nostru. Ele vor să trăiască cât de mult posibil și să conducă spectacolul. Atunci când scriem, scoatem aceste gânduri și emoții din corp și le mutăm la grădin zoologică. Jurnalele noastre sunt grădinile zoologice ale experiențelor care ne fac să fim cine suntem.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Sculpturile fluide

Sculptorului spaniol  nu îi este frică să experimenteze și să schimbe ideile uzuale după cum vrea. În sculpturile sale, care sunt...

Închide