Credintele Hermetismului – partea 2

0

  • Filosofia perena
    Hermetismul din cadrul fratiei hermetice este numit si Traditia Ezoterica Vestica, imbratisand curgerea esentiala de Lumina cunoscuta si sub numele de Philosophis Perennis, Prisca Theologia, Traditia Intelepciunii si Intelepciunea fara Varsta. Legendele ezoterice spun ca exista un corp al invataturilor spirituale ce a fost transmis mai departe timp de milenii de la generatie la generatie, de la invatator la student. Traditia se spune ca a fost chemarea interioara ce a produs inflorirea artelor si cea a stiintei in multe perioade si a fost inspiratia de baza a ceea ce este esenta adevarului in religiile lumii. continuare: http://noulpamant.ro/articole/spiritualitate/credintele-hermetismului-partea-1/

Totul este divin

De vreme ce Divinul este in toate lucrurile, totul este Divin. Prin contemplatia si intelegerea Universului, inclusiv a noastra, prin rugaciune, aspiratie si gnoza (sau cunoastere sacra), fiintele umane pot deveni asemenea zeilor si in cele din urma sa se reuneasca cu Divinul. Multi Hermetici cred ca acest deziderat nu poate fi atins intr-o singura viata, unii chiar ca nu se poate atinge atata timp cat suntem in corp fizic. Atitudinea in legatura cu reincarnarea difera.

In vechea Hermetica, veti gasi doua atitudini fata de Univers ce pot fi definite separat (conform Frances Yates) sub forma optimista sau pesimista. Atitudinea optimista prezinta Divinul si Universul ca fiind bune – cu toate ca recunoaste multele incercari si intamplari prin care trecem. Atitudinea pesimista vede materia ca o distragere de la spirit si din aceasta cauza malefica. Hermetismul Fratiei moderne este in mod definitiv sub influenta partii optimiste.

Natura ne arata Divinul

Pentru hermeticul modern, Natura este invatatorul Divin, Revelatorul Misterelor. Un motto Rosicrucian spune astfel „Arta este Preoteasa Naturii”. De aceea, ca sa isi implineasca Arta spirituala, hermeticul trebuie sa serveasca Natura ca Preot sau Preoteasa. Lumea fizica este manifestarea sau vasul Puterii si Iubirii divine si noua ni se da spre pastrare acest vas.

Exista o traditie ezoterica prin care Adam (umanitatea) a cazut si intr-un fel Natura a cazut odata cu el. A il regasi pe Adam cel dinainte de cadere prin cresterea si dezvoltarea noastra spirituala, noi regasim Natura. Viceversa, este de asemena adevarat. Prin regasirea Naturii ne regasim pe noi. Aceasta idee este una din bazele ecologismului hermetic.

In schimbul slavei si grijii noastre, Natura isi dezvaluie Sinele sau Divin sub forma unui simbol infinit de profund pentru calatoria spirituala. In ritmurile Pamantului si in ciclurile Soarelui, Lunii si ale planetelor, extraordinara structura a Universului in miracolul nasterii si mortii, hermeticul gaseste Divinul dezvaluit – si sarbatoreste.

Aspiratia catre lumina

Oamenii au un loc unic in cadrul modelului Divin din cauza Vointei noastre. Avem abilitatea sa aspiram catre Divin si aceasta este ceea ce trebuie sa facem pentru a obtine Divinul. Un cautator trebuie sa vrea, ca sa gaseasca. Un filozof trebuie sa-si doreasca sa stie, Si mai departe, el sau ea trebuie sa isi foloseasca puterea Vointei pentru a realiza acest lucru. Hermetismul are o perspectiva optimista si asupra individului. Incurajat de catre Iubirea Divina si prin intermediul folosirii puterilor umane considerabile ale dorintei si Vointei, cu torii avem abilitatea de a atinge uniunea cu Sinele Suprem si in cele din urma sa ne reunim cu Divinul.

Accesul catre lumile subtile

Oamenii au posibilitatea de a accesa taramurile non-fizice – psihicul, mentalul, spiritualul. Mai mult decat atat, aceasta este o abilitate naturala innascuta ce se poate dezvolta printr-o serie de tehnici spirituale. O cale pentru a accesa non-fizicul este practica Teurgiei sau lucrul cu Divinul prin ritualuri. Ritualul poate fi o practica deosebit de puternica in aceasta Cautare pentru ca el combina o serie de tehnici individuale psihospirituale, intr-un intreg puternic pentru a ne pune in legatura cu taramurile non-fizice. Precum am mai mentonat mai devreme, lucrand in armonie teurgica cu Divinul si prin legile „Ce este deasupra asa si dedesubt”, lucrarile din non-fizic afecteaza fizicul – si viceversa.

Lucrarea Mareata

Ideea prin care umanitatea a decazut dintr-o stare anterioara in care eram mult mai binecuvantati si mai uniti cu Divinul, este comuna multor religii si filosofii. Versiunile acestui concept se pot gasi in mitologiile: egipteana, greaca, gnostica si evreiasca, care sunt componente ale Curentului Hermetic. Hermeticii nu privesc aceasta cadere din unitate ca fiind malefica sau ca pe o pedeapsa. In schimb, era lucrul necesar pentru cresterea spirituala. Similar modului in care un tanar trebuie sa plece de acasa pentru a experimenta cu adevarat viata ca sa creasca si sa se maturizeze, la fel umanitatea ca intreg a trebuit sa „cada” in experienta. Insa, calatoria noastra nu este completa pana cand, in cele din urma, ne vom intoparce acasa si ne vom uni cu Divinul inca odata pentru vindecare si regenerare.

Munca pe care fiecare hermetic este chemat sa o faca, cu toate ca este denumita cateodta Tiqqun, Restaurarea, nu este simpla recastigare a statutului binecuvantat al Unitatii dinainte de cadere ci este obtinerea a ceva nou pentru ca noi – si toata realitatea – am fost metamorfozati odata cu intrarea noastra in marele cocon al reincarnarilor. Atunci cand ne intoarcem in Eden, nu va fi simpla Gradina pe care am parasit-o odinioara, ci in mijlocul acesteia va sta Orasul Sfant, cea mai mare realizare a spiritului uman in Uniune Creativa cu Divinul. Aceasta intoarcere catre o Unitate noua si transformata cu Divinul este scopul ultim al lucrarilor hermetice. Acest proces este denumit Lucrarea Mareata sau Arta Regala. Aceasta este gasirea Adevaratei Intelepciuni si a Fericirii Perfecte.

Calatoria inspre Acasa poate fi inteleasa ca un proces de reinnoire al legaturilor cu Divinul, printr-un sistem ale caror chei sunt modele ale naturii. Fiecare legatura este reprezentata de catre o initiere. Scoli diferite urmeaza modele naturale diferite. De exemplu, unele pot folosi o serie de initieri bazate pe treptele operatiilor alchimice. Altele, isi pot baza initierile pe dezvoltarea psihicului si a spiritului iar altele, pe ciclurile Lunii.

Mai departe, in loc de o calatorie spirituala ce respinge toate lucrurile materiale pentru a recastiga spiritualul, scopul hermeticilor este sa imbratiseze si sa echilibreze toate lucrurile. Hermetismul poate fi descris ca fiind un mod poetic, mai degraba decat unul ascetic, pentru Realizare.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Concepte de baza ale Advaita Vedanta

Advaita Vedanta se concentreaza asupra urmatoarelor concepte de baza: Brahman, atman, vidya (cunoasterea), avidya (ignoranta), maya, karma si moksha. (1)      ...

Închide