Meher Baba – Avatarul Sufi

0

Meher Babaa fost un persan nascut in India, care a devenit Maestru Spiritual, iar mai tarziu in viata (1954, la varsta de 60 de ani) a declarat in mod public faptul ca este Avatarul Epocii sale.

A invatat la St. Vincent’s High School in Pune, India, dar si la Deccan College, neremarcandu-se in niciun fel si neavand nicio inclinatie catre treburile spirituale. La varsta de 19 ani, in primul an de colegiu, un contact scurt cu sfanta musulmana Hazrat Babajan a marcat ceea ce a fost inceputul trezirii sale spirituale. In 1915, la varsta de 22 de ani, era supranumit „Parvardigar” (in traditia sufi „Dumnezeu ca Sustinator Atotputernic”) de catre fachirul indian Sai Baba din Shirdi. A primit ajutor de la alti trei maestrii spirituali, inclusiv Upasni Maharaj, despre care el a declarat ca i-a revelat propria identitate spirituala ca fiind „Stramosul”, in 1921.

Meher Baba a trait si a calatorit impreuna cu cativa discipoli apropiati, pe care el i-a numit „mandalii” sai (cerc in sanskrita), atat femei cat si barbati, de la care cerea obedienta totala. El si mandalii sai si-au asumat in mod voluntar o viata de o simplitate extrema. Din anul 1925, pana la sfarsitul vietii, Meher Baba a ramas tacut, comunicand prin semne sau folosind o tabla cu litere. Meher Baba a petrecut perioade lungi de timp in izolare, deseori postand, insa alterna aceste perioade cu calatorii lungi, intalniri publice si munca de caritate, inclusiv lucrul cu leprosi, cu saraci si cu nebuni. A tinut multe discursuri, care au fost pastrate de catre discipolii sai.

In 1931 a facut prima vizita in vest. In timpul acestor calatorii, un numar de mandali vestici i s-au altaurat. In anii ’40, impreun cu manadalii selectati, el a calatorit incognito in India in ceea ce el a numit „Viata Noua”. Pe 10 februarie 1954, Meher Baba a declarat ca este Avatar (o incarnare a lui Dumnezeu).

Dupa doua accidente de automobil, unul in SUA in 1952 si altul in Inia in 1956, capacitatea sa de a merge a devnit extrem de limitata. In 1962, mai multi discipoli vestici au fost invitati sa se intalneasca cu mandalii indieni intr-o serie de intruniri numite Intalnirile Est-Vest. in 1966, Meher Baba a vorbit impotriva problemei in crestere a folosirii incorecte a dorgurilor in vest, discreditand asa zisele beneficii spirituale. Dupa un an intreg in care a stat in scaunul cu rotile, Meher Baba a murit in data de 31 ianuarie 1969. Samadhi-ul sau (mormant-altar) din Meherabad, India, a devenit de atunci loc international de pelerinaje.

Invatatura:

Perspectiva metafizica a lui Meher Baba este cel mai indeaproape descrisa in doua carti scrise chiar de catre el, numite Discursuri si Dumnezeu vorbeste. Meher Baba a sustinut conceptul non-dualismului, perspectiva prin care diversele creatii, sau dualitatea, este o iluzie si ca scopul vietii este realizarea constienta a Unimii absolute a lui Dumnezeu, care este inerent in toate fiintele vii si cele neinsufletite si in toate lucrurile.

Meher Baba compara starea originara a lui Dumnezeu cu un infinit, un acean fara tarm, care are doar inconstienta divina – inconstienta de sine cu toate ca nu exista nimic altceva decat propriul sine. Din aceasta stare, Dumnezeu a avut „fantezia” sa se cunoasca pe Sine si s-a intrebat „Cine sunt Eu?” Ca raspuns la aceasta intrebare, a inceput creatia. In aceasta analogie, ceea ce inainte era nemiscare, un ocean fara margine, acum este amestecat, formand nenumarate „picaturi” din sine, sau suflete.

Fiecare suflet, fiind format din dorinta lui Dumnezeu de a se cunoaste pe Sine, contine in sine aceiasi dorinta de auto-recunoastere. In cautarea raspunsului la aceasta intrebare (pentru a castiga constienta divina) fiecare suflet evolueaza constient prin experienta fiecarei forme din cele sapte imparatii ale evolutiei, si anume: piatra, legumele, viermii, pestii, pasarile, animalele si oamenii. Impresiile stranse prin intermediul experientei acestor forme cauta in schimb sa se exprime. Aceasta nevoie de exprimare a impresiilor acumulate prin mediul unei anumite forme in cele din urma nu poate fi sustinuta de forma cu care sufletul se identifica, fiind nevoie ca sufletul sa abandoneze acea forma si sa se asocieze cu urmatoarea cea mai complexa forma prin care impresiile pot fi exprimate. Prin intermediul acestui proces se castiga din ce in ce mai multa constienta.

In acest fel, experientele sufletului (asociindu-se cu ele) si refuzurile sale (oprind asocierea cu ele) se nasc in toate imparatiile evolutionare. Potrivit lui Meher Baba, forma finala a evolutiei sufletului in constiinta este forma umana, prin care mediu se poate atinge constienta completa. Numai constiinta umana, care este constiinta plina, este capabila de atingerea constientizarii propriei divinitati.

Totusi, cu toate ca aceasta constiinta este plina inaintea luarii primei forme umane, acumularile de impresii de secole intregi, ale sufletelor, stranse prin evolutie, le impiedica sa se identifice ca Dumnezeu insusi, ca adevarata fiinta. In schimb, constiinta umana este preocupata cu exprimarea propriilor impresii, cautand experiente senzuale. In ultima instanta, totusi, in travaliul sufletului prin numeroase incarnari umane care contin intregul spectru al experientelor umane (barbat/femeie, bogat/sarac, puternic/slab, heterosexual/homosexual etc.), impresiile acumulate prin evolutie sufletului dar si cele acumulate in vietile omenesti, incep sa se subtieze, iar constienta sufletului in legatura cu o realitate dincolo de dorintele proprii se naste. Acesta este inceputul sfarsitului existentei separate a sufletului. Apoi sufletul incepe sa traverseze o cale spirituala interioara, sau involutie, prin care elimina in mod secvential, toate impresiile care sunt cauza aparentei separari de Dumnezeu.

Odata ce toate impresiile au disparut, scopul cunoasterii de sine ca divinitate constienta este atins. Picatura (sufletul) devine inca o data una cu Oceanul (Supra-suflet). Adica, isi realizeaza propria natura divina reala, indivizibila si eterna. Si-a raspuns acum la intrebarea „Cine sunt Eu?” cu „Eu sunt Dumnezeu”.

sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
coperta articol
Karma de neam: cum ne desprindem din frâiele ei

Sângele apă nu se face: o zicală cu dus și întors. Cu o accepție pozitivă - țesătura solidă de sentimente...

Închide