Anandamayi Ma – partea 1

1

Anandamayi Ma s-a nascut in Bengalul de Est (actualmente Bangladesh) in 1896. Tatal ei, Bipin Behari Bhattacarya, canta cantece Vaisnava, deseori parand a fi intoxicat de acest lucru. Se scula la ora 3:00 am si canta si vagabonda lungi perioade de timp. Sotia lui il cauta si il aducea inapoi acasa. Intr-o zi, in timpul unei furtuni, vantul a smuls acoperisul casei in care locuia, insa el a continuat sa cante in ploaie.

Mama ei, Moksada Sundari Devi, era cunoscuta pentru starile ei de bhava sau emotii religioase. Era vizitata de Avatari si zeitati care ii apareau ca lumini, in timp ce isi facea treburile casnice. Cat a fost insarcinata cu Nirmala (numele pe care Anandamayi l-a primit la nastere), a avut viziuni cu intelepti si statui de zeitati care apareau si apoi dispareau subit. Mai tarziu a facut si un juramant de castitate.

Anandamayi Ma a fost extrem de sensibila la ritualurile religioase de mica, iar sunetul chanturilor religioase creau sentimente extatice in ea. In temple, vedea figuri religioase ce ieseau din statui si apoi intrau la loc. A fost deseori distrasa si putea fi vazuta uitandu-se in gol, cu ochii nefocalizati pe vreun obiect. Educatia ei a fost extrem de limitata iar capacitatile ei de a scrie au fost minime.

am_3by5_2

S-a casatorit la 13 ani cu Ramani Mohan Cakravarti sau Bholanath, dupa cum era cunoscut, petrecand cativa ani in casa cumnatului ei, aparent mai mult in transa. Era o fata muncitoare insa cateodata avea dificultati in a se concentra pe munca din gospodarie. Rudele ei credeau ca transele se datoreaza muncii in exces. Cumnatul ei a murit apoi, iar ea a plecat sa traiasca impreuna cu sotul ei la varsta de 18 ani, atunci cand a cunoscut un tanar ce a fost impresionat de felul ei tacut de a fi. El a numit-o „mama” (Ma in bengaleza) si a prezis ca intr-o zi toata lumea ii va spune asa.

A avut o casatorie celibatara si nu prin optiunea sotului. Atunci cand Bholanath avea ganduri despre sexualitate, corpul lui Anandamyi devenea ca mort iar ea lesina. Trebuia sa repete mantre pentru a o aduce din nou la constienta. Cateodata, in situatii de acest gen, corpul ei se deforme in diverse feluri sau intepenea. Mai tarziu a declarat ca i-a dat socuri electrice spontane sotului ei atunci cand acesta a atins-o intr-un mod gresit. Bholanath a crezut ca situatie este temporara, insa s-a dovedit a fi permanenta. Rudele lui au spus ca ar trebui sa se recasatoreaca, insa el nu le-a urmat sfatul. Mai tarzu, Bholanath a acceptat ca Anandamayi sa ii devina guru.

Atunci cand au locuit in Decca, alte persoane au venit pentru a-i recunoaste calitatile spirituale. Atunci cand asculta cantece religioase, devenea rigida si chiar pica la pamant, lesinand. Corpul ei cateodata devenea deformat in cadrul acestor intamplari. Alteori se lungea. Alteori, se micsora, ori membrele ei se asezau in pozitii aparent imposibile, ca si cum intreaga structura scheletica si-ar schimba structura, sub pielea ei. Putea sa stea in asane extrem de dificile pentru perioade extrem de lungi si sa formeze spontan mudre complexe si gesturi.

Sotul ei a crezut ca e posedata si a dus-o la exorcist. Un doctor a sugerat ca nu este nebuna in sensul obisnuit ci intr-un fel intoxicata cu Dumnezeu – o nebunie divina pentru care nu exista nicio cura.

In 1916, s-a imbolnavit si s-a mutat inapoi in casa parintilor din Vadyakuta. In 1918 ea si sotul ei s-au mutat in Bajitpur, unde a inceput sa faca Shaivite si Vaisnavite (practici spirituale). Voci interioare ii spuneau ce sa faca si ce imagini sa vizualizeze. Practicile ei yoghine (kryias-urile) erau spontane si le-a descris ca intamplandu-se ca o fabrica in care diverse masinarii lucreaza automat si in perfecta sincronizare pentru a produce un obiect.

Anandamayi plangea ore intregi si radea ore intregi si vorbea cu viteze incredibile intr-o limba asemanatoare sanskritei. Alte actiuni neobisnuite includeau rostogoloirea in praf si dansul pentru perioade extrem de lungi, invartindu-se ca o frunza in vant. De asmenea tinea post perioade lungi de timp si alteori consuma mancare cat pentru opt sau noua persoane.

In istoria indiana a traditiile devotionale, schimbarile in structura corporala si starile sunt considerate a fi o expresie a emotiei religioase. Schimbarile lui Anandamayi erau mult mai „extreme” decat cele obisnuite sattvika bhavas (transiratie, lesin, plans, schimbarea culorii pielii, carliontarea parului etc.) care de asemenea indicau emotii religioase puternice. Unii dintre sfintii indieni din trecut erau cunoscuti pentru modificari corporale asemanatoare.

Anandamayi a mers in diverse pelerinaje prin India, oprindu-se in ashramuri si luand parte la diverse festivaluri religioase. Discipolii sai i-au construit un templu in Dacca, insa ea l-a parasit in ziua in care constructia acestuia sa terminat. A calatorit catre Dehradun, unde a locuit intr-un templu abandonat, dedicat lui Shiva pentru aproape un an, fara bani si deseori in temperaturi sub zero, fara nicio patura. 

Era cunoscuta pentru siddhis-urile ei, sau puteri yoghine, prin care putea citi gandurile adoratorilor ei, sa isi faca corpul sa se extinda sau sa se contracte si sa vindece boli. Un discipol femeie chiar declara ca a fost salvata din moarte dupa un accident auto, atunci cand Anandamayi i-a prins „substanta vietii” si a adus-o inapoi in corpul ei mort.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cinci adevaruri tulburatoare despre Ayahuasca

 se raspandeste rapid in jurul globului pentru abilitatile sale incredibile de a trata si vindeca depresia, anxietatea, stresul post-traumatic si...

Închide