Cum îți îmbunătățește mindfulnessul relația cu tine însuți

1

Atunci când vrei să începi să practici mindfulness este nevoie să începi cu relația cu tine însuți. Copacii au nevoie să reziste la cele mai puternice furtuni și pentru a reuși, au nevoie de rădăcini înfipte adânc în pământ. Având rădăcini superficiale, copacii nu pot rămâne drepți. Cu cât sunt rădăcinile înfipte mai adânc și cu cât sunt mai puternice, cu atât aceștia sunt mai mari iar crengile lor sunt mai pline și mai bogate.

În același fel și noi avem nevoie de hrănirea relației cu noi înșine pentru a putea avea relații cu cailalți pline de sens și care să ne împlinească. Iată câteva indicii pentru a începe să îți construiești o relație mai bună cu tine însuți folosindu-te de o atitudine mindful:

  • Fixează-ți intenția. Începe cu o intenție clară de a începe să iubești și să ai grijă de tine. Nu ești egoist dacă ai grijă de tine; îți uzi propriile rădăcini, în așa fel încât să îi poți ajuta și pe ceilalți atunci când este nevoie. Deschizi ușa către un viitor mai luminos pe care îl meriți cu prisosință ca ființă umană.

  • Înțelege că nimeni nu este perfect.  Ai putea avea așteptări prea mari de la tine însuți. Încearcă să accepți cel puțin aspect din tine care nu îți place, dacă poți. Cel mai mic pas face o diferență uriașă. Puțină bunătate și acceptare a modului în care pot să pornească lucrurile, poate începe o reacție în lanț pentru îmbunătățirea situației tale.

  • Detașează-te de auto-critică. Pe măsură ce practici mindfulness, devii mai conștient de propriile gânduri. Ai putea fi surprins să auzi o voce interioară dură, a criticului interior, care te dojenește. Detașează-te de această voce dacă poți și fii sigur că acestea nu sunt gândurile tale. Atunci când începi să vzi acest adevăr, gândurile încep să își piardă forța și acidul.

  • Fii blând cu tine însuți. Observă-ți calitățile, oricât de mici sau insignifiante ar părea și ia-le în vedere. Poate că ești politicos, sau o anumită parte a corpului tău este atractivă. Sau poate ești generos ori un bun ascultător. Oicare ar fi calitățile tale, observă-le mai degrabă decât să îți cauți aspectele negative sau lucrurile pe care nu le poți face.

  • Iartă-te. Adu-ți aminte că nu ești perfect. Faci greșeli și la fel fac și eu. A face greșeli ne face umani. Înțelegând faptul că nu poți fi perfect în ceea ce faci și că nu poți face totul corect, ești mult mai capabil să te ierți pe tine însuți și să mergi mai departe. În cele din urmă nu poți învăța decât dacă faci greșeli – dacă ai face totul corect, ai avea prea puține de descoperit desăre tine însuți.

  • Fii recunoscător. Dezvoltă-ți o atitudine de recunoștință. Încearcă să fii recunoscător pentru tot ceea ce ai, pentru tot ceea ce poți face. Poți vedea, auzi, mirosi, gusta și atinge? Poți simți, gândi, merge și alerga? Ai acces la mâncare, adăpost și îmbrăcăminte? Folosește mindfulnessul pentru a deveni și mai conștient de ceea ce ai.

  • În fiecare seară înainte de a merge în pat, scrie două, trei lucruri pentru care ești recunoscător, chiar dacă sunt extrem de mici și insignificante. Scriind afirmații pline de recunoștință în fiecare seară poate fi benefic pentru multe persoane. Încearcă o lună de zile acest exercițiu și api continuă-l dacă ți se pare că te ajută. în orice fel.

  • Practică meditația meta/iubirii – bunătății. Aceasta este probabil cel mai eficient și puternic mod de a-ți dezvolta o relație mult mai profundă, mai plină de bunătate și mai plină de împlinire cu tine însuți.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Realizând cele patru stadii pe calea către Nirvana

După cum și-a ghidat adepții de-a lungul celor 45 de ani în care a fost învățător, Buddha a diferențiat patru...

Închide