Patru etape de practică a Prezenței

0
Practica prezenței este mai mult decât o concentrare a atenției

Practica prezenței nu trebuie confundată cu mindfulnessul. Minduflnessul este o practică de a fi atent la momentul prezent și de a permite conștient fluxul conținutului în timp ce momentul rămâne în prim plan.

Prezența este baza ontologică. A spune că prezența este baza ontologică a întregului sau baza ontologică a existenței ar putea să inducă în eroare într-un fel, pentru că asta induce o idee subtilă de dualitate.

Practica prezenței este în consecință practica cultivării ”intimității” cu ”ființarea”. Prezența face toate lucrurile posibile, mindfulnessul, atenția, gândirea, emoțiile, acum-ul… Am putea să spunem că este adevărat faptul că toate acestea sunt grade variate ale unor manifestări diferite ale prezenței.

Practica prezenței poate fi ajutată de o înțelegere de bază a sufletului ca mediu pentru experiență. Sufletul nu este o identitate, nici o entitate. Ea este câmpul existențial al prezenței. Cu toate că sufletul nu are ochi, urechi și nici celelalte 3 sau 4 simțuri – cunoaște sau experimentează prin intermediul a ceea ce poate fi numit simțire sau intimitate – acolo unde ființa și cunoașterea sunt una.

Discuția despre suflet este o călătorie enormă. Ceea ce este important pentru practica prezenței este că atingerea umană este cea mai bună aproximare a capacității sufletului de a cunoaște prin intimitate, prin contact direct.

Etapa1: Simțire privire auz (Sensing looking and listening)

Exercițiul acesta este una dintre practicile de bază în Diamond Approach. Am aflat de această practică în 1970 dintr-o carte a psihologului trans-personal Charles Tart.

Numele practicii este puțin derutant pentru că, pentru că practica se maturizează în simțire simplă, apoi doar a fi. Însă, ca să începem cu practica prezenței de undeva, acesta este începutul.

A simți implică corpul. Avem nevoie și de puțină stabilitate și continuitate pentru a fi în corp. Această necesitate ne conduce către o altă practică din Diamond Approach – meditația Kath

Sensing requires being in the body. We also need some stability and continuity for being in the body. This brings us to another fundamental practice of the Diamond Approach – the kath meditation.

Meditația Kath

Meditația Kath este centrată pe corp. Parte din scopul acesteia este să ne aducă în corp și nu atât de mult prinși în cap. Meditația Kath ne ajută pentru că aduce integrare și unitate experiențelor noastre.

Acest articol nu este un ”cum să fac”, ci mai degrabă atrage atenția asupra uneia sau a multor posibilități de a practica prezența. Pentru a afla mai multe despre această meditație poți urma acest link pentru afla mai multe despre Diamond Approach.

Exercițiul de început, SLL (Sensing looking and listening) ne aduce atenția și conștiența asupra simțirii. Îți simți corpul printr-un proces de scanare și conștiență. Simțirea este tactilă și kinestetică și, cu toate că văzutul și auzitul pot părea separate de aceasta, SLL aduce simțirea în privire și ascultare dar ne și crește gradul de receptivitate. Această practică aduce experiența noastră acasă către organul de percepție cu care corpul este o extensie co-emergentă.

Etapa 2: Pur și simplu fă-o!

Odată ce învățăm baza – meditația Kath și SLL, totul devine ca în deviza Nike – Just do it!

La fel ca în cazul altor practici meditative, începătorii în SLL încearcă să surprindă ei momente de prezență gândindu-se că vor putea să aibă o bază în acest lucru. Această mișcare este complet contra-productivă și nu aduce decât frustrare.

Scopul, la începutul practicii, este să ”te întorci la prezență”, nu să ”prinzi” prezența. Lupta cu mintea este conflictul interior care nu susține această ”intimitate” cu prezența.

Dacă înțelegem că ”întoarcerea la prezență este practica” ne poate ajuta să ne relaxăm – oricine poate să facă acest lucru cu succes! Ne întoarcem de la a fi distrași, înfășurați în gânduri și fantezie. În 20 de minute de practică ai putea să te întorci, poate, de 10 ori.

Pe măsură ce practica devine eficientă, te întorci de 100 de ori. Cu practică te întorci de 10 ori pe minut și distanța dintre întoarceri se tot înjumătățește până nu mai există.

Din perspectiva în care ești liber de atingerea minții, întoarcerea continuă la practică este un succes!

Etapa 3: 360 grade

Pe măsură ce practica se maturizează, se dezvoltă un contact intim consistent cu corpul. La început, aceasta ar putea fi mai mult în ombilic (Kath) sau o mai mare conștiență a brațelor și picioarelor, sau a tălpilor pe pământ sau a fundului pe scaun. Corpul tău devine din ce în ce mai mult inclus în experiență.

Ai observat că ai ochii în față? Poate că numim asta fața pentru că ochii sunt aici.

Această orientare către față este o încercare pentru că sufletul și prezența nu au față și spate, interior sau exterior.

Continuând practicii prezenței vei începe să observi că îți simți spatele și vârful capului și vântul dintre picioare. Simțirea ta devine mai mult sferică, însă această senzație de 360 de grade este de asemenea interioară.

Ai putea să începi să te simți ca o bulă de lumină-radianță (emanație) și conștiență interioară (iluminare).

Etapa 4: Câmpul unificat

Pe măsură ce conștiența de tip 360 de grade se dezvoltă, ai putea să începi să observi că ceea ce este ”afară” pare să aibă aceiași natură ca tine și ceea ce este în interiorul tău se simte la fel cu ceea ce este în interiorul ”altora”.

De fapt, totul începe să se simtă ca un singur câmp de experiență, o singură senzație a prezenței, La început, poți să simți că prezența e în toate, apoi percepția se schimbă la a fi în intimitate a ființării care este conștientă de sine, care nu ”conține” toate lucrurile, dar nimic nu este exclus.

Aceste patru etape ale practicii prezenței sunt simpla simțire a experienței noastre care se dezvoltă și ne hrănește conștiența sufletului și a bazei sale ontologice. Ajunge până în punctul în care nu poți mușca dintr-un hamburger sau dintr-o prăjitură vegană, fără gluten fără conștiența prezenței.

Ceea ce ne conduce la concluzia inevitabilă:

Practica este realizare și realizarea este practică!

sursa: https://diamondapproach-sacramento-folsom.com/4-stages-of-practicing-presence/?fbclid=IwAR2tlOa6F9VyMvh4A5L5s_AvtsP_jX8N80kBMTIZ1ajiXoAoCJ7zOnLXOEkAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Impulsurile sacre ale sufletului

Cei cinci centri subtili ai corpului și impulsurile lor sacre În acest articol vreau să aduc atenția către una dintre...

Închide