Metoda Wim Hof

0

Metoda Wim Hof Method dezvăluită

Metoda Wim Hof Method este similară metodei Tummo (căldura interioară) și Pramayamei (respirație yoghină). Totuși, este cu totul diferită. Cu toate că Wim a citit multe cărți de yoga și meditație de mulți ani, tehnicile sale provin în principal din ceea ce el numește ”natură crudă”. Punându-se singur în condiții naturale dure, a învățat să suporte forțele extreme ale frigului, căldurii și ale fricii. Dacă înveți metoda sau tehnica în mod corect, vei avea capacitatea să faci aceleași lucruri ca și el.

Prima parte este un exercițiu de respirație ce poate fi asemănat hiperventilării. Acestea este desigur un oximoron. HIperventilația este un fenomen care are loc în mod involuntar. Imaginează-ți însă doar partea de respirație, fără niciun stres ce cauzează în mod normal acest tip de respirație. Imaginea care rezultă este aceea a unei respirații rapide ce te face neutru, te invigoreză și te umple de oxigen.

Cum să îți controlezi în mod conștient sistemul imunitar

Mesaj important, citește cu atenție: Fă exercițiile de respirație întotdeauna într-un mediu sigur (de exemplu stând pe canapea) și fără să fi forțat. Nu practica niciodată în timpul condusului mașinii, a înotului, atunci când faci baie sau în orice alt mediu/loc unde ai putea să leșini. Exercițiul de respirație are un efect profund și ar trebui practicat în felul în care este explicat. Frigul este o forța extrem de puternică. Îți recomand să te expui la frig în mod gradat. Întotdeauna practică fără să te forțezi și ascultă-ți corpul cu atenție. Dacă nu practici responsabil, riști hipotermie sau o cădere ulterioară. Dacă ai probleme de sănătate, te rog să consulți un medic înainte de a practica.

Explicație pas cu pas a exercițiului de respirație

1) Fă-te confortabil
Stai într-o postură de meditație sau oricum îți este comod. Ai grijă să poți să îți extinzi plămânii fără nicio senzație de constricție. Este recomandat să faci practica imediat la trezire pentru că stomacul tău este încă gol, sau înainte de masă.

2) 30 de respirații puternice
Imaginează-ți că umfli un balon. Inspiră pe nas sau gură și expiră pe gură scurt dar puternic. Menține un ritm constant și folosește-ți diaframa complet. Închide ochii și fă în jur de 30 de respirații. Pot apărea simptome de cap ușor sau furnicături în corp.

3) Apnee, ținerea respirației
După cele 30 de succesiuni raăide de respirație, mai inspiră încă o dată umplându-ți plămânii la maximum fără să te forțezi. Nu expira și ține-ți respirația cât de mult poți fără să te forțezi. Stai așa până are loc expirația reflexă.

4) Respirația de recuperare
Inpiră profund, complet. Simte cum ți se umflă pieptul. Când ai ajuns la capacitate maximă, ține-ți respirația 10 secunde, aceasta fiind runda 1. Acest tip de respirație poate fi repetat de câte 3 ori.

5) După ce ai terminat exercițiul de respirație stai puțin și bucură-te de senzația de după. Senzația va fi din ce în ce mai mult ca o meditație.

Când începi să faci aceste exerciții îți recomand să îți oferi ceva timp ca să te recuperezi după exercițiul de respirație. După ce vei face exercițiile și te vei simți bine imediat după ele, poți începe să faci dușuri reci.

Sumar
– +- de 30 de ori respirația de umflat balonul
– Inspiră complet
– Apnee fără efort până la expirația reflex
– Inspiră complet și ține respirația 10 secunde
– Repetă până termini și apoi recuperare după exercițiul de respirație

Bonus

Fă câteva flotări sau asane în timp ce îți ții respirația, așteptând expirația reflex. Observă că ești mai puternic fără aer decât ești atunci când respiri!

Expunerea la frig

După scanarea corpului în exercițiul anterior, ești gata să îți lași corpul să îmbrățișeze frigul. Este foarte important să încerci să te relaxezi câr poți de mult, să stai cu frigul respectiv și abia atunci corpul tău va putea procesa semnalele și să înceapă termogeneza. După cum spune Wim ”frigul este prietenul tău cald!”

Dușurile reci

Dacă ești începător la expunerea la frig, alternează apa caldă cu 15 – 30 secunde de apă rece. Începe cu tălpile și apoi urcă pe picioare, stomac, umeri, gât și spate. Este normal să ai un șoc inițial, să tremuri și să te hiperventilezi. Încearcă să rămâi calm și să respiri normal. Închide ochii și încearcă să îmbrățișezi cu adevărat frigul. Nu îți pune apă rece în cap dacă nu ești obișnuit cu expunerile la frig. Dacă ai un disconfort fizic acut, ca tremurat puternic, amorțeli sau dureri, încălzește-ți corpul cât poți de repede. Expunerile la frig sunt ca ridicatul greutăților, devii în timp mai puternic. Există mici mușchi în jurul venelor tale care se contractă la frig. După ceva timp (1 – 2 săptămâni conform declarațiilor lui Wim) aceștia se întăresc, ceea ce îmbunătțește sănătatea venelor și reduce forța cu care trebuie să pompeze inima sângele prin corp. Poți să crești durata expunerii în timp. La un moment dat frigul va fi la fel de confotabil ca pijamaua favorită și vei putea renunța complet la dușul cald. Observă cât de uimitor te simți după un duș rece și cât de moleșit ești după unul cald.

sursa: http://www.icemanwimhof.com/wim-hof-exercisesAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Hara: locul iluminării

Hara este un centru esențial în practica Reiki. Este mai dificil să găsești informații despre el, cu toate că adevăratele...

Închide