Dezvoltarea unei relații altfel cu furia

0

Furia nu este de fapt o problemă. Este o emoție naturală, la fel ca fericirea sau tristețea. Cum răspunzi la furie, totuși, poate fi o problemă. Cum te simți și ce gândești nu sunt alegeri – dar poți alege cum să te comporți. Dacă îți permiți să simți furia dar să răspunzi într-un mod care nu este distructiv și în acord cu propriile valori este în mod clar extrem de important.

Iată câteva ponturi pentru ”gestionarea” furiei:

  • Ține minte că furia este o emoție naturală și inevitabilă, al cărei scop este de cele mai multe ori (poate întotdeauna!) să te avertizeze în legătură cu sursa unei amenințări. Ar putea să fie vorba despre o amenințare emoțională mai degrabă decât despre un fizică, precum aceea de a fi acuzat de ceva ce nu ai făcut sau să ți se vorbească agresiv, fără justificare.

  • Când experimentezi furie (chiar și în doze foarte mici), întreabă-te ce emoții ascunse pot sta subaceasta. Ai putea să simți neîncredere în sine, confuzie, anxietate, o senzație de nereușită sau regret, de exemplu. Întreabă-te dacă poți comunica aceste emoții ascunse mai degrabă decât furia în sine, și dacă da, atunci ai putea spune ceea ce ai de spus.

  • Folosește o respirație conștientă (mindful) sau alte practici de mindfulness pentru a putea să observi furia fără să răspunzi la impulsul de a acționa în baza ei. Furia este ca o mâncărime – este dincolo de controlul tău și pur și simplu apare. Dacă te scarpini sau nu, totuși, este alegerea ta!

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
4 practici pentru vindecare prin puterea zâmbetului interior

O atitudine mentală relaxată și câteva exerciții de respirație profundă îți vor calma mintea, iar ca urmare a acestui fapt,...

Închide