Trataka – practica privirii fixe

0

Acesta este un exercițiu final pentru dezvoltarea concentrării într-un singur punct. În alte două posturi, am acoperit tehnica shravana, care este practica ascultării și ekagarata, care este practica concentrării – amândouă gândite ca suport pentru dezvoltarea unei concentrării într-un singur punct. În acest post, se va dezvălui tehnica trakata, privirea fixă. Abilitatea de a-ți fixa privirea este critică pentru atingerea adevăratei stări meditative.

pentru cineva care meditează, dacă nu își poate fixa privirea, nu va reuși să își transceandă corpul. Acest lucru se întâmplă în principal din cauză că dacă veicontinua să îți hrănești corpul prin organele de simț și anume prin ochi, nas, urechi, gură și piele, vei continua să ai conștiența corpului. O asemenea conștiență te ține la distanță de a deveni una cu cosmosul, de a ajunge în starea meditativă, adică să ajungi la samadhi. Abilitatea de a sta într-o anumită postură, în absolută nemișcare, pentru perioade lungi de timp este un semn clar pentru un yoghin. Abilitatea de a-ți fixa privirea este în accepțiunea noastră caracteristica de top a unui yoghin realizat.

Iată practica pe scurt:

1. Așează-te într-o poziție confortabilă, de preferat cu picioarele încrucișate
2. Prinde o lumânare sau folosește un alt obiect pentru concentrare, la nivelul ochiului
3. Asigură-te că lumânarea sau obiectul respectiv este la nivelul ochiului
4. Observă-l fără să clipești pentru cel puțin zece minute. Gradat, crește durata
5. În timpul practicii, fii conștient de gândurile tale și adu-ți mintea înapoi cu blândețe la obiectul concentrării.

Iată și un grafic explicativ al practicilor:

Să spunem că te decizi să practici trataka pentru zece minute. În aceste zece minute, trebuie să stai nemișcat ca o stâncă, oprindu-ți inclusiv mișcările oculare. Este important să nu clipești. O să plângi, însă ar trebui să stai nemișcat. De fiecare dată când mintea ta pleacă în altă parte, adu-ți atenția înapoi la obiect. Poți face trataka cu orice obiect, însă lucrul cu o lumânare aprinsă are în plus un efecte de purificare asupra minții tale. Este bine să faci această practică de două ori pe zi: dimineața ți înainte de a merge la culcare. Gradual crește-ți durata în care să nu clipești, ca parte din practică. Aceasta are nevoie de răbdare și hotărâre din partea ta. Dacă le ai pe amândouă, vei avea beneficii uriașe din această practică.

Practica corectă a trataka te ajută să îți calmezi mintea și să o oprești. Aceasta acționează ca un catalizator pentru atingerea concentrării într-un singur punct și în plus vei avea o mai bună memorie. Cu toate acestea, sunt și alte beneficii. Să îți spun și un secret yoghin, în corpul tău curg zece energii diferite. Cele cinci secundare sunt numite naga, kurma, krkara, devadatta și dhananajaya; ele sunt responsabile de eructație, strănut, clipit, căscat și convulsii.

Practica trataka oprește cele cinci energii secundare, oferind-ți control asupra mișcărilor involuntare menționate mai sus. Un asemenea control este necesar pentru căutătorii avansați ce doresc să se bucure neîntrerupt de stabilitatea liniștii. În timpul meditației, dacă oricare dintre cele cinci mișcări involuntare are loc, apare instantaneu conștiența corpului, oprind abrupt starea de unime.

sursa: http://omswami.com/2012/03/tra%E1%B9%ADaka-the-practice-of-still-gaze.htmlAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Beneficiile Astragalus-ului pentru sănătate

Beneficiile Astragalus-ului sunte numeroase, incluzând energizarea, amelioararea alergiilor, protejarea sănătății inimii, prevenirea mai multor tipuri de cancer și eliberarea de...

Închide