Cateva exercitii simple de mindfulness

0

  • MINDFULNESS (traducere proprie) = atentie, in sensul de a fi constient de prezenta proprie, de observatorul din spatele manifestarilor noastre, care, in esenta este un exercitiu de a trai constient si de a descoperi acel „sine” care este permanent si care provine din INFINIT, din SURSA

Exercitiu de mindfulness folosind mainile

Inclestati-va mainile cu putere pentru 5 – 10 secunde, apoi eliberati-le si observati cum va simtiti mainile. Pastrati-va atetia pe aceasta simtire pentru cat mai mult timp.

Exercitiu de concentrare mentala

Uitati-va concentrat la un obiect si incercati sa ramaneti concentrati numai la acel obiect, cat de mult puteti. Observati-va mintea atunci cand incepe sa produca ganduri in legatura cu altceva si atunci incercati sa o aduceti inapoi. Cu cat puteti sa ramaneti mai mult concentrati, cu atat gradul vostru de mindfulness (atentie) va creste.

Exercitiu tactil

Ciupiti-va bratul si apoi fiti atenti la ceea ce simtiti si ce se intampla cu emotiile oastre. Fiti atenti la durere, cum radiaza din locul in care v-ati ciupit. Exercitiul va poate invata despre modul in care corpul vostru reactioneaza la discomfort si la emotii. Va enervati cand simtiti durere?

Exercitiul stimulilor muzicali

Ascultati-va cantecul favorit si fiti atenti cum va face sa va sititi. Ce emotii se nasc? Ce amintiri va vin in minte si cum va fac aceste amitiri sa va simtiti? Lasati emotiile sa se manifeste si vedeti unde va conduc.

Exercitiul simtului olfactiv

Mirositi ceva ce are un miros pregnant, cum ar fi cafeaua sau un parfum si apoi fiti atenti la ceea ce se intampla in nasul vostru si ce emotii evoca aceste mirosuri. Lasati emotiile sa se manifeste si vedeti unde va conduc.

Exercitu de topire

Asezati-va si relaxati-va, imaginandu-va cum va topiti in ceea ce va inconjoara. Va puteti simti UNA cu tot ceea ce va inconjoara dupa ceva practica.

Exercitiu de atentie senzoriala completa

Oriunde va aflati, opriti-va si priviti in jur, atunci cand puteti sa faceti acest lucru in siguranta. Deveniti constienti de tot ceea ce va transmit simturile, de ceea ce percepeti. Cum va simtiti? Va simtiti suprastimulati? Va simtiti nervosi?

Exercitiu de liniste

Petreceti o ora sau doua in liniste completa si absorbiti tot ceea ce este in jur. Niste dopuri pentru urechi pot fi de folos pentru acest exercitiu. (nota: cu doua fete de sub doi ani mereu in casa si cu inca un baiat de 6 ani si jumatate din cand in cand in casa acest exercitiu este pentru mine un fel de „piatra de incercare”; insa practicandu-l puteti sa va gasiti linistea interioara care se infiltreaza in voi natural chiar si in cele mai „zgomotoase” circumstante)

Execitiul Eu-ului

Fiti atenti ori de cate ori folositi cuvantul „Eu” intr-o propozitie. Aceasta observare ne forteaza sa ne concentram pe constientizarea gradului de centrare pe care cu totii il avem. Cand am inceput acest exercitiu am fost socat…

Exercitiu de provocare a credintelor proprii

Alegeti o credinta proprie pe care o aveti de mult timp si prefaceti-va ca de fapt credeti exact opusul. Notati-va mental ce simtiti si ce ganduri va trec prin minte.

Exercitiu cauza – efect

Contemplati cauza si efectul a tot ceea ce faceti pentru o perioada stabilita dinainte de timp.

Exercitiu de intriga mindful

Uitati-va la un film si observati cum deveniti implicati in poveste. Notati mental emotiile voastre pe masura ce vedeti filmul. Lasati emotiile sa se manifeste si vedeti unde va conduc.

Exercitiu de atentie completa

Faceti ceva prin casa, ceva ce nu ati ai facut niciodata si faceti acest lucru cu atentie completa.

Exercitiu de privit lumanarea

Uitati-va la lumanare pentru zece minute, observand tot ceea ce puteti in legatura cu aceasta. Atunci cand mintea ce concetreaza pe altceva, aduceti-o inapoi la flacara lumanarii.

Nota de final: scopul acestor exercitii este stare de a fi in sine si atunci cand le faceti strict i scopul respectiv al exercitiului ele au efecte nebanuite asupra fiecaruia. Aceasta realizare este un marker important pentru „progresul” pe care il faceti pe acest drum al constientizarii de sine.

sursa: http://www.practicingmindfulness.com/16-simple-mindfulness-exercises/

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Sărbătoarea Sfântului Alexie, Omul lui Dumnezeu

Începutul primăverii aduce în gospodăriile şi sufletele oamenilor  sărbătoarea Sfântului Alexie. “Om cu frică de Dumnezeu”, Cuviosul a rămas în...

Închide