Ridicând cerul: un exercițiu Qigong puternic

0

Qigong înseamnă meditație în mișcare. Mișșcările încete, pline de conștiență și fluide ne eliberează de stres, induc o stare de calm și relaxare, oferindu-ne o unealtă pentru a fi în momentul prezent fără să trebuiască să stăm nemișcați. Studiile arată faptul că Qigong-ul și TaiChi-ul micșorează tensiunea arterială, permit un somn mult mia bun, întăresc încheieturile și ligamentele, printre multe alte beneficii pentru sănătate și bunăstare.

Ridicând cerul este unul dintre cele mai bune exerciții Qigong pe care îl putem face și unul dintre cele mai importante exerciții care se apropie de artă. Pur și simplu, schimbă calitatea corpului și a vieții. Acesta este primul dintre cele mai cunoscute exerciții de Qigong, pe lângă ”Cele 18 mâini Lohan”, predat de către onorabilul Bodhidharma și ”Cele 8 bucăți de brocart” predat de către marele General Yue Fe.

De aceea este, probabil, cea mai întâlnită practică Qigong din lume. Ca să învătăm Qigong sau Tai Chi ar trebui să apelăm la un maestru, pentru că sunt subtilități ce este bine să fie punctate, în legătură cu respirația, mișcările și alinierile, care nu vor fi observate decât de către ochii unui expert. Totuși, Ridicând cerul este ceva atât de simplu încât poate fi încercat și experimentat fără prea mult efort sau ajutor.

Încălzirea In Qigong încălzirea este foarte importantă. Ne ajută să ne centrăm în corp, dar și să prevenim accidentările. Stând cu tălpile paralele (se va simți ca și cum am avea niște picioare de pnguin) și cu picioarele puțin depășind puțin linia șoldurilor în lateral, îndoiți puțin genunchii, scuturați-vă și sărți ușor pentru a vă așeza în corp. Cu brațele relaxate în lateralele corpului, începeți să vă rotiți șoldurile și umerii dintr-o parte în alta. Brațele voastre vor căpăta moment în mod natural și vă vor lovi corpul ușor. Locurile unde aterizează brațele voastre sunt în mod natural pe unele dintre liniile energetice imprtante ale corpului, în acest fel îmbunătățind curegerea de chi și sânge din zonă. Completați încălzirea cu mișcări ușoare circulare ale tuturor încheieturilor.

Faza 1

  1. Aduceți picioarele aproape, păstrând tălpile paralalele.
  2. Deschideți puțin gura (relaxați-vă maxilarul).
  3. Vârful limbii atinge ușor cerul gurii în centru (pentru a închide circuitul mic-rocosmic).
  4. Brațele sun ”vii”, însă relaxate pe lângă corp.
  5. Postura este dreaptă, dar relaxată cu centrul inimii deschis.
  6. Privirea este către orizont.

Faza 2

  1. Palmele sunt îndreptate către pământ.
  2. Îndreptați vârfurile degetelor către centrul coprului vostru (cu puțin spațiu între degete).
  3. Brațele întinse (relaxate și puțin îndoite din coate).
  4. Aduceți puțin în față capul (ca și cum ați privi la mâinile voastre).
  5. Umerii ar trebui să fie relaxați.

Faza 3

  1. Inspirând, ridicați/ arcuiți brațele deasupra capului.
  2. Ridicați încet și capul pentru a vă uita la mâini cum se ridică și caută să prindă cerul.
  3. Odată ce brațele ajung deasupra capului, ridicați-vă ușor pe călcâie.
  4. Palmele în sus cu degetele mâinilor îndreptate unele către celelalte.
  5. Respirați ușor pe nas în timp ce vă ridicați brațele.

Faza 4

  1. Expirând ușor pe gură mișcați blând brațele, coborându-le încet în lateralele corpului (ca și cum ați da din aripi).
  2. Cu grație aduceți capul înapoi la poziția normală.
  3. Repetați procedura de la 5 până la 15 ori.

Cu toate că exercițiul este împărțit în patru părți, nu există pauze în mișcări. Ele sunt o mișcare continuă (cu pauze foarte mici), mișcându-ne cu respirația. Întregul exercițiu ne face să ne simțim foarte bine și relaxați din punct de vedere nervos. Bucurați-vă!

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
O rutina Ayurvedică zilnică

Haideți să învățăm cum își construiește maestrul Vedic, Michelle Fondin, rutina zilnică. În practica pe care o am, împărtășim rutina...

Închide