Cum faci față emoțiilor în starea de ”a fi”

0

Emoțiile nu sunt probleme care trebuie rezolvate ci experiențe care trebuie acceptate. Atunci când foosești modul ”a face” încercând să îți gestionezi emoțiile, opoziția poate să le facă și mai profunde. Trăind pe pilor automat poate crea gânduri negative care se pot infiltra în mintea ta. Ai putea să ai gânduri negative precum ”Sunt leneș”, ”Sunt de neiubit” sau ”Nu pot face asta” fără măcar să le observi. Gândurile au un efect uriaș asupra emoțiilor, mai ales dacă le crezi adevărate.

Gândurile automate pot conduce la emoții neproductive. Tot ceea ce observi este faptul că ești deodată obosit, trist sau furios. Totuși, dacă ești conștient de aceste gânduri negative, ai posibilitatea de a alege dacă să le crezi sau nu. Dacă ai emoții inconfortabile precum tristețe, încearcă să faci câteva exerciții pentru a intra în modul ”a fi” și pentru a accepta emoția:

  1. Găsește un loc comfortabil și stabilește-ți intenția.

Stabilește-ți ca intenția ta să fie intrarea în modul ”a fi”. Simte emoția și efectele sale pe cât de bine poți, cu o curiozitate blândă. Nu faci acest lucru pentru a folosi o metoda ”isteață” de a scăpa de emoție. Doar îți oferi ție însuți puțin spațiu pentru a învăța de la emoție în loc să fugi de ea.

  1. Respiră.

    Pur și simplu simte-ți respirația. Fii prezent cu fiecare inspirație-expirație. Observă cum fiecare respirație este unică, diferită și vitală pentru sănătatea și bunăstarea ta. Permite-i resppirației tale să fie naturală, pe cât de bine poți face acest lucru.

  2. Acceptă emoția din corpul tău.

Simte emoția cu grijă, bunătate și acceptare, pe cât de bine poți. Deschide-te către ea. Apropie-te de emoție dacă poți, în interiorul corpului tău. Observă unde se manifestă în corp emoția. Respiră în acea parte a corpului tău și stai cu ea. Permite-i emoției să fie așa cum este.

Nu trebuie să lupți sau să fugi de ea. Stai în experiență pe cât de complet poți. Nu este ușor, dar totuși fă tot ceea ce poți.

3. Detașează-te de gândurile și emoțiile tale

Observă simplu să ai un gând sau experimentezi o emoție. Imediat cum faci acest lucru, te detașezi de ele. Observă că poți să fii conștient de emoție să fii emoția în sine.

Fii conștient de spațiul dintre tine și emoție. Același lucru este valabil și pentru gânduri. Pe măsură ce îți observi gândurile sau emoțiile. te separi de ele într-un fel, pentru că le observi. Este ca și cum stai pe malul unui râu observând apa cum curge pe lângă tine și râul în sine.

Pe măsură ce observi apa (emoția sau gândul) cum trece pe lângă tine, poți simți ceva asemănător senzației de a fi absorbit de râu și aruncat undeva în aval, pe mal. Însă nu ești râul însuși. Poți, pur și simplu, să faci un pas înapoi, în afara râului. Detașarea este un aspect important în mindfulness.

4. Respiră.

Termină prin simțirea respirației din nou. Observă dacă respirația s-a schimbat sau este la fel. Lasă-ți atenția pe respirație pentru câteva momente.

Toate emoțiile, indiferent de cât de puternic sunt, au un început și un sfârșit. MIndfulnessul te învață cum să fii cu emoțiile tale mai degrabă decât să le respingi, să le judeci sau să te lupți cu ele. A sta cu o emoție previne spirala descendentă în emoții mai profunde, mai puternice, mai greu de depășit.

Observă data viitoare când te simți furios, trist, anxios sau singur. Apoi, folosind modul ”a face” sau ”a fi”, observă ce efecte au asupra ta emoțiile. Amitește-ți, modul ”a face” înseamnă evitarea sau fixarea emoție, pe când modul ”a fi” înseamnă acceptarea, permiterea emoției și conviețuirea cu ea, având un simțământ de bunătate și curiozitate. Modul ”a face” te împinge mai adânc în emoție, pe când modul ”a fi”, cu toate că poate părea inconfortabil și cotra-intuitv la început, te conduce la oprirea luptei cu emoția, iar aceasta se disipează în timp.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
7 curiozități despre fractali și efectele lor asupra organismului

Goldberger, Joye, Taylor, Wise și alți cercetători care studiaza fractalii au căzut de acord cu privire la un punct de...

Închide