Zece ponturi despre condusul constient

0

Condusul unui automobil poate fi o activitate foarte stresanta, dar este in acelasi timp si o ocazie de a ne dezvolta starea de prezenta si metta (buntate-iubire) si poate deveni chiar o practica a unui fel de meditatie de sine statatoare.

Desigur ca atunci cand sunteti la volan nu se recomanda sa inchideti ochii (nici macar in gluma) si sa va concentrati pe respiratie si de aceea pe CD-ul cu meditatii a aparut o avertizare, deorece un client a scris ca este foarte entuziasmat sa isi primeasca propria copie si ca nu mai poate astepta sa il asculte in masina. Gandul m-a speriat, insa sper ca a realizat rapid ca si daca nu este precizat, statul in meditatie si condusul masinii nu merg impreuna.

Atunci cand conduceam un workshop de meditatie in Spokane, Washington, o tanara  mi-a povestit cum a avut o experienta extracorporala si a intrat in spatele unui camion, distrugandu-si total masina. Cu sfiiciune a recunoscut ca ascultarea unei casete despre meditatia mindfulness, creata de catre maestrul vietnamez Thich Nhat Hanh, ar fi cauza accidentului ei. Si-a concentrat atentia mult prea mult pe ceea ce inregistrarea spunea sa isi concentreze atentia, intr-o asemenea masura incat nu si-a mai dat seama ce se intampla in jurul ei. Din fericire, nimeni nu a fost ranit.

Iata, deci, cateva sugestii in legatura cu ceea ce puteti face in timpul condusului, care sa fie ca o meditatie

1. Inchideti radioul si experimentati linistea. Deseori conducem ascultand muzica la radio sau inregistrari, cd-uri. Doar ca un experiment, incercati sa vedeti cum este sa fie sonorul oprit. La prima vedere se poate sa simtiti ca lipseste ceva, insa veti invata repede ca linistea va da ocazia sa va umpleti constienta cu alte perceptii, unele dintre ele care va imbogatesc mult mai mult. Insa inainte de a face acest pas, va sugerez ca neascultarea reclamelor, stirilor, muzicii si ale unor opinii va poate lasa mai linistit, mai calm, mai concentrat si mai fericit.

2. Cantitatea de atentie pe care tocmai ati eliberat-o pentru ca nu mai ascultati radioul este acum disponibila pentru a observa alte aspecte. Puteti observa tensiunile din corpul vostru, de exemplu o tensiune sau nod in stomac, mana voastra care strange puternic volanul ori un maxilar inclestat. Observati aceste experiente si permiteti corpului vostru sa se relaxeze si mai mult. Observati cum experienta voastra se schimba si devine mult mai placuta, pe masura ce va relaxati.

3. Incetiniti. Ca experiment, incercati sa conduceti la sau imediat sub viteza maxima limita. Multi dintre noi au tendinta de forta limita de viteza, conducand doar putin mai repede decat limita legala de viteza. Condusul imediat sub limita de viteza poate elibera o cantitate mare de tensiune. Intrati pe banda mai lenta daca este cazul.

4. Observati-va atittudinea. Deseori devenim competitivi in timp ce conducem si asta creaza tensiune. Faceti-va o practica din observarea masinilor care vor sa intre pe drum si sa va ajustati viteza in asa fel incat sa le permiteti sa intre pe drum, daca aceasta manevra se poate face in siguranta. Observati daca va grabiti. Cum va face sa va simtiti? Cum va simtiti daca incetiniti putin ritmul?

5.Deveniti mai constienti de traficul din juul vostru. Cateodata devenim atat de concentrati pe lucrurile din imediata apropiere, insa poate poate deveni un sentiment de implinire (si este mult mai sigur in acest fel) sa ne dezvoltam o perceptie constienta a tuturor lucrurilor din jurul nostru, privind in oglinzi dar si in fata noastra.

6. Pe masura ce trece o masina pe langa voi, binecuvantati soferul/soferita. Repetati, „Sa fii fericit/a!” atunci cand o masina va taie calea.

7. Folositi fiecare lumina rosie a semaforului sau orice oprire necesara pentru a practica constientizarea propriului corp. Atunci cand sunteti pe loc, sunteti in siguranta pentru a putea deveni constienti de respiratie. In aceste clipe puteti de asemenea observa ce se intampla in jurul vostru – cerul ci copacii si alti oameni. Binecuvantati-i.

8. Daca sunt si alte persoane cu voi in masina, binecuvantati-i si pe ei. In timp ce conduceti, o parte din mntea voastra poate repeta „Sa fiti bine, sa fiti fericiti”. (nota: sau puteti sa rostiti in gand mantra Ho’oponopono: Imi pare rau, Iarta-ma, Multumesc, Te iubesc – cunoscand profund intelesul fiecarei instante)

9. Atunci cand pasiti in masina, inainte de a porni motorul si atunci cand coborati, dupa ce ati oprit motorul, stati cateva clipe si respirati profund, concentrandu-va cat mai puternic pe respiratie (inspiratie si expiratie).

10. Daca nu sofati, in schimb mergeti cu mijloacele de transport public, atunci binecuvantati ceilalti pasageri, radiind buntate-iubire catre ei.

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Beneficiile mentale si fizice ale muzicii

Poate ca ati observat ca muzica va poate aduce in plus in materie de stare de spirit sau sa va...

Închide