Să învățăm să practicăm compasiunea, bunătatea și fericirea

0

Stiind ca ne putem schimba creierele, ne putem intreba, ce dorim sa avem in creierele noatre? Si ca rezultat, ce ne dorim pentru lumea noastra? Marea majoritate a oamenilor tanjesc catre fericire, compasiune si iubire. Haideti sa le practicam.

Reflectiile pline de recunostinta, primirea plina de compasiune si interventiile meditatiilor sunt cateva strategii care s-au demonstrat ca imbunatatesc si intaresc buna-starea si comportamentul pro-social. Cateva studii au demonstrat impactul pozitiv al revistelor pline de recunoastinta, care includeau cateva afirmatii pozitive. Persoane care au tinut un jurnal zilnic al recunostintei au raportat niveluri crescute ale emotiilor pozitive, incluzand starea de a fi atent, energic, antuziast, excitat, interesat, bucuros si puternic comparativ cu cei care au tinut un jurnal zilnic al problemelor si inconvenientelor din viata. In plus, persoanele care au tinut un asemenea jurnal au fost mai degraba in stare sa ofere suport emotional celorlalti si sa ajute oameni care aveau probleme. Interventiile contemplative, nascute din melanjul dintre meditatia traditionala si stiinta emotiilor, s-au concentrat pe dezvoltarea atentiei pentru accentuarea compasiunii si a fericirii in cadrul vietilor oamenilor. Un studiu recent a oferit un program de antrenament de 8 saptamani de meditatie laica pentru profesoare, in cadrul caruia s-au masurat raspunsurile acestora la stres, conflicte si compasiune. Interventia a redus semnificativ dialogul interior, depresia si anxietatea in timp ce a intarit atentia, empatia, compasiunea si a stabilizat ostilitatea si dispretul, comparativ cu un grup de control din afara experimentului.
 
Invatand despre conceptul de neuroplasticitate si gasind aptitudinile necesare pentru a schimba raspunsurile emotionale din experienta mea, a produs imbunatatiri extraordinare in propria mea viata. Inainte de a aprofunda aceasta idee, credeam ca mintea mea este o cutie. Nu intelegeam de ce simt anumite lucruri dincolo de circumstantele imediate exterioare. Nu avem nicio idee despre cum sa modific aceste lucruri. Am privit dispretuitor la gandul de a merge la un terapeut pentru ca nu mi-am putut imagina cum m-ar putea ajuta, Nu aveam nici o ideea despre ce i-as putea spune unui terapeut. Din fericire, persoanele bine intentionate, te pot ajuta sa iti intelegi mintea si procesul schimbarii. Nici macar nu trebuie sa stii de unde sa incepi, decizia de a te schimba fiind suficienta. Practica meditatiei mi-a oferit setul de aptitudini ce m-au ghidat catre propria mea transformare, aceasta fiind aptitudinea care mi-a schimbat cel mai tare viata. Mi-am modificat gandirea din zona in care emotiile si gandurile mele ma controlau, catre o zona unde pot juca rolul celui care detine controlul. Nu este o munca usoara si trebuie sa practici cu rabdare, dar pe masura ce experimentezi fructale acestor aptitudini, relatii pasnice, o perspectiva plina de bucurie asupra vietii si un loc de odihna sigur in interiorul meu in timpul perioadelor dificile m-au determinat sa muncesc si mai cu sarguinta.
Neurostiinta, psihologia pozitiva si traditiile contemplative mi-au oferit o harta. Stim ca ne putem modifica creierele prin comportamentele noastre si din influenta mediului. Ce s-ar intampla daca am incepe sa construim si sa intarim caile neuronale ale iubirii, cooperarii, iertarii si bunatatii astfel incat acestea sa devina raspunsuri automate? Ce s-ar intampla daca am adopta si am impartasi credinta ca ne putem schimba si ne putem asuma responsabilitatea pentru directia vietii noastre? Cum ar fi daca ne-am invata copii la scoala despre posibilitatea de a reflecta si de a ne ghida emotiile?  Cum ar fi daca actiunile noastre pline de compasiune de la scoala, din familie si din comunitati ar incepe sa ne modifice cultura? Gasesc aceste posibilitati ca fiind aducatoare de bucurie si speranta. Prin invatarea si practicarea acestor raspunsuri emotionale pozitive, cred ca lumea noastra poate descoperi o noua casa si poate porni pe calea compasiunii. 
 
sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Schimbarea credințelor despre schimbare

O credinta periculoasa in cultura noastra este aceea ca nu ne putem schimba. Cu totii am auzit despre declaratii care...

Închide