Zece seminte – cele mai sanatoase pentru organism – partea 2

1

  • Semintele sunt de diverse forme, dimensiuni si culori. Samanta este o planta embrionica si baza pentru nutritie. Unei plante ii trebuie mult timp sa creasca si sa produca fiecare samanta si sa o umple cu toata concentratia de vitamine, minerale, proteine, uleiuri esentiale si enzime in stare de hibernare. Daca sunteti in cautarea unei gustari de cea mai buna calitate, plina de substante nutritive si energie, atunci semintele sunt greu de depasit in acest sens. Haideti sa luam la rand primele zece seminte care sunt cele mai sanatoase pentru organism. continuare: http://noulpamant.ro/articole/sanatate/zece-seminte-cele-mai-sanatoase-pentru-organism-partea-1/

3) SEMINTE DE RODIE 

Cantitate = 1/2 cana

Rodiile sunt o sursa bogata de antioxidanti. De aceea, ele protejeaza celulele corpului de radicalii liberi, ce cauzeaza imbatranirea prematura. Cu alte cuvinte, sucul de rodie, de exemplu, ridica nivelul de oxigen din sange. Antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi si previn cheagurile de sange. In ultima instanta, aceasta calitate ajuta la curgerea fluenta a sangelui prin corp, ceea ce se traduce intr-o crestere a procentului de oxigen din sange.

Rodiile sunt bogate in special in polifenoli, o forma de antioxidanti ce se presupune ca reduc riscul de cancer si de boli cardio-vasculare. De fapt, sucul de rodie, care contine tanin ce are efecte extrem de benefice asupra sanatatii corpului, antocianine si acid elagic, contine o cantitate mai mare de antioxidanti decat ceaiul verde sau vinul rosu.

Rodia, ce are seminte comestibile continute in saculeti suculenti, este bogata in vitamina C si potasiu, are putine calorii (80, ceea ce este la un nivel situat sub o treime din cantitatea de calorii continute de un fruct mediu) si este o sursa buna de fibre. Proprietatile antioxidante ale rodiei previn oxidarea colesterolului de densitate mica lipoproteinic. Aceasta inseamna ca rodia previne intarirea peretilor arterelor cu grasime in exces, lasandu-le curate si pline de antioxidanti.

“Soarecii care au baut suc de rodie au reusit sa stopeze progresia arterosclerozei cu cel putin 30 de procente”, spune co-autorul studiului Dr. Claudio Napoli, profesor de medicina si patologie clinica la University of Naples School of Medicine din Italia. Beneficiile consumului de rodie este atat de profund incat poate reduce distrugerile la nivelul cartilagiilor afectate de artrita. Acest fruct are capacitatea sa usureze inflamatiile si lupta impotriva enzimelor care distrug cartilagiile.

4) SEMINTE DE IN

Cantitate = 1-2 lingurite (rase)

Fibrele continute in semintele de in opreste cresterea nivelului lipidelor din sange dupa masa si moduleaza apetitul. Cercetatori de la University of Copenhagen declara ca fibrele din in reduc apetitul si ajuta la scaderea in greutate.

Inul a fost cultivat de secole si a facut obiectul a diferite sarbatori, datorita folosintelor sale, pe intregul glob. Hipocrate scria despre folosirea inului la tratarea durerilor abdominale, iar imparatului francez Charlemagne i-au placut atat de mult semintele de in incat a dat o lege prin care impunea consumul acestora!

Cele mai importante beneficii pentru sanatate ale semintelor de in sunt continutul bogat de acid alfa-linolenic, de fibre dietetice si lignani. Acidul esential gras alfa-linolenic este un puternic anti-inflamator, scazand productia de agenti care produc inflamtie si scazand nivelul proteinelor C-reactive din sange, care sunt un biomarker al infalamtiilor. Prin actiunea acizilor si lignanilor, s-a demonstrat ca inul blocheaza cresterea tumorilor in cazul animalelor si poate reduce riscul de cancer la om.

Ligannii sunt niste fitoestrogeni, mai exact compusi din plante ce au un efect similar estrogenilor si pe deasupra au si proprietati antioxidante. Fitoestrogenii ajuta la stabilizarea nivelurilor hormonilor, reducand efectele sidromului premenstrual si al menopauzei, potential reducand si riscul dezvoltarii de cancer la san sau prostata.

Fibrele din in ajuta la functionarea corecta a intestinelor. O lingurita de seminte de in contine la fel de multe fibre precum o cana de tarate de ovaz. Fibrele solubile din in pot micsora nivelul de colesterol din sange, ajutand intr-o masura foarte mare la reducerea riscurilor de accidente cardiace sau cerebrale.

Semintele macinate de in au mai multe beneficii decat semintele intregi. Macinati semintele acasa folosind o rasnita de cafea sau blender si adaugati-le la cereale, mancare gatita sau delicatese.

5) SEMINTE DE DOVLEAC

Cantitate = 1/2 Cana

Acestea sunt singurele seminte care devin alcaline in aceasta lume de diete acide. Adaugati seminte de dovleac la lista voastra de mancaruri bogate in proteine. 100 de grame de seminte consumate zilnic asigura 54% din necesarul zilnic de proteine. Multi dintre noi iau pastile pentru a remedia deficientele de complex de vitamina B, insa puteti incerca semintele de dovleac, data viitoare. Acestea sunt o sursa foarte buna de vitamina B sub forma de tiamina, riboflavina, niacin, acid pantotenic, vitamina B6 si acid folic.

Pentru cei care au moralul la pamant semintele de dovleac pot ajuta la trataea depresiei. Componenta chimica L-triptofan este ingredientul secret pentru schimbarea starii de spirit.

Stiati ca semintele de dovleac pot preveni pietrele la rinichi? Studiile demonstreaza ca semintele de dovleac pot preveni formarea unor tipuri de pietre la rinichi, precum cele din oxalat de calciu. Semintele de dovleac detin de asemenea secretul eliminarii parazitilor si in special a teniei.

6) SEMINTE DE CAISE

Cantitate = 1/4 Cana

Miezul semintelor de caisa este foarte hranitor, la fel ca nucile si semintele. Printre substantele nutritive continute exista un compus numit amigdalin care mai este cunoscut sub numele de vitamina B17. Aceasta ataca celulele canceroase, prevenind proliferarea acestora in organism. Amigdalina (vitamina B17) este continuta in sute de mancaruri, insa acesteaau disparut aproape complet din dietele vestice. S-a demonstrat ca oameni din intreaga lume care inca au o dieta traditionala nu fac cancer. Dietele acestora sunt bogate in mancaruri care contin amigdalina.

Exemple de alte mancaruri bogate in amigdalina, in afara miezului de sambure de caisa, sunt migdalele amare (amigdalina este amara – migdalele dulci nu o contin si la fel nici miejii de samburi de caisa care nu sunt amari). Alte mancaruri ce contin amigdalina sunt samburii de mar, samburii de struguri, meiul, fasolea verde, zmeura, murele, maniocul si multe alte tipuri de seminte, fasole si grane – in afara tipurilor care au fost hibride.

Pentr preventie, totusi, Dr. Ernst T Krebs Jr., biochimistul care a produs pentru prima data laetriliul (amigdalina concentrata) in anii 50, a declarat ca daca o persoana ar consuma de la 10 pana la 12 mieji de samburi de caisa in fiecare zi, pe toata durata vietii sale, atunci nici macar expunerea la un nivel de radiatii similare celor de la Cernobil nu ar duce la aparitia cancerului.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Disfunctiile sexuale masculine

Medicina chineza abunda in tratamentul problemelor ginecologice, insa problemele masculine nu se regasesc in aceeasi proportie. Prin probleme masculine ne referim...

Închide