Trezirea chakrelor: cum poți absorbi energia Universului

0

 

Am stabilit în articolul Secretele centrilor energetici de forță că în corpul nostru există şapte vârtejuri principale de energie, în formă de cercuri colorate, numite în filosofia indiană chakre. Prin intermediul acestor centre din corp, dispuse de-a lungul coloanei vertebrale, omul primeşte energie universală din Univers, necesară pt a-şi putea întreţine trupul perfect sănătos şi a evolua spiritual. Odată trezite aceste chakre, aspirantul atinge lumea divină, lumea adevăratului Sine.
Înainte de a trece în revistă tehnicile de activare a chakrelor, să vedem ce înseamnă dinamizarea acestor centre pline de energie, aşa cum ne arată parapsihologul japonez Hiroshi Motoyama, în lucrarea tradusă şi în limba română, . Aşadar, practicantul dobândeşte controlul asupra sentimentelor sale, experimentând totodată emoţii mai bogate şi o empatie mai profundă pentru ceilalţi. În plus, întrucât îi creşte puterea de concentrare, gândirea, judecata şi discernământul lui devin mai profunde, mai rapide şi mai sigure. Ba chiar, prin trezirea chakrelor, apar capacităţi psihice paranormale şi „se atinge o stare de libertate a minţii care îi permite practicantului să existe în dimensiunea iluminării, continuând să trăiască în lumea obişnuită“.

Tehnici de meditaţie pentru trezirea chakrelor

Chakra Ājnā, situată între sprâncene, este percepută sub forma unui disc de lumină albă intensă. Această chakră controlează funcţiile secretorii ale glandei pituitare, precum şi activităţile intelectuale.

siddhasana1. Aşezaţi-vă în Siddhāsana (poziţie de meditaţie cu picioarele încrucişate şi mâinile întinse cu palmele desfăcute pe genunchi), sau turceşte şi închideţi ochii fără să strângeţi din pleoape.

2. Aşezaţi palmele pe genunchi în chin mudrā (cu degetul mare şi arătătorul unite) şi asiguraţi-vă că aveţi coloana dreaptă.

3. Concentraţi-vă pe zona dintre sprâncene sau pe vârful nasului, fixând privirea interioară asupra unuia dintre aceste puncte. În acelaşi timp, contractaţi şi relaxaţi alternativ perineul, cu blândeţe, în zona unde presează călcâiul, timp de 5 – 10 minute.

4. Apoi conştientizaţi-vă respiraţia şi ajustaţi ritmul în aşa fel încât să contractaţi perineul pe durata inspiraţiei şi să-l relaxaţi pe durata expiraţiei. Respiraţi astfel de 50 de ori, apoi, menţinând aceeaşi poziţie, concentraţi-vă asupra chakrei Ājnā, dintre sprâncene. Inspiraţi lent şi profund, imaginându-vă absorbţia forţei vitale prāna în zona dintre sprâncene, apoi expiraţi lent, imaginându-vă că iradiaţi prāna din centrul dintre sprâncene şi o restituiţi Universului.

Continuaţi acest tip de meditaţie cât puteţi de mult, de la 30 de minute până la două ore. Trezirea acestei chakre va surveni după mai multe luni sau chiar ani de practică permanentă.
În momentul în care această chakră este pe deplin trezită, omul experimentează cunoaşterea Sinelui divin individual.

Trezirea chakrei Mūlādhāra, situată în zona coccisului. Este percepută ca un disc de culoare roşie şi controlează sistemul genito-urinar, influenţează vigoarea, ereditatea, durerea sau plăcerea fizică.

1. Aşezaţi-vă în poziţia japoneză Vajrāsana: şezând pe călcâie, cu genunchii orientaţi spre înainte.

2. Împletiţi-vă degetele şi aşezaţi mâinile sub ombilic, cu încheieturile mâinilor sprijinite pe coapse.

vajrasana3. Cu ochii închişi, dirijaţi privirea interioară spre vârful nasului şi concentraţi-vă în acel punct, apoi deschideţi-i uşor şi menţineţi concentrarea. Chiar dacă nu vedeţi vârful nasului, ar trebui să percepeţi o anumită senzaţie în acea zonă. Când ochii obosesc, îi puteţi închide pentru o vreme, continuând concentrarea mentală. După ce v-aţi odihnit ochii, reluaţi concentrarea vizuală. Repetaţi acest proces timp de 10 – 20 de minute.

4. Apoi mutaţi-vă atenţia asupra perineului. Contractaţi-l şi relaxaţi-l alternativ timp de 30 – 60 de minute. Aceste două tehnici, practicate împreună, reprezintă metoda pentru trezirea chakrei Mūlādhāra.

Importanţa posturii Vajrāsana pentru stimularea chakrei Mūlādhāra poate fi explicată prin teoria acupuncturii: când introducem un ac de acupunctură în perineu, sediul chakrei Mūlādhāra în corp, la o adâncime de 1 cm, se percepe adesea o senzaţie de furnicătură în vârful nasului, iar blocajele nazale sunt înlăturate. Aşadar, înainte de a încerca să trezim o anumită chakră, este indicat să ne concentrăm mai întâi asupra chakrei complementare, aflată la capătul opus, strategie care se aseamănă cu un tipar uzual din acupunctură: pentru a trata o anumită zonă afectată se stimulează puternic un punct aflat în partea opusă a corpului, dar care este în strânsă legătură cu acea zonă prin reţeaua de meridiane.

Trezirea chakrei Svādhisthāna, situată la 3-5 centimetri sub ombilic. Este percepută ca un disc de culoare portocalie. Controlează sistemul genito-urinar, sexualitatea şi relaţiile interpersonale.

1. Aşezaţi-vă tot în siddhāsana, cu călcâiul stâng plasat în zona dintre anus si organele sexuale.

2. Aşezaţi ambele mâini pe genunchi, în chin mudrā, închideţi ochii şi menţineţi corpul perfect nemişcat.

3. Practicaţi kechari mudrā (tehnică destul de dificilă din Yoga, descrisă în volumul , ce constă în răsucirea limbii către cerul gurii, cât mai aproape de rădăcina nasului) întrerupând ori de câte ori vă simţiţi obosiţi. În timp ce vă concentraţi, contractaţi şi relaxaţi lent musculatura din această zonă. Contracţia şi relaxarea trebuie făcute lent şi deliberat, conştientizând pe deplin.

4. O altă tehnică sugerată pentru a dinamiza chakra Svādhisthāna este următoarea: apăsaţi palmele pe genunchi, ridicând puţin umerii, cu coatele drepte. Aplecaţi gâtul în faţă şi realizaţi acelaşi tip de contracţie şi relaxare ca mai sus. După ce practicaţi în această postură timp de câteva minute, reveniţi la poziţia standard cu coloana dreaptă şi continuaţi.Această contracţie şi relaxare, într-o atitudine meditativă şi în linişte completă, se numeşte Vajroli. Practicaţi vajroli timp de 30 – 60 de minute.

Chakra Svādhisthāna se află în legătură cu organele urogenitale, aşadar cu meridianele Rinichi şi Vezică urinară din acupunctură. Meridianul Rinichi rece prin laringe şi faringe, care sunt stimulate prin aplecarea gâtului în faţă şi prin presiunea vârfului limbii în forma completă a lui kechari mudrā. Acest stimul e transmis prin meridianul Rinichi către organele urogenitale, îmbunătăţind funcţionarea acestora şi ajutând la activarea chakrei Svādhisthāna.

cei 7 centri energetici

Trezirea chakrei Manipūra, situată în zona ombilicului, fiind percepută ca un disc de culoare albastră sau verde, care controlează sistemul digestiv.

1. Aşezaţi-vă în siddhāsana şi adoptaţi chin mudrā, ţinând ochii închişi şi coloana vertebrală dreaptă. Concentrându-vă asupra perineului, contractaţi-l şi relaxaţi-l alternativ într-un ritm confortabil, timp de cinci minute.

2. Conştientizând pe deplin, contractaţi şi relaxaţi abdomenul inferior, inclusiv zona genitală, timp de cinci minute, concentrându-vă asupra chakrei Svādhisthāna. Inspiraţi profund. Imaginaţi-vă cum energia vitală prāna este absorbită prin gât şi coboară spre ombilic, în timp ce energia inferioară apāna urcă din chakra Mūlādhāra către ombilic. Reţineţi-vă respiraţia, concentraţi-vă asupra ombilicului şi vizualizaţi aici unificarea dintre prāna şi apāna. Continuaţi să vă ţineţi respiraţia cât mai mult, apoi expiraţi. Această serie trebuie repetată timp de zece minute.

Unificarea lui prāna cu apāna – care pot fi imaginate ca energia vitală din partea superioară, respectiv inferioară a trunchiului – reprezintă cheia pentru trezirea chakrei Manipūra.

Trezirea chakrei Anāhata, situată în apropierea intersecţiei dintre linia mediană şi linia care uneşte cele două mameloane, denumită şi chakra Inimii. Este percepută ca un disc de lumină intensă, roşie sau aurie. Controlează inima.

1. Aşezaţi-vă într-o postură de meditaţie, cu ochii închişi, concentraţi-vă asupra gâtului şi conştientizaţi pe deplin fiecare inspiraţie. Simţiţi cum aerul pătrunde în profunzimea cavităţii toracice, apoi orientaţi-vă atenţia către ākāshā, spaţiul aflat deasupra diafragmei.

2. Conştientizaţi spaţiul care se umple prin inspiraţie şi procesul de umplere în sine. Treptat, veţi reuşi să simţiţi şi spaţiul din jurul inimii. Când învăţaţi să conştientizaţi acest spaţiu al inimii, îl veţi resimţi cum se dilată şi se contractă în ritmul respiraţiei. Respiraţia trebuie să fie una normală, fără vreo retenţie forţată şi fără să o prelungim. Dacă veţi conştientiza în permanenţă spaţiul inimii, contractarea şi dilatarea lui, după un timp veţi observa ceva acolo, o viziune care nu trebuie să fie provocată, ea vine de la sine. Este viziunea unui lotus albastru pe un lac. Dacă acest lucru nu este posibil, încercaţi doar să simţiţi cum respiraţia umple acel spaţiu a inimii, amintindu-vă că viziunea din ultima etapă apare de la sine şi la momentul potrivit.

Trezirea chakrei Vishuddha, aflată la nivelul gâtului, percepută sub forma unui disc de lumină violet, care controlează organele respiratorii.

Pentru a trezi chakra Vishuddha, se recomandă repetarea pe rând a metodelor descrise mai sus pentru trezirea altor chakre şi apoi concentrarea asupra fiecărei chakre, pe rând, de la Mūlādhāra până la Ājnā şi de la Ājnā până la Mūlādhāra.

1. Pentru chakra Ājnā: Aşezaţi-vă în siddhāsana, cu mâinile în chin mudrā, ochii închişi şi coloana dreaptă. Contractaţi şi relaxaţi perineul într-un ritm natural, nici prea încet şi nici prea repede. În câteva zile veţi simţi Ājnā între sprâncene. În acel moment, concentraţi-vă asupra punctului respectiv, timp de patru minute.

2. Pentru chakra Mūlādhāra: Aşezaţi-vă în vajrāsana şi aduceţi mâinile, cu degetele întrepătrunse, în zona de sub ombilic. Concentraţi-vă privirea şi mintea asupra vârfului nasului, ţinând ochii închişi, timp de trei minute.

3. Pentru chakra Svādhisthāna: Practicaţi vajroli timp de trei minute.

4. Pentru chakra Manipūra: Practicaţi partea a treia din prima metodă pentru trezirea acestei chakre. În timpul inspiraţiei, aduceţi prāna de la nivelul gâtului în jos, către ombilic, şi în acelaşi timp aduceţi apāna în sus, din Mūlādhāra până în zona ombilicului. Reţineţi-vă respiraţia şi unificaţi prāna şi apāna în această zonă, apoi expiraţi. Practicaţi timp de patru minute.

5. Pentru chakra Anāhata: Concentraţi-vă mai întâi asupra gâtului şi simţiţi cum aerul inspirat umple cavitatea toracică. Conştientizaţi spaţiul inimii, dilatarea şi contracţia acestuia, care urmează ritmul normal al respiraţiei. Aşteptaţi ca viziunea să apară spontan. Practicaţi timp de patru minute.

Apoi concentraţi-vă, pe rând, asupra chakrelor Mūlādhāra, Svādhisthāna, Manipūra, Anāhata, Vishuddha şi Ājnā. Reveniţi apoi la Mūlādhāra, parcurgând chakrele în ordine inversă. Practicaţi timp de trei minute.Tot acest proces este indicat pentru trezirea chakrei Vishuddha. Practicantul trebuie să stimuleze chakrele inferioare în ordine ascendentă înainte de a se concentra asupra chakrei Vishuddha, întrucât chakrele de sus nu se pot trezi cu adevărat decât după ce s-au trezit chakrele de jos.

Chakra Ājnā reprezintă însă un caz special şi ea trebuie activată prima, pentru a reduce pericolele care pot apărea când este activată karma unei chakre de jos. În plus, Ājnā se află în legătură directă cu Mūlādhāra, iar trezirea lor este intercorelată. După realizarea secvenţei de mai sus, concentraţi-vă asupra glandei tiroide, de la nivelul gâtului, timp de 30 de minute.

pictura - Alex Gray

Trezirea chakrei Sahasrāra, localizată în creştetul capului, ce controlează oricare aspect al corpului şi al minţii, cu ajutorul căreia omul poate părăsi corpul fizic. Acest centru este perceput ca un mare disc de culoare aurie sau roz-deschis.

1. Metoda pe care o prezentăm a fost utilizată de autor de-a lungul mai multor ani pentru a trezi chakra Sahasrāra: aşezaţi-vă în siddhāsana şi adoptaţi chin mudrā, cu ochii închişi. Contractând cu blândeţe perineul în timpul inspiraţiei, ridicaţi energia umană şi lăsaţi-o să iasă în Univers prin poarta lui Brahman din creştetul capului. Reţineţi respiraţia două sau trei secunde, vizualizând unificarea energiei umane kundalinī cu Creatorul din Ceruri. În timpul expiraţiei, absorbiţi prāna de la Creator prin poarta lui Brahman şi lăsaţi-o să coboare până în Mūlādhāra.Vizualizaţi unificarea prānei cu kundalinī în timp ce vă reţineţi respiraţia două sau trei secunde. Continuaţi această tehnică timp de 10 – 20 de minute.

În primele stadii ale trezirii şi activării chakrelor pot să apară stări de sensibilitate fizică şi mentală neobişnuite. Acestea sunt însă temporare şi nu trebuie să vă îngrijoreze, ele dispar ulterior, iar corpul fizic devine sănătos, în timp ce constituţia se ameliorează.

Sursa: , de Dr.Hiroshi Motoyama

Licenţa Creative Commons
„Trezirea chakrelor: cum poți absorbi energia Universului” de noulpamant.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Drumul oaselor de balena: un var rus al Stonehenge-ului

Deci, imagineaza-ti urmatoarele, daca poti… Esti marinar pe o barca de pescuit in Nordul Atlanticului. Te afli pe mare de...

Închide