Învață respirația Ujjayi, o tehnică străveche yoga

0
Vrei să îți relaxezi și să îți și energizezi în același timp mintea și corpul? Răspunsul ar putea fi o tehnică antică yoghină numită Respirația Ujjayi.

Ujjayi (pronunțat uu-jai) se traduce prin ”respirația victoriaoasă” și a fost folosită de mii de ani pentru perfecționarea tehnicilor Hatha Yoga. Cunoscută și sub numele de ”respirația oceanică”, sunetul pe care Ujjayi îl face ne ajută să ne sincronizăm respirația în timpul mișcărilor yoga, făcând întreaga practică yoga mai ritmată.

Beneficiile respirației Ujjayi

Ujjayi are menirea de a echilibra întregul sistem cardio-respiartor, eliminând senzațiile de iritație și frustrare, ajutând la calmarea minții și a corpului, Cu Ujjayi există atât de multe beneficii, greu de evaluat pentru practică atât de simplă. Iată câteva dintre beneficiile acestei practici:

Crește cantiatea de oxigen din sânge
Crește căldura internă
Eliberează tensiunea
Încurajează curgerea neobstrucționată de prana
Reglează presiunea sangvină
Ajută practicantul de yoga să păstreze un anumit ritm
Crește nivelul de energie
Detoxifică mintea și corpul
Crește senzația de prezență, conștientă de sine și claitățile meditative

Cum se practică respirația Ujjayi

Închide complet gura și respiră doar pe nas.
Inspiră pe nas puțin mai profund decât normal. Expiră încet pe nas în timp ce contractezi mușchii din spatele gâtului.

Sunetul Ujjayi

Dacă nu reușești să nimerești sunetul corect pentru respirație, încearcă următoarea tehnică:

Cu gura deschisă, încearcă să expriri făcând sunetul ”HAAAAH” – este ca și cum vrei să aburești o oglindă. Obișnuiește-te cu acest sunet pentru practica Ujjayi.
Închide gura acum și încearcă să faci același sunet, lăsând aerul să treacă doar prin nas. Odată ce ai devenit mastru al expriației, folosește aceiași metodă și pentru inspirație, contractând ușor mușchii din spateșe gâtului atunci când inspiri.
Făcută corect, ar trebui să sune precum valurile oceanului – inspirațiile pot fi comparate cu sunetul pe care oceanul îl face când trage apa pentru val, iar expirațiile cu sunetul valurilor care se sparg la țărm. Unele persoane compară respirația Ujjayi cu Darth Vader din Star Wars, dacă ajută cu ceva.

Când se folosește respirația Ujjayi

Atunci când ești agitat: Deoarece respirația Ujjayi este extrem de bună la eliminarea agitației și a stresului dar și la echilibrarea minții, încearcă această respirație atunci când simți că pierzi controlul sau ești stresat. Ar trebui să observi un efect calmant imediat.

Atunci când practici Hatha Yoga: Concentrează-te pe respirația Ujjayi pentru a rămîne focusat și centrat, trecând de la o postură la alta.

Atunci când faci exerciții fizice: Această respirație este folositoare de exemplu când faci gimnastică aerobică, când alergi sau mergi cu bicicleta. De fapt, unii dintre atleții de nivel olimpic au introdus respirația Ujjayi în rutina lor pentru a-și îmbunătăți eficiența. Experimentează cu această tehnică atunci când faci exerciții fizice și vezi dacă te ajută să elimini tensiunea și oboseala.

Atunci când ești nervos: Natura ritmică și lentă a respirației Ujjayi este utilă pentru calmarea nervilor. Data viitoare când ești iritat, încearcă niște respirație Ujjayi pentru a-ți domoli temerile.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Trei moduri de a opri instantaneu gândirea excesivă

Minții îi place să gândească și pare mereu că vrea întreaga ta atenție. De fapt, mintea câteodată seamănă cu un...

Închide