Dezvoltarea vederii șamanului: cea de-a doua atenție

0

Șamanul este antrenat să vadă lumea invizibilă a energiei și a spiritului. Cu ceva practică, poți și tu să îți dezvolți această capacitate. Începem cu un exercițiu care să elibereze simțul chinestezic.

Practica celei de-a doua atenții este un exercițiu de mișcare a ochilor ce resetează coordonatele senzoriale la zero. Altfel, percepția noastră senzorială rămâne blocată în prima atenție, această viziune de tip tunel asupra realității ordinare.

În acest exercițiu inițial, vom folosi practica Atenției secundare pentru a ne elibera simțul chinestezic și pentru a percepe meridianele de acupunctură. Odată ce poți simți energia, poți să îți traduci această senzație printr-o imagine prin intermediul sinesteziei.

Exercițiu: Cea de-a doua atenție

Imaginează-ți că ochii tăi sunt fața unui ceas. Ochii acționează ca un aparat ce arată direcția și semnalizează regiunii din creier pe care o folosim pentru diverse activități mentale. De exemplu, multe persoane dreptace se uită către ora 10 atunci când fac calcule matematice, către ora 2 când încearcă să își amintească cântecul favorit. Verifică acest lucru cu un coleg de muncă sau cu un prieten! Pune-i să adune 27 cu 19 și apoi observă în ce direcție își întorc capul. Fiecare răspunde diferit, cu toate acestea, ochii lor întotdeauna se duc în aceiași direcție de fiecare dată. Apoi pune-i să își amintească mirosul de pâine proaspătăsau un cântec și observă în ce direcție se întorc ochii. Acestea sunt coordonatele perceptuale ale primei atenții, a realității ordinare.

Practica celei de-a doua atenții implică rotirea ochilor cu pleoapele închise, pentru a reseta ecranul perceptual. Închide ochii și apoi mișcă-i (fără să miști capul) de la stânga la dreapta, în sus și în jos, de la colțul din stânga sus către dreapta jos și vice versa. Acum rotește ochii în cercuri mari, de la stânga la dreapta de trei ori și apoi de la dreapta la stânga de trei ori. Repetă încă o dată, rotindu-ți ochii în cercuri din ce în ce mai mici, cu ei închiși.

Adu-ți palmele la un loc în poziție de rugăciune. (Principalele 10 meridiane energetice de acupunctură trec prin întregul corp, prin mâini și degete, aducându-ne palmele în poziție de rugăciune echilibrăm energiile ce curg prin meridianele de acupunctură). Asigură-te că există foarte puțin spațiu între degetele de la fiecare mână, iar buricele degetelor se ating, cu degetele corespondente de la cealaltă mână. Palmele ar trebui să stea ușor pe piept. Respiră de câteva ori profund în această postură.

Apoi, desparte mâinile și scutură-le viguros dintr-o parte în alta, pentru aproximativ 30 de secunde, relaxându-le și permițându-le să amorțească. Adu-ți din nou mâinile în postura de rugăciune. Încet, separă palmele mai întâi, menținând legătura la nivelul buricelor degetelor. Observă senzațiile din palme. Simți rece? Cald? Simți o senzație electrică între palmele tale? Separă-ți mâinile încet, rămânând conștient de buricele degetelor. Simți gâdilături în vârfurile degetelor? Vezi cât de mult poți separa mâinile și să rămâi conștient de burice, simțind în același timp gâdilătura sau senzația electrică. Imaginează-ți că poți simți o ”urmă” luminoasă ce conectează degetele tale. Acestea sunt extensii ale meridianelor energetice.

Practică de câteva ori până când simți meridianele cu degetele, având mâinile depărtate la 30 cm. una de cealaltă. Observă când este mâna mai sensibilă. Poți simți energia mai bine cu stânga sau cu dreapta?

Exercițiu: Simțirea câmpului energetic de lumină

Apoi, ne dorim să învățăm să scanăm membrana Câmpului energetic de lumină. În poziție în picioare, închide ochii și fă Practica cele de-a doua atenții. Devin-o conștient de respirație. Meditatorii Zen observă respirația pentru a menține mintea rațională ocupată în timp ce ei explorează alte domenii cu propria conștiență.

Scutură mâinile viguros pentru câteva secunde și adu-le în postura de rugăciune. Întoarce-ți încet palmele în așa fel încât acestea să fie îndreptate către exterior, nu spre corp. În mod gradat baleiază cu palmele până ajungi la o distanță de 30 centimetri de ombilic. Mișcă palmele înainte și înapoi încet, ca și cum ai șterge un geam și încearcă să simți membrana  sau pielea Câmpului energetic de lumină. Este fin sau are o textură? Este elastic, se întinde sau este fix? Se simte rece sau cald? Poți să îl împingi și să îl extinzi? (în oraș câmpul se micșorează la câțiva centimetri pe când în natură se extinde la lungimea brațelor). Există buzunare sau crevase în el? Acestea de obicei indică locuri unde membrana noastră luminoasă este slabă și pe unde energia se pierde sau poate fi penetrată de energii și emoții ce aparțin altora. Imaginează-ți culoarea câmpului tău energetic de lumină.

Practică până când poți să simți în mod clar textura și senzația membranei propriului câmp energetic de lumină..

Exercițiu: Citirea chakrelor

Vom folosi un exercițiu similar pentru citirea chakrelor. În acest exercițiu vom lucra cu fiecare chakră a Pământului. Repetă exercițiu celei de-a doua atenții; scutură brațele viguros câteva secunde și apoi adu-le în postura de rugăciune. Fii conștient de respirație.

Acum adu-ți palmele către tine, în zona de sub ombilic, aproape de piele. Observă respirația. Imaginează-ți chakra ca un vârtej de energie, învârtindu-se în afara pielii tale ca un vortex de lumină. Marginea exterioară a acestuia este la aproximativ 10 centimetri în afara corpului, iar restul chakrei este în interiorul corpului fizic. Simte-i circumferința și energia ce se învârte în ea. Când îmi așez un deget în chakra I eu simt o energie ca o apă rece ce îmi trece peste degete.

Încet, adu-ți degetul arătător în chakră, mergând către corp. Cum se simte? Este rece, cald, neutru? Atenția ta stă în vârful degetului și simte ceea ce este prezent acolo. Gâdilă, e moale sau dur? Chakra a doua este asociată cu răspunsul de tip luptă sau fugi. Când ismțim frică sau un pericol, imediat se simte în această chakră. În timp ce îți explorezi cea de-a doua chakră cu vârful degetului, amintește-ți când ai simțit frică ultima dată. Observi o diferență în senzații și textură? Fiecare simte energia diferit. Ceea ce înregistrezi tu ca rece, pentru altcineva poate fi cald. Cea de-a doua chakră este cel mai ușor de citit, pentru că este sediul pasiunilor și al emoțiilor, având o încărcătură mare. Repetă exercițiul cu prima chakră. Observă dacă textura și densitatea chakrei se schimbă când îți amintești un moment când te-ai simțit în siguranță și protejat, poate atunci când erai copil. Acum amintește-ți un moment în care nu te-ai simțit în siguranță sau când te-ai trezit dintr-un coșmar. Cum este diferită energia?

Repetă cu cea de-a treia chakră. Amintește-ți un moment când ai fost recunoscut pentru o realizare. Se schimbă textura chakrei? Amintește-ți un moment care te-a rușinat. Continuă cu chakra 4. Amintește-ți când te-ai îndrăgostit, când ți-ai întâlnit partenerul de viață. Apoi, amintește-ți un moment în care te-ai simțit abandonat sau ai avut inima rănită. Observă diferențele în energie. Apoi încearcă să simți chakra 5. Amintește-ți un moment când ai simțit o mare pace interioară, poate în timpul unei meditații. Apoi amintește-ți un moment în care te-ai simțit neauzit de o persoană iubită. Cum este energia diferită?

Până acum, am folosit măsurători cantitative. Exercițiile îți dau o idee despre senzația de textură și despre intensitatea energiei din chakre. Majoritatea vindecătorilor nu trec de acest pas. Ei simt puterea și slăbiciunea și nimic mai mult. Ne dorim să dezvoltăm și următorul nivel, măsurătoarea calitativă. Ce informații conține energia? Care sunt poveștile, bucuria și durerea? Ajungem la acest nivel prin intermediul exercițiului celei de-a douaatenții. Această practică îți eliberează sistemul senzorial, Cea de-a doua Atenție, ce va fi acoperită într-un post viitor, cea care îți permite să citești poveștile conținute în energie.

sursa: http://www.awaken.com/2017/12/developing-shamans-sight-the-second-attention/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Înțelegerea tipurilor diferite de grăsime

Înțelegerea tipurilor diferite de grăsime ne poate ajuta să facem alegeri mai bune legate de dieta noastră. Diferitele tipuri de...

Închide