Te simţi mai tânăr, trăieşti mai mult!

0

Dacă nu ne credeţi pe cuvânt, sigur veţi lua în considerare un studiu realizat de cercetătorii de la din Londra, care au analizat în anul 2005 mai mult de 6.000 de adulţi cu cu vârste de peste 50 de ani. Ei bine, întrebarea primită de aceştia a fost una scurtă şi la obiect: cât de bătrâni se simt în realitate?

Rezultatul studiului, publicat în revista , arată că cei mai mulţi dintre cei intervievați nu se simțeau de vârsta lor reală, majoritatea considerându-se cu trei ani mai tineri şi doar 4,8% mai în vârstă decât în realitate.

Când cercetătorii i-au contactat din nou, opt ani mai târziu, pe aceşti oameni, au descoperit că doar 14% dintre cei care s-au considerat mai tineri au murit, faţă de aproximativ 18% dintre persoanele care se simţeau de vârsta lor reală. În schimb, mai mult de 24% dintre persoanele care se considerau mai bătrâne decât în realitate au decedat, între timp.

Deci, persoanele care se simt mai bătrâne decât arată buletinul lor sunt supuse unui risc de deces cu 41% mai mare decât cele care s-au considerat mai tinere, cercetătorii având grijă să excludă dintre motivele care le-ar fi făcut pe primele să se simtă mai în vârstă boli cronice sau probleme de natură psihică.

De fapt, problema este alta: cei care se simt mai bătrâni decât în realitate sunt mai puţin dispuşi să petreacă timp în societate, în afara căminului lor, sunt mai singuratici, mai puţin dinamici şi activi fizic, iar toate acestea au efecte negative asupra stării lor de bine.

„În ceea ce-i priveşte pe cei care se simt mai tineri, este posibil să aibă legătură cu un stil de viaţă corespunzător, care urmăreşte, printre altele, menţinerea unei greutăţi sănătoase şi o examinare medicală regulată, dar şi cu dorinţa de a trăi. Pe de altă parte, persoanele care se simt mai în vârstă decât sunt în realitate ar putea fi vizate cu mesaje pozitive de promovare a unui stil de viaţă sănătos şi schimbarea atitudinii faţă de îmbătrânire“, se menţionează în concluzia studiului.

Cu toate acestea, nu putem să ne minţim pe noi şi evidenţa cu care ne confruntăm zilnic, când ne privim în oglindă, şi să susţinem că, în interior, am fi nişte adolescenţi veşnici. Trebuie să încercăm să menţinem această tinereţe interioară şi pe chipul şi trupul nostru. Noi te ajutăm cu câteva sfaturi, depinde de tine să le şi urmezi.

cuplu - bucurie

Sportul, fântâna tinereţii

Nu-i aşa că-ţi este foarte uşor să recunoşti un senior care a avut o viaţă activă şi a practicat sport regulat? Vorbim de o persoană care, deşi aflată la amurgul vieţii, are o postură elegantă, dreaptă, păşeşte uşor şi arată mai tânără cu câţiva ani buni decât cei de vârsta ei, care nu s-au dat în vânt după sport. Dacă vrei să îmbătrâneşti frumos şi să-ţi menţii agilitatea chiar şi la vârsta a treia, e simplu: mişcă-te! Nu vorbim de sala de fitness, ci de activităţi plăcute, care să te stimuleze şi la nivel mental: tenis, schi, căţărări, bowling, dans, orice…

Chiar eşti ceea ce mănânci

Vorbim de obiceiuri alimentare care ţi se citesc pe chip, iar o piele sănătoasă nu poate fi menţinută, în timp, decât cu ajutorul unor alimente care conţin vitaminele A, C, E şi antioxidanţi. Şi, mulţumită în principal legumelor şi fructelor, chiar ai de unde alege.

Vitamina A: Cartofi dulci, broccoli, spanac, morcovi, pepene galben, sparanghel.
Vitamina C: Conopidă, căpşuni, ananas, kiwi, portocale şi pepene.
Vitamina E: Nuci şi seminţe, uleiuri vegetale, produse pe bază de roşii şi spanac.
Antioxidanţi: Ceai verde, ciocolată neagră.

Elimină zahărul şi alimentele procesate, bea multă apă şi ceai verde, iar corpul tău va funcţiona minunat, chiar şi pe măsură ce îmbătrâneşti. Sfaturi corecte despre o alimentație sănătoasă care să-ți ofere toate resursele de care ai nevoie găsești în ghidul complet: Dieta înțeleaptă. Această carte te învață cum să demaști alimentele care îți fac rău și cum să lași organismul să aleagă ce e mai bine pentru el pentru îmbunătățirea stării de sănătate și o viață mai lungă.

Nu degeaba i se spune somn de frumuseţe…

Nopţi pierdute egal pungi sub ochi şi o culoare nesănătoasă a tenului tău. Repetă acest obicei nesănătos mult timp şi vei experimenta o privare cronică de somn, care îţi va îmbătrâni corpul din interior. S-a arătat că persoanele care dorm mai puţin de şase ore pe noapte sunt supuse unui risc mai mare de a contracta infecţii virale, boli de inimă, obezitate şi de a face infarct. În plus, s-a observat şi un declin la nivelul acuităţii lor mentale. Încearcă să-ţi schimbi stilul de viaţă, astfel încât să ai parte de un somn de calitate, de cel puţin 7-8 ore pe noapte.

Creierul: Foloseşte-l sau îl pierzi!

Ei bine, da, este cât se poate de adevărat, şi el are nevoie de exerciţiu pentru a se menţine în formă. Chiar dacă sportul şi stilul alimentar sănătos sunt de ajutor pentru ca celulele nervoase să funcţioneze bine pe măsură ce îmbătrânim, cercetătorii arată şi că seniorii care îşi antrenează mintea se bucură de aceeaşi calitate a vieţii ca cea a tinerilor.

Ai nevoie de jocuri care să-ţi pună mintea la contribuţie, precum scrabble, şah, sudoku sau cuvinte încrucişate. Citeşte, mergi la teatru sau la concerte de muzică bună, învaţă o limbă străină, orice activitate nouă îţi stimulează creierul şi te menţine ager. Mai mult, ţine legătura cu prietenii sau cu rudele, fii sociabil şi nu rata nicio şansă de a petrece timp de calitate cu oameni plăcuţi. Prietenii sunt un adevărat elixir al tinereţii, aşa că spune Da companiei acestora. Nu contează neapărat numărul lor, ci cât de bine te simţi atunci când petreci timp alături de ei. Vorba proverbului, „prietenul e ca vinul: cu cât e mai vechi, cu atât e mai bun“.

entuziasm

Sursa: DailyMail.co.uk, sparkpeople.com

Licenţa Creative Commons
„Te simţi mai tânăr, trăieşti mai mult!” de noulpamant.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
coperta articol
Leacuri de regenerare din esențe de conifere

De ce nu ne dăm odată pentru totdeauna pe brazdă şi să înlocuim bradul verde cu sosia lui ecologică, din...

Închide