Cum să rămâi lucid când experimentezi anxietate cu mindfulness

0

Anxietatea are o conotație negativă copleșitoare și este lesne de înțeles de ce. Atunci când are loc un ”atac”, atunci când e o greutate pe care o porți pe piept în fiecare zi, este greu să vezi lucrurile altfel. În dozem ici, totuși, poate fi un lucru bun.

Deci, cum poate fi bună anxietatea? Ne oferă oportunitatea de a elimina instabilitatea în momentul prezent, pernițând niște schimbări sănătoase. Problema este că anxietatea poate crea vlocaje mentale ce ne țin departe de posibilitatea de a o folosi în avantajul nostru. Atunci când anxietatea ne părăsește, ea distorsionează realitatea, lăsându-ne stresați și mai puțin eficienți. Atunci când hormonul de stres, cortizolul, se declanșează, ne trezim obosiți, nu foarte proaspeți și nici conștienți, lucizi. Aceasta se numește anxietate distructivă.

Cercetările au arătat că gândirea anxios-distructivă – sau gândirea repetitivă legată de emoții negative – poate prezice natura cronică a simptomelor anxietății și chiar depresia. Poate să pară mai ușor să spui că îți schimbi modul de gândire decât să o și faci, totuși, după oricine se confruntă cu anxietate poate confirma.

Folosirea anxietății în propriul avantaj poate fi învățată. Un studiu efectuat în 2010 care a studiat nivelurile raportate de compasiune asupra propriei persoane, ruminație, griji, anxietate și depresie în cazul a 271 de studenți, a descoperit că nivelurile înalte de compasiune îndreptată către propria persoană sunt corelate de mai puțină depresie și anxietate. Datele sugerează că ruminația, sau gândurile profunde, sunt influențate de nivelul de compasiune asupra propriei persoane.

Practica mindfulnessului poate opri obstrucționarea abilității noastre de a ne relaxa din cauza ruminației interioare, potrivit delarațiilor doctorului Mitch Abblett, psiholog clinic și Director executiv al Institutului pentru meditație și psihoterapie. Ablett, care este extrem de abilîn descoperirea și adresarea obiceiurilor mentale nesănătoase repetitive și cu tentă negativă (zgomotul interior), spune că ”anxietatea este lumina de control a tabloului de bord psihofizioloc intern. Ne spune când avem nevoie de o echilibrare. Agitația este din această cauză prietena noastră, nu inamic; în mod ideal, ar trebui să o vedem ca pe o chemare către practica de mindfulness”.

Abblett sugerează mai multe moduri în care practica mindfulness poate face din anxietate un prieten, inclusiv respirația mindfull. ”Începe prin a recunoaște prezența simplă a anxietății – încuviințează ușor, lin, fluxul intern al gândurilor, al imaginilor și al senzațiilor de grijă și frică anticipată”, spune el. ”Stai în această senzație a respirației. Lasă-ți atenția să cadă ușor pe locul unde simți respirația (de exemplu nările, buricul sau poate degetele de la picioare pentru cei care își simt picioarele ușoare).

Simte senzația pe care anxietatea o crează atât în corp cât și în minte atunci când inspiri ”în buric”. Vizualizează respirația cum intră și trece prin agitație. Respirația nu îndepărtează anxietatea ci, mai degrabă, se mișcă prin ea. O respirație lentă, abdominală este importantă pentru că anxietatea ne împinge automat către o respirație rapidă, în piept, care, în fapt, crează și mai multă anxietate”.

Pe expirație, notează el, ar trebui să observi anxietatea prin controlul respirației. ”Nu încerca să elimini anxietatea cu o singură repsirație puternică. Din nou, rămâi într-o respirație lentă, deliberată. Notează senzațiile și imaginile ca și cum doar notezi prezența lor, extrem de delicat.

Continuă să îți observi respirația, schimbând între penetrarea în spațiul conșienței inspirației și observarea a ceea ce rămâne pe expirație. Nu forța controlul. Urmează anxietatea exact așa cum este ea și doar penetreaz-o cu o respirație lentă și profundă. Permite-i conștienței să intre în interiorul și în jurul acestor gânduri, senzații, imagini”.

Pe măsură ce exercițiul de respirație conșientă se apropie de final, fă inventarul. Întreabă-te ce ai experimentat, sințit și observat în spatele anxietății.

Dacă preiei controlul în acest fel, poți schimba starea în care ești, fie că este vorba despre anxietate, o altă emoție sau un eveniment problematic din viața ta.

sursa: http://www.collective-evolution.com/2017/05/04/how-to-be-mindful-when-youre-experiencing-anxiety/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Un pandantiv mayaș misterios

Să spunem că arheologul din San Diego, Geoffrey Braswell a fost surprins să descopere un giuvaer prețios în Nim Li Punit, în...

Închide