Șapte condimente aromate și benefice sănătății

0

Piperul cayenne a ajuns pe primele pagini în august, atunci când Giselle Bundchen a declarat că acesta o ajută să își mențină silueta, o figură emblematică de la Victoria’s  Secret, moment în care condimentul cu pricina a ajuns ”la moda”.

Este aproape prea ușor – doar o picătură din această pudră magică și deodată ești o mașinărie perfectă de ars grăsimi? Ei bine, poate nu o mașinărie, însă puternicul cayenne (chilli) pare să aibă un efect deosebit de amplificare al metabolismului. De asemenea, este documentat și faptul că turmericul are proprietăți anti-inflamatorii, iar scorțișoara este cunoscut printre cei cu dereglări de metabolism datorită efectelor sale de micșorare a nivelurilor de zahăr din sânge.

Desigur că nici restul condimentelor nu sunt de exclus – există câteva dintre ele care stau nefolosite ăn bucătărie și care sunt extrem de sănătoase. Lăsați puțin sarea deoparte și gătiți cu aceste condimente – presiunea sangvină, linia șoldurilor și papilele gustative vă vor mulțumi.

Paprika
Dulce, condimentată, afumată – paprika vine în multe varietăți, însă întotdeauna este de un roșu vibrant. Datprită multiplilor antioxidanți care crează culoarea sa caracteristică, paprika este de asemenea plină de vitamina A și E. Împreună, acestea luptă împotriva radicalilor liberi din corp, iar vitamina A promovează creșterea și refacerea celulară, care susține o aparență tânără și luptă împotriva procesului de îmbătrânire.

Fenicul
Având un gust și un miros unic, feniculul este deseori trecut cu vederea sau nedorit. Dacă intri în cea de-a doua catgorie, acest condiment italienesc clasic este perfect pentru a fi adorat – plin de fitonutrienți, feniculul s-a dovedit a avea efecte anticancerigene și anti-inflamatorii. Un fitonutrient numit anethol găsit în fenicul este legat de încetinirea creșteri celulelor canceroase și a apoptosis-ului (moartea celulară) în cazul cancerului la sân. În plus, antioxidanții pot ajuta la eliminarea distrugerilor celulare din celulele ficatului… Și în cele din urmă, după o noapte ”plină”, caută acest condiment pentru că te poate ajuta să scapi de mahmureală.

Cuișoare
În special folosite în mâncăruri de la evenimente speciale – turtă dulce, vin fiert și plăcinte, ca să numim doar câteva – cuișoarele sunt un adaos care încălzește și aromează orice fel d emâncare. Odată cu arom lor minunată, cuișoarele adaugă un ingredinet interesant: eugenol. Un compus care se găsește din bundență în uleiul de cuișoare, eugenolul este extrem de eficient în protejarea corpului de toxinele din mediul înconjurător, precum tetracloridele de carbon. Este de asemenea un pesticid natural extrem de puternic, astfel încât o mixtură de ulei de cuișoare și loțiunea de corp poate ține departe orice țânțari și insecte.

Foi de dafin
Poate nu vă dați seama cât de importante sunt foile de dafin la supa de pui a bunicii, la sosul bolognez sau la clasicele mâcăruri de fasole până în momentul în care uiți să adaugi așa ceva. Când uiți să faci acest lucru, devine clar că ceva lipsește. Cu toate că gustul aproape înțepător al foilor de dafin nu este în mod neapărat plăcut în sine, adăugate în mâncare și lăsate să se infuzeze, dau profunzime și dimensiune gustului. În plus, au și proprietăți curative.

Chiar și uscate, foile de dafin ajută sistemul digestiv să funcționeze corect, acționând ca diuretic și eliminând toxinele. Ele conțin și o multitudine de vitamine B ce susțin sistemul nervos pentru creșterea nivelului de energie și a nivelului metabolismului.

Cimbru
Fie că este proaspăt sau uscat, cimbrul merită un loc permanent între condimentele din bucătărie, mai ales toamna sau iarna. Această iarbă lemnoasă și aromatică a fost folosită de secole în aromoterapie pentru tratarea unor boli, însă de-a lungul timpului s-a dovedit a fi un puternic tratament anti-microbial. De fapt, cimbrul susține un sistem imunitar sănătos susținând fomarea celulelor albe. Data viitoare când simți că vine frigul, pune puțin cimbru în mâncare pentru beneficiile la nivelul imunității pe care acest condiment le are.

Piper negru

Nu vă dați ochii peste cap. Desigur, piperul negru. Desigur că ști deja despre acest condiment. Însă înainte de a trece la următorul ingredient incredibil, ar fi bine să te gândești din nou la piperul negru datorită puterilor sale de ardere a grăsimilor. Da, ai auzit bine. Piperul negru proaspăt măcinat de la rastaurant, pe care l-ai refuzat, ar fi putut să te ajute să scapi de celulele de grăsime din corp. În plus, piperul ridică temperatura corpului, forțând eliminarea toxinelor prin transpirație.

Nucșoară
Deseori, nucșoara este legată de mâncărurile speciale de sărbători, însă există nenumărate motive pentru care ar fi bine să o păstrezi întregul an în rețetele pe care le gătești. Nucșoara este folosită de mult timp ca remediu pentru insomnie. Acest condiment este bogat în magneziu, care este o substanță care s-a demonstrat că îi ajută pe cei care nu reușesc să adoarmă sau să se relaxeze. Puternicii antioxidanți mistericina și elemicina, care se găsesc în nucșoară, luptă împotriva inflamațiilor și a durerii, iar unii cercetători cred că încetinește deteriorarea căilor neuronale din creier. Încetinirea îmbătrânirii și păstrarea memoriei timp îndelungat? Se pare că este timpul să adăugăm nucșoară în fiecare dimineață la cana de cafea.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Conexiunea corp-minte-spirit prin muzică

Conexiunea corp-minte-spirit prin muzică este uimitoare. Înscrise adânc în memorie se află frecvențele subtile care ne-au însoțit în primele clipe...

Închide