Zece seminte – cele mai sanatoase pentru organism – partea 1

1

Semintele sunt de diverse forme, dimensiuni si culori. Samanta este o planta embrionica si baza pentru nutritie. Unei plante ii trebuie mult timp sa creasca si sa produca fiecare samanta si sa o umple cu toata concentratia de vitamine, minerale, proteine, uleiuri esentiale si enzime in stare de hibernare. Daca sunteti in cautarea unei gustari de cea mai buna calitate, plina de substante nutritive si energie, atunci semintele sunt greu de depasit in acest sens. Haideti sa luam la rand primele zece seminte care sunt cele mai sanatoase pentru organism.

The Top 10 Healthiest Seeds on Earth

O samanta insemna viata. Este o mancare vie. Este imposibil sa mancati o samanta cruda si sa nu primiti nutrienti din plin. Majoritatea semintelor sunt comestibile, iar mojoritatea caloriilor provin din seminte, in special cele din legume si nuci. Semintele contin de semenea majoritatea uleiurilor de gatit, multe bauturi si condimente sau aditivi alimentari provin din seminte. In seminte diferite, embrionii semintei sau endosperma domina, aceasta parte fiind cea care contine majoritatea caloriilor. Proteinele depozitate in embrion si endosperma difera in materie de aminoacizi si proprietati fizice.

Cum se consuma semintele

Pentru a obtine maximum de nutritie din seminte, singurul mod de a le consuma este ca atare. Odata ce ele sunt expuse la caldura, ele produc substante toxice, iar vitaminele, mineralele si uleiurile esentiale sunt denaturate. Prajind o samanta, clasificarea ei se modifica de la o mancare vie intr-o mancare moarta. Nu exista nicio samanata pe Pamant care sa poata supravietui prajelii sau incalzirii fara sa isi distruga componentele nutritionale. Tineti minte sa mancati semintele natural… sa le consumati vii. Aceasta inseamna ca ele pot fi inmuiate sau pisate (de ex.: tahini), in special daca nu puteti sparge coaja semintei cu dintii.

– Alegeti seminte crude si nesarate

– Evitati semintele imbracate sau prajite

– Evitati semintele imbracate in zahar

Zece dinte cele mai sanatoase seminte de pe Pamant

1) SEMINTE DE CHIA

Cantitate = 1 lingurita

Calitati ale semintelor de Chia:
– de 2.5 mai multe proteine decat fasolea
– de 3 ori mai multi antioxidanti decat in mure
– de 3 ori mai mult fier decat spanacul
– de 6 ori mai mult calciu decat laptele
– de 7 ori mai multa vitamina C decat in portocale
– de 8 ori mai multa omega 3 decat somonul
– de 10 ori mai multe fibre decat in orez
– de 15 ori mai mult magneziu decat broccoli

Semintele sunt pline de vitamine si minerale, sunt o excelenta sursa de fibre, proteine si antioxidanti, fiind cea mai bogata sursa de pe planeta in acizi grasi omega 3. Consumul de seminte de chia reduce durerea la incheieturi, ajuta la scaderea in greutate, ofera un supliment de energie si protectie impotriva unor afectiuni precum diabetul sau bolile de inima. 

Semintele nu contin gluten, ceea ce le face foarte potrivite pentru persoanele care sufera de boala celiaca sau au reactii alergice la gluten. Consumul de seminte de chia poate creste nivelurile de acizi omega 3 cu „legaturi lungi” din sange, conform unui studiu facut de catre Appalachian State University si University of North Carolina.

Semintele de chia sunt o sursa extraordinara de acid alfa-linolenic, un tip de acizi grasi tip omega 3 cu „legaturi-scurte”, in timp ce pestele este o sursa de acizi grasi eicosapentaenoici cu „legaturi lungi” si acid docosahexaenoic. In timp ce studiile au legat consumul de acizi cu „lanturi lungi” si cei docosahexaenoici de sanatatea cardiaca, de imbunatatirea functiilor creierului si posibil si de alte beneficii, ca de exemplu in cazul depresiei sau a artritelor reumatice, studiile demonstreaza ca acizii cu „legaturi scurte” pot aduce si mai multe beneficii atat pentru inima cat si pentru rinichi.

Beneficiile consumului de seminte de chia le face sa fie in topul mancarurilor super-sanatoase, indubitabil fiind in top 10.

2) SEMINTE DE CANEPA

Cantitate = 1 lingurita

Din ce in ce mai multi oameni descopera beneficiile nutritionale ale semintelor, fructelor si uleiurilor de canepa.

Canepa contine:

– toti cei 20 de amino-acizi, inclusiv cei 9 amino-acizi esentiali pe care corpul nostru nu ii poate produce
– un procent mare de proteine simple care intaresc imunitatea si protejeaza impotriva toxinelor
– consumul de seminte de canepa in orice forma poate ajuta, daca nu chiar vindeca persoane care sufera de boli imunodeficitare. Aceasta concluzie este sustinuta de faptul ca acestea sunt folosite pentru tratarea unor deficiente pe care le produc boli precum tuberculoza sau afectiunile de nutritie severe, care conduc la irosirea acestor substante de catre corpul uman.
– cea mai buna si bogata sursa naturala de acizi grasi esentiali, cu un continut mult mai mare decat decat semintele de in sau orice nuca sau ulei din seminte
– un raport perfect de 3:1 de acid Omega-6 Linoleic si acid Omega-3 Linolenic — pentru sanatatea cardio-vasculara si pentru intarirea generala a sistemului imunitar
– o sursa de proteine vegetale superioare, considerate foarte usor digerabile
– o sursa bogata de fitonutrienti, adica acele elemente de protectie impotriva bolilor ce sunt continute in plante, avand beneficii pentru imunitate, pentru fluidizarea circulatiei sanguine, pentru tesuturi, celule, piele, organe si mitocondrii.
– cea mai bogata sursa cunoscuta de acizi grasi esentiali polineseaturati

Potrivit industriei crescatorilor de canepa, canepa crescuta pentru alimentatie, combustibili si fibre naturale nu contine practic deloc THC (adica Tetrahidrocanabinol – substanta psihoactiva continuta in canabis – cu un procent mai mic de 3%).

De fapt, atunci cand canepa este procesata, obtinand ulei de seminte de canepa si lapte de seminte de canepa, de exemplu, procentul de THC din acestea se reduce si mai mult, practic disparand in totalitate.

Cu toate acestea, exista inca un stigmat asupra acestui subiect, pentru ca exista ideea ca marijuana si canepa sunt una si aceiasi planta. Canepa este practic catalogata in aceiasi categorie de plante cu marijuana, conform unui act din 1970, fiind ilegal de crescut in SUA (nota: si in Romania… desi daca studiati putina istorie, a existat local o industrie legata de canepa foarte dezvoltata, practic utilizarile canepii fiind atat de largi, incat se folosea in toate domeniile de activitate existe la acel moment, nefiind vorba despre o istorie uitata, ci nu mai tarziu de perioada interbelica).

Cel mai bun mod prin care putem asigura corpului destui aminoacizi pentru a crea globule albe este sa consumam mancare bogata in proteine globulinice. Deorece proteinele din canepa  contin 65% globulina edistina, plus cantitati insemnate de albumina, proteinele sale sunt disponibile intr-o forma extrem de apropiata de cea care se gaseste in plasma din sangele uman. Consumul de seminte de canepa ofera corpului toti aminoacizii necesari pastrarii starii de sanatate si in plus aduce in corp toate felurile necesare de aminoacizi necesari pentru productia de albumina si globulina serica, intr-un mod similar productiei interne de gama globulina. Consumul acestor seminte poate ajuta, daca nu chiar vindeca, persoanele care sufera de boli imuno-deficitare. 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Fizica recunoaste: Universul este o imensa holograma

Cercatatorii au descoperit cea mai "clara dovada de pana acum" ca Universul in care traim este o holograma gigantica, deschizand...

Închide