Sase beneficii ale Viparita Karani – asana picioarele pe perete

0

Asana picioarele pe perete („Viparita Karani” în Sanskrită) este o postură de yoga ce permite relaxarea minții și a corpului, eliberarea stresului și a tensiunii. Este una dintre cele mai ușoare posturi din yoga pentru că ea nu necesită nici flexibilitate și nici forță. Cu toate că este o postură pasivă, beneficiile sunt uimitoare.

 Așezarea în postură

Începi prin a-ți găsi un spațiu primitor, lângă un perete – pentru mine cea mai bună alegere este să stau în pat cu picioarele pe perete. Apoi, adu-ți șoldurile cât mai aproape de perete, apoi începi să urci pe perete până când corpul tău ajunge să stea aproximativ într-o poziție de tip L. Așează-te bine astfel încât să fii relaxat – poți să îți așezi o pernă sub gât sauîți poți așeza mâinile pe ombilic sau întinse în laterale. Apoi, concentrează-te pe respirație – încearcă să respiri profund, inspirând lung pe nas și expirând prelung tot pe nas. Stai în această postură pentru cel puțin 5 minute pentru beneficii optime.

Beneficii ale Viparita Karani

Relaxarea
  • Poziția semi-înclinată a acestei posturi, combinată cu respirația controlată conduce la o încetinire a corpului. Acest lucru se traduce prin bătăi încetinite ale inimii ceea ce conduc la un răspuns de relaxare, care, în schimb, ajută la ameliorarea anxietății, a stresului și a insomniei.
Facilitează drenarea sângelui și îmbunătățește circulația
  • Ridicarea picioarelor ajută la drenajul fluidelor în exces din corp. În plus, gravitația ajută sistemul circulator facilitând întoarcerea sângelui către inimă.
Alină picioarele umflate sau crampele
  • Inversarea picioarelor este cunoscută ca un tratament eficient pentru reducerea umflăturilor și durerii din extremitățile inferioare. Poate fi terapeutic după un zbor cu avionul, pentru actvități fizice sau din cauza efectelor statului jos sau în picioare din timpul zilei.
Întinde tendoanele de la genunchi și partea inferioară a spatelui
  • Unghiul pe care îl face corpul în această postură reduce curbura coloanei vertebrale, care se va alungi și în același timp se întind mușchii spatelui. Cu cât sunt mai apropiate șoldurile de perete, cu atât se întind mai mult mușchii spatelui.
Eliberează tensiunea din partea inferioară a spatelui
  • Presiunea din șira spinării este în mod natural eliberată când stăm pe spate (mai ales pe bad sau pe o pernă), eliberând spatele de micile tensiuni acumulate.
Relaxarea zonei pelviene
  • ​Mușchii pelvieni se relaxează natural în această poziție (și mai bine cu o pernă sub zona pelviană), în același timp fiind și un exercițiu de fortificare a acestei zone.
În plus:

Studiile au demonstrat că toate posturile tonice de yoga (mai ales postura cu picioarele pe perete) pot fi benefice pentru cei care suferă de efectele negative ale:

Fibromalgiei (exemplu dureri cronice)
Boli de vene  (exemplu: vene cu varice)
Cancer
Menopauză (exemplu: bufeuri de căldură)
Sindromul picioarelor neobosite
Sindromul metabolic

BONUS

Încearcă să nu îți așezi corpul într-un unghi perfect de 90 de grade pentru că în acest fel poți opri circulația în șolduri. În chimb, îndepărtează-ți șoldurile câțiva centimetri de la perete și/sau ridică-ți șoldurile folosind o pernă sub șolduri.

sursa: https://www.doyouyoga.com/6-benefits-of-legs-up-the-wall-pose-48440/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
11 beneficii uimitoare într-o singură tulpină de țelină – apio

Merele sunt recunoscute pentru beneficiile lor aduse sănătății, iar spanacul conduce brigada vegetală a sănătății. Comparativ cu acestea, țelina este...

Închide