Învățătura lui Sri Aurobindo

0

Învățătura lui Sri Aurobindo are rădăcinile în cea a sfinților antici din India, ce spune că în spatele tuturor aparițiilor din univers este realitatea Ființării și ale Conștiinței, un SIne al tuturor lucrurilor, unul și etern. Toate ființele sunt unite în acel Sine și Spirit Unic, îns ele sunt divizate de o anumită separare a conștiinței, o ignoranță a propriului Sine real și Realitate, în minte, viață și corp. Este posibil printr-o anumită practică psihologică să dai la o parte acest văl al conștiinței separării și să devii conștient de adevăratul Sine, de Divinitatea din noi toți.

Învățătira lui Sri Aurobindo spune că această Conștiință și Ființă unică este implicată aici în Materie. Evoluția este metoda în care aceasta se eliberează pe ea însăși; conștiința apare în ceea ce pare să fie inconștient și odată ce este dezvăluit, el este condus din interior să meargă tot mai sus și mai sus și în același timp să se extindă și să se dezvolte către o perfecțiune tot mai mare. Viața este primul pas pentru eliberarea conștiinței; mintea este ce de-a doua; însă evoluția nu se oprește la minte, ea așteaptă eliberarea în ceva mai mare, o conștiință care este spirituală și supramentală. Următorul pas al evoluției trebuie să fie către dezvoltarea Superminții și Spiritului ca putere dominantă în ființa conștientă. Doar atunci Divinitatea implicată în lucruri se eliberează complet și devine posibilă manifestarea perfecțiunii.

Însă, în timp ce ultimii pași în evoluție au fost făcuți de Natură fără o voință conștientă în cazul plantelor și animalelor, în om Natura devine capabilă să evolueze printr-o voință conștientă ca instrument. Aceasta nu este voința mentală a omului cea care acționează per total, pentru că mintea nu poate merge decât până la un moment dat și după aceea se învârte în cerc. Aici este nevoie de o conversație, de o schimbare a conștiinței prin care mintea să se transforme într-un principiu mai înalt. Această metodă se descoperă prin disciplina psihologică și practica antică Yoga. În trecut, acest lucru s-a încercat prin fuga din lume și dispariția în nălțimile Sinelui sau Spiritului. Sri Aurobindo ne învațăcă este posibilă o coborâre a principiului înalt, ceea ce nu doar eliberează Sinele spiritual din lume, ci îl eliberează în lume, înlocuiește ignoranța minții sau cunoașterea sa foarte limitată printr-o Conștiință-Adevăr supramentală care va un instrument suficient al Sinelui interior și care face posibilă ca ființa umană să se descopere dinamic interior dar să își transforme natura animală într-o rasă divină. Disciplina psihologică a Yoga poate fi folosită până în acest punct prin deschiderea tuturor părților ființei prin conversie sau transformare prin această coborâre și prin lucru cu acest principiu supramental ascuns și nemișcat.

Acest lucru, totuși, nu poate fi făcut instantaneu sau într-o perioadă scurtă de timp printr-o transformare rapidă sau miraculoasă. Trebuie făcuți mulți pași de către căutător înainte ca această coborâre a supramentalului să fie posibilă. Omul trăiește în majoritatea timpului la suprafața minții, a vieții și a corpului, însă există o ființă interioară cu posibilități mult mai mari, de care trebuie să fim conștienți – pentru că există o influență foarte mică pe care aceasta o exercită acum și de aceea există o tendință către o căutare constantă a unei frumseți mai mari, a unei armonii, puteri și cunoașteri mai mari. Primul proces Yoga este din această cauză deschiderea căii către această ființă interioară și apoi trăirea din interior, guvernat de această lumină și forță interioară. În acest fel, se descoperă în aceasta adevăratul suflet care nu este acest amestec exterior de mental, vital și fizic ci Realitatea din spate, o scânteie din Focul Divin. El trebuie să învețe să trăiască în sufletul lui, să purifice și să se orienteze către Adevărul restului naturii sale. Poate urma apoi o deschidere și o ridicare a principiului Ființării. Însă nici măcar aceasta nu este întreaga Lumină și Forță supramentală. Există mai multe trepte ale conștiinței între mintea umană ordinară și Conștiința-Adevăr supramentală. Aceste trepte intermediare trebuie accesate și deschise, iar puterile lor coborâte în minte, viață și corp. Numai după accea poate întreaga putere a Conștiinței-Adevăr să lucreze în natură. Procesul de auto-disciplină sau Sadhana este lung și dificil, însă chiar foarte puțin din aceasta este un mare câștig pentru că face posibile mult mai mult, eliberarea finală și perfecțiunea.

Există multe lucruri care aparțin vechilor sisteme ce sunt necesare de-a lungul parcursului – o deschidere a minții către o mai mare spațiozitate și la simțirea Sinelui și a Infinitului, o intrare în ceea ce a fost numit conștiință cosmică, măiestrie asupra dorințelor și pasiunilor; un ascetism exterior nu este esențial, însă cucerirea dorințelor și a atașamentelor, dar și un control asupra corpului și a nevoilor, lăcomiilor și instinctelor sale sunt indispensabile. Există o combinație de principii ale sistemului vechi, modul de cunoaștere prin discernământul minții între Realitate și aparențe, modul de devoțiune al inimii, al iubirii și al abandonului și modul de funcționare a de îndepărta voința de la interesele egoiste către Adevăr și în serviciul unei Realități mai mari decât egoul. Pentru că întreaga ființă trebuie să fie antrenată în așa fel încât să răspundă și să fie transformată atunci când este posibil ca Lumina și Forța mai mare să poate funcționa în natură.

În această disciplină, inspirația Maestrului și în etapele dificile , controlul și prezența sa sunt indispensabile – altfel ar fi imposibil să treci prin ele fără multe piedici și erori, care ar putea îndepărta toate șansele de succes. Maestrul este cel care s-a ridicat la un nivel de conștiință și ființare mai înalt, fiind de multe ori privit ca reprezentare sau manifestare a ceea ce se caută. El nu doar ajută prin învățătura sa dar și mai mult prin influența și exmplul său, dar și prin puterea de a comunica propria experiență altora.

Aceasta este învățătura lui Sri Aurobindo. Nu este obiectul ei să dezvolte o religie sau să amalgameze vechile religii și cele noi – pentru că toate acestea ar conduce departe de scopul său central. Singurul țel al Yoga este o dezvoltare interioară pe care oricine să poată să o urmeze și care, în timp, să dezvăluie Sinele Unic și să permită evoluția către o conștiință mai înaltă decât mentalul, o conștiință spirituală și supramentală ce va transforma și diviniza natura umană.

Sri Aurobindo, August, 1934

Sri Aurobindo Birth Centenary Library

Vol. 26, „Sri Aurobindo on Himself”,

pp. 95-97.

sursa: http://www.auroville.org/contents/575Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Robert Monroe

Robert Monroe a fost un om de afaceri distinct, un om de familie dedicat și un pionier notabil în investigarea...

Închide