Legenda lui Avalokiteshvara cu o mie de brațe

0

Studiul lui Avalokiteshvara și a formelor sale are o importanță majoră pentru studentul Buddhismului mahayan. În panteonul Mahayan, după cum s-a dezvoltat în India, Nepal, Tibet, Mongolia, Bhutan, China și Coreea, Avalokiteshvara este reprezentat în textul Gunakarandavyuha, din Sutra Saddharmapundarika și altele. Potrivit acestor texte, el este personificat ca simbolul compasiunii. El este deseori menționat ca zeul milei care va ajuta pe oricine are probleme, mental sau fizic. El poate eradica complet toate suferințele mundane. Pentru a realiza acest lucru, el poate lua diverse forme. Potrivit Sutrei Karandavyuha, el manifestă toate formele posibile de viață pentru binele ignoranților și pentru a aduce eliberarea celor vii.El spune că ”Pentru că oamenii aparțin unor religii și credințe diferite, acest Bodhisattva plin de compasiune a fost obligat să ia toate formele de zei din toate credințele”.

Avalokiteshvara, Bodhisattva compasiunii, în fața lui Buddha Amitabha, și-a luat angajamentul de a se manifesta intenționat în cele trei tărâmuri ale Samsarei pentru a atinge toate adâncimile; cu alte cuvinte, pentru a ace valuri oriunde și pentru a elibera toate ființele conștiente de Samsara, de a fi ghidul lor suprem. De aceea, în prezența lui Buddha Amitabha, Avalokiteshvara a făcut această promisiune. El a mai promis și că, dacă se va întâmpla ca propria compasiune și mintea sa plină de milă pentru ființele conștiente va scădea vreodată, atunci capul și coprul său să se spargă în mii de bucăți.

Atunci când Buddha stătea în grădina Veluvana, el era înconjurat de Arahați. Există cinci raze divine diferite ce ies din cersul său de păr situat între sprâncene, în mijlocul frunții, iar acestea s-au combinat gradat sub forma unui curcubeu. Apoi acestea au pornit către nord, în direcția Tibetului și a munților Himalaya. În acel moment, Buddha a privit încolo și a râs și imediat Bodhisattva Sarvanivarana Viskambhi l-a înebat: Care este motivul pentru care râzi, Doamne? Buddha a răspuns: ”Nobil băiat! În viitor va exista o Dharma pură prin care fiecare poate fi condus spre calea eliberării în barbara țară a Tibetului, unde nu a existat niciun Buddha de trei joncțiuni ale timpului și există nenumărați demoni și stafii care încă nu au sosit”. De aceea, Avalokiteshvara va îmblânzi acești sălbatici, pentru că exista odată un Bodhisattva care s-a rugat la cei O mie de Buddha, spunând: ”Fie ca toți cei care au transcens să mă binecuvânteze ca să fiu capabil să îmbânzesc aceste ființe din această țară barbară. Fie ca voi să binecuvântați această țară barbară prin îmblânzirea mea. Binecuvântați-mă ca să devin părintele acestor demoni și stafii. Binecvântați-mă ca să eliberez toate aceste ființe”.

Odată ce Amitabha Buddha și-a așezat mâna pe capul lui Avalokiteshvara și i-a spus: ”Acum tu să fii cel care poate îmblânzi ființele animate din această țară barbară, plină de zăpadă unde niciun Buddha din Cele trei timpuri nu a fost vreodată. Acestea sunt fructele rugăciunii tale sincere pentru scopurile pe care ți le-ai dorit. Aceste ființe în suferință vor fi eliberate din cele trei tărâmuri inferioare imediat ce vor vedea corpul tău tânăr și sfânt și vor auzi cele șase silabe mistice Om mani padme Hum. Fie ca Mintea-corpul tău să se manifeste în mintea stafiilor, demonilor, a spiritelor rele și a hobgoblinilor și fie ca ei să își dorească în mintea lor binele celorlaltor ființe, la fel cum o fac Bodhisattva, decât să vrea să îi rănească. Fie ca toate animalele carnivore, precum tigrii, leii, leoparzii, urșii și urșii polari să își abandoneze mintea mâncătoare de alte ființe și să se întoarcă la iubirea părintească de aproape, atunci când îți văd corpul sfânt și aud sunetul celor șase silabe.

Dpă aceste legăminte și binecuvântări din partea lui  Buddha Amitabha, Avalokiteshvara a pornit să manifeste internațional în cele trei tărâmuri ale Samsarei, pentru a fi ghidul suprem al tuturor ființelor conștiente.

De aceea el a mers în Iad și a eliberat ființele, atât din iadul rece cât și din cel cald propovăduind Om mani padme hum. Apoi a mers în tărâmul stafiilor și le-a eliberat de la muncile silnice la care căzneau. Apoi a venit în tărâmul oamenilor și i-a eliberat de suferința nașterii, bătrâneții, bolii și a morții prin aceiași metodă. Apoi, a mers în tărâmurile Asura și Deva pentru a eibera și aceste ființe de suferința prin care trec.

Așadar Avalokiteshvara a mers în cele trei tărâmuri ale Samsarei și a golit întregul ocean al suferințelor. După acest lucru s-a întors la Buddha Amitabha și a declarat faptul că eliberarea a avut loc.

Buddha Amitabha i-a spus: ”Ar trebui să te întorci în lume!” Așa a și făcut, iar acolo a văzut din nou ființele conștiente în Smasara și în durere, în consecință s-a descurajat și văzut cum ”mintea lui trează” (Bodhicitta) și-a pierdut momentumul și și-a piedut curajul. Când a devenit descurajat, în acel moment, și-a refuzat promisiunea făcută anterior.

Cele trei tărâmuri ale Samsarei sunt Kamadhatu dhatu, tărâmul dorințelor, Rupa dhatu, tărâmul formelor și Arupya dhaty, tărâmul fără formă. Aceste trei tărâmuri sunt atât de vaste și existe multe tipuri diferite de suferință pe care ființele conștiente trebuie să le experimenteze. Atunci când Avalokiteshvara a conștientizat faptul că ființele conștiente erau încă în suferință în aceste tărâmuri, a fost copleșit de tristețe, s-a descurajat din cauza promisiunii pe care a făcut-o în prezența lui Buddha Amitabha. A simțit atunci când ar putea să vină timpul să elibereze toate ființele conștiente de acest tip de promisiune pe care el o făcuse, iar capul și trupul său s-au spart într-o mie de bucăți, iar el a leșinat.

Avalokiteshvara, deși nu mai avea cunoștință, a auzit din partea lui Buddha Amitabha: ”Fiule, unde au plecat curajul tău, puterea ta mentală? El a ridicat toate bucățile în care capul și corpul său s-a spart. În același timp a spus: ”acest lucru s-a întâmplat din cauza rugăciunii tale. Meriți toată preamărirea tuturor Buddha, pentru că rugăciunea ta a fost eficientă. Totși, nobile fiu, nu-ți face griji! Și atunci a binecuvântat capul său spart în unsprezece fețe și a privit aceste fețe, apoi a binecuvântat corpul său spart într-o formă cu o mie de brațe, precum o mie de petale. Apoi a spus ”Mă înclin în fața ta pentru că cele o mie de mâini sunt cele o mie de mâini ale celor o mie de împărați universali iar acești ochi din fiecare palmă sunt ochii celor o mie de Buddha ca vor apare în acest veac fericit.

(Saddharmapundarika Sutra)

sursa: http://buddhism.lib.ntu.edu.tw/FULLTEXT/JR-BH/bh117498.htmAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Sensul metafizic al unor dureri specfice din corp

Atunci când ne doare, într-un fel sau altul, nu este o chestiune de a lua o pastilă pentru rezolvare. Este...

Închide