Ce vede un saman intr-un spital de boli mentale – partea a doua

1

continuare a articolului: http://noulpamant.ro/articole/spiritualitate/shamanism/ce-vede-un-saman-intr-un-spital-de-boli-mentale-partea-intai/

DORUL PENTRU CONEXIUNEA SPIRITUl

O linie comuna pe care Dr. Somé a observat-o in cazul dereglarilor „mentale” in occident este „o energie extrem de veche, ancestrala, care a fost pusa in staza si care in fine iese la iveala in persoaa respectiva„. Treaba lui este atunci sa o gaseasca, sa mearga inapoi in timp pentru a descoperi ce este acel spirit. In cele mai multe cazuri, spiritul este legat de natura, in special de munti sau de rauri mari, spune el.

In cazul muntilor, ca exemplu pentru a explica fenomenul, „este un spirit al muntelui care merge langa persoana, ca rezultat fiind o distorsiune in timp-spatiu care afecteaza persoana care este prinsa in ea„. Este nevoie de o aliniere sau de o fuziune a celor doua energii, „in asa fel incat persoana si muntele devin una„. Din nou, samanul face un ritual special petru a alinia persoana cu energia respectiva.

Dr. Somé crede ca a intalnit aceasta situatie atat de des in SUA petru ca „majoritatea structurii subtile a acestei tari este facuta din energia masinilor, rezultatul fiind deconetarea si scindarea de trecut. Poti sa fugi de trecut, dar nu te poti ascunde de el„. Spiritul ancestral al naturii vine in vizita. „Nu este vorba atat de mult despre ceea ce doreste spiritul ci despre ceea ce doreste persoana„, spune el. „Spiritul vede in noi chemarea catre ceva maret, ceva ce va ne va face viata plina de sens, asa ca acesta raspunde acestei chemari„.

Aceasta chemare, pe care nici macar nu stim ca o facem, reflecta „un dor extraordinar pentru o conexiune profunda, o conexiune care transcende materialismul si posesiunea lucrurilor, purtandu-ne intr-o dimensiune cosmica tangibila. Majoritatea acestor dorinte sunt inconstiente, insa pentru spirite, constienta si inconstienta nu sunt diferite„. Ele raspund la oricare dintre ele.

O parte din acest ritual de a uni energia muntelui cu cea umana consta in trimiterea celui care primeste „energia mutelui” intr-o zona de munte pe care si-o aleg ei, unde merg sa adune o piatra care ii cheama. Ei aduc aceasta piatra pentru restul ritualului si o tin ca insotitor; unii chiar o iau cu ei peste tot. „Prezenta pietrei are de-a face cu reglarea capacitatii de perceptie a persoanei„, spune Dr. Somé. „Ei primesc tot felul de informatii pe care le folosesc, deci este ca si cum primesc o ghidare palpabila din cealalta lume in legatura cu modul in care sa isi traiasca viata„.

Atunci cand este vorba despre „energia raului„, ei merg la rau si, dupa ce au vorbit cu spiritul raului, gasesc o piatra in apa pe care o iau cu ei pentru acelasi fel de ritual ca in cazul spiritului muntelui.

„Oamenii cred ca trebuie facut ceva extraordinar intr-o situatie extrtaordinara ca aceasta”, spune el. De obicei nu este asa. De cele mai multe ori este atat de simplu.

UN RITUAL SACRU PENTRU BOLILE MENTALE

Unul dintre darurile pe care un saman le poate aduce in lumea occidentala este acela de a ajuta oamenii sa redescopere ritualistica, pe care din pacate am uitat-o. „Abandonul ritualului poate fi devastator. Din punct de vedere spiritual, ritualul este inevitabil si necesar pentru viata„, scrie Dr. Somé in cartea sa Ritual: Power, Healing and Community (Ritual: Putere, vindecare si comuniune). „A spune ca este nevoie de ritual in lumea occidentala este prea putin. Am vazut in cazul poporului meu ca este probabil imposibil sa traiesti sanatos fara acesta„.

Dr. Somé nu a simtit ca ritualurie traditionale din satul sau puteau fi pur si simplu transferate in vest, asa ca de-a lungul anilor de practica samanica aici, el a pus la punct ritualuri care sa abordeze nevoile diferite ale acestei culturi. Cu toate ca ritualurile se schimba in functie de individ sau de grupul implicat, el crede ca exista o nevoie pentru ritualuri, in general.

Unul dintre acestea implica descoperirea faptului ca nefericirea oamenilor provine din faptul ca ei sunt „chemati de fiinte din alte lumi pentru a coopera pentru vindecare„. Ritualul le permite sa iasa din nefericire si sa accepte chemarea.

Un alt ritual se leaga de initiere. In culturile indigene de pe tot mapamondul, oamenii tineri sunt initiati in maturitate atuci cand ajung la o anumita varsta. Lipsa unei asemenea initieri in occident este parte a motivului pentru existenta crizei in care sut oamenii, spune Dr. Somé. El cheama comunitatile sa aduca la un loc „energiile creative ale oamenilor care au avut asemenea experiente, intr-o incercare de a gasi un soi de ritual alternativ ce va incepe sa puna capat acestei crize„.

Un alt ritual ce vorbeste in mod repetat nevoilor celor care vin la el pentru ajutor implica un foc de lemne si apoi asezarea in foc a „unor obiecte care sunt simboluri pentru criza ce are loc in interiorul individului… Poate fi furia sau ura impotriva unui stramos care si-a lasat mostenirea unei crime, a sclaviei sau a orice altceva, lucruri cu care urmasii sai trebuie sa traiasca„, explica el. „Daca acestea sunt abordate ca lucruri care blocheaza imginatia umana, scopul vietii persoanei si chiar perspectiva acesteia asupra vietii si care pot fi imbunatatite, atunci are sens sa incepi sa te gandesti la cum sa transformi blocajele intr-un drum ce poate conduce la ceva creativ si care sa te implineasca„.

Exemplul problemei cu un stramos se regaseste in ritualurile pe care Dr. Somé le-a gandit pentru a redresa o problema din societatea occidentala si pentru a porni proceul „declansarii iluminarii” in participanti. Sunt ritualuri extrem de vechi, iar problema pe care o ataca este tendinta generala de a ne refuza stramosii. Unele ditre spiritele care incearca sa iasa la lumina, dupa cum a fost descris mai sus, pot fi ale „unor stramosi ce vor sa fuzioneze cu un descedent intr-o incercare de a vindeca ceva ce ei nu au reusit atunci cand se aflau in corpul fizic„.

Doar in cazul in care relatia dintre cei vii si cei morti este echilibrata, haosul nu poate sa apara„, spune el. „Poporul Dagara crede ca, daca exista un asemenea dezechilibru, este datoria celor vii sa isi vindece stramosii. Daca acesti stramosi nu sunt vindecati, energia lor bolnava va bantui sufletele si psihicul celor care sunt responsabili pentru ajutoararea acestora„. Aceste ritualuri se concetreaza pe problemele specifice ale stramosului individual si pe problemele culturale ce existau in trecut. Dr. Somé a vazut vindecari extraordinare ce au avut loc in cadrul acestor ritualuri.

Folosind un ritual sacru pentru bolile mentale mai degraba decat sa privesti persoana respectiva ca pe un caz patologic, da persoanei afectate – si chiar si comunitatii ca intreg – oportunitatea de a incepe sa priveasca la aceasta problema ca la un dar, ceea ce conduce la „o multitudine de posibilitati si initiative ritualistice ce pot fi extrem de benefice pentru toti cei prezenti„, declara Dr. Somé.

Extras din:   (Ghidul natural medicinal pentru schizofrenie sau Ghidul medical naturist petru tulburarea bipolara), paginile 178-189, Stephanie Marohn (cu colaborarea lui Malidoma Patrice Somé).

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Un comentariu

  1. A propos de schizofrenie, si practicantii de rei ki spun ca boala este pur spirituala neavand legatura cu trupul. A propos de energiile negative integrate in campul omului respectiv, multe sunt trimise de catre persoane mai mult sau mai putin binevoitoare care nu realizeaza cat de grav poate fi atacul asupra spiritului respectiv. Cei care au posibilitatea sa vada cu ochii mai profunzi ai spiritului, preoti sau practicanti rei ki sau altii, vad ce se inampla in preajma acelor oameni schizofrenici. Ideea e ca poti fi atacat mental de varii spirite, in diverse perioade ale vietii si fara sa devii schizofrenic.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Ce vede un saman intr-un spital de boli mentale – partea intai

Perspectiva samanica asupra bolilor mentale In perspectiva samanilor, bolile mentale semnaleaza "nasterea unui vindecator", explica Malidoma Patrice Somé. De aceea, dereglarile...

Închide