Beneficiile și utilitatea meditației în viața de zi cu zi

0

Meditaţia nu este un moft, pentru cei atraşi de această practică străveche, ce vine la pachet în clasele de Yoga cu acele posturi care te întăresc fizic, dar şi psihic. De meditaţie are nevoie fiecare dintre noi, fie că o conştientizăm sau nu, căci este o metodă excelentă de a ne liniști mintea și de a ne reîncărca bateriile.

Orice om are nevoie de relaxare fizică și mentală. În cartea Meditaţia şi utilitatea acesteia în viaţa de zi cu zi, de Sri Swami Premananda, se arată că omul trebuie să se mențină conectat la Sursă, prin practică regulată de liniștire a corpului, a minții și a emoțiilor.

Concentrarea conduce la starea de meditație

Meditaţia este al şaptelea pas pe scara Yoga. Nimeni nu poate atinge această stare până când nu cunoaşte arta Concentrării. Ce înseamnă asta? Concentrarea este fixarea minţii pe un obiect exterior sau pe un punct interior, fără întrerupere sau pauză, timp de douăsprezece secunde. Se spune că un aspirant începe să se perfecţioneze în tehnica concentrării, dacă starea de focalizare a minţii pe un obiect/punct/subiect spontan este menţinută continuu pentru 12×12=144 secunde.

Meditaţia poate fi obiectivă, pe anumite caracteristici din exteriorul nostru sau pur subiectivă, pe respiraţie.

Toate felurile de meditaţii sunt bune, ceea ce contează este intensitatea şi continuitatea neîntreruptă a acestei practici. Un aspirant trebuie să mediteze regulat, să digere ceea ce a învăţat, pentru a transforma acest lucru în înţelepciune şi pentru a aplica acea înţelepciune în rezolvarea provocărilor din viața lui.

Meditaţia şi concentrarea sunt adesea tratate ca fiind sinonime. Ca explicaţie suplimentară, atunci când cineva îşi dirijează undele gândirii într-un singur punct, este vorba de concentrare. Fiecare corp are nevoie de concentrare pentru a înţelege, asimila şi utiliza orice informaţie, orice cunoaştere. Când concentrarea se prelungeşte la 144 secunde, ea se numeşte meditaţie şi când este extinsă la 144 x 144 = 20736 secunde = 345.6 minute, se zice că s-a atins starea de Samadhi.

Pe scurt, concentrarea conduce la meditaţie, iar meditaţia constantă prelungită duce la Samadhi (a 8-lea stadiu, starea de iluminare). Un practicant va obţine rezultate sigure şi rapide când va parcurge corespunzător etapă după etapă din Yoga sub coordonarea unui guru sau învăţător.

Meditația, o sursă de creativitate și energie

Primele patru etape sunt menite să purifice mintea şi să obţină un corp puternic şi potrivit pentru a recepta şi reţine puterea DIVINĂ. În zilele noastre, mulţi pun semnul de egalitate între Yoga şi practicarea câtorva asane şi pranayame (posturi din Yoga). Acest lucru nu este suficient, căci Yoga adevărată începe cu retragerea simţurilor, practicarea concentrării, prelungirea periodei de concentrare sub o atentă coordonare, pentru a atinge stadiul meditaţiei, şi în final pentru a deveni unit (Yoga= a se alătura, a se uni) cu Realitatea Supremă, cu ADEVĂRUL.

Iar meditaţia, aşa cum este ea greşit înţeleasă astăzi, nu înseamnă numai a fi pustnic, ascet sau retras. Este extrem de importantă în viaţa de zi cu zi, este un imens ajutor pentru omul modern, care poate atinge, cu ajutorul ei, varianta lui cea mai bună, poate performa.

La polul opus, persoana care nu poate medita va duce lipsă de creativitate, curaj şi încredere în atingerea scopurilor sale. Chiar şi specialiştii în psihologie au ajuns să îşi sfătuiască pacienţii suferinzi de nervozitate, de enervări neobişnuite, de deranjamente mentale, teamă şi complexe de inferioritate sau de lipsă de încredere să mediteze în completarea tratamentul medical.

Sfaturi pentru începători

În fiecare dimineaţă şi în fiecare seară, preferabil la răsărit şi la apus, stai într-o postură confortabilă, cu coloana vertebrală dreaptă, relaxează-ţi fiecare parte a corpului, apoi mintea, şi rămâi nemişcat, în aceeaşi postură, cât de mult poţi.

Va fi mai uşor să-ţi relaxezi membrele corpului decât mintea. Acest proces de relaxare, liniştire şi conştientizare a corpului va reduce automat frecvenţa respiraţiei, care, la rândul ei, te va ajuta în meditaţie. Multe gânduri îţi vor traversa mintea, iar acestea pot chiar să te deranjeze. Încearcă să rămâi calm şi priveşte aceste gânduri cu stăpânire de sine. Nu lupta să îţi eliberezi mintea de gânduri, observă-le şi lasă-le să plece. Cu cât practici mai des meditația, cu atât mai ușor îți va fi să te eliberezi de griji și gânduri negative.

Vei vedea că, odată ce ai prins gustul meditaţiei zilnice, nu doar că te vei simţi mai bine, dar nu vei mai dori să renunţi la această practică.

Creative Commons License
Beneficiile și utilitatea meditației în viața de zi cu zi by Noul Pamant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Trezirea spirituală îți poate rezolva problemele de somn sau insomnia

Lumea noastră interioară este întotdeauna atinsă de trezirea spirituaă. De aceea, câteodată avem probleme cu somnul, poate chiar insomnii. Așa...

Închide