Șapte beneficii ale andivelor

0

Anidiva (Cichorium endivia) este o luegumă cu petale din familia margaretelor ce poate fi folosită în salate crude. Există două varietăți de andive cultivateȘ Andiva creață sau frisée (var crispum) și Escarole (var latifolia), o andivă cu frunze late.

Iată șapte beneficii ale andivelor:

1. Andiva are puține calorii și ajută la digestie

Andivele sunt un aliment cu foarte puține calorii. O sută de grame conțin doar 17 calorii și 6 grame de fibre. Doza zilnică recomandată de fibre pentru bărbați și femei este de 38 de grame și 25 de grame respectiv. Fibrele ajută digestia și previn constipația, în același timp reducând riscul bolilor cardiace.

2. Andiva ajută la menținerea nivelului de colesterol într-o marjă săsnătoasă

Fibrele solubile din andive pot ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sânge, reducând lipoproteinele de densitate reducsă sau ”colesterolul rău”. Studiile arată că fibrele pot avea și alte befenicii pentru inimă, cum ar fi reducerea tensiunii arteriale și a inflamațiilor.

3. Andiva este de ajutor persoanelor cu diabet și ajută la reglarea glicemiei

Mai multe studii au indicat că persoanele cu diabet de tip 1, care au o dietă bogată în fibre, au nivelul glicemiei mai scăzut, iar cele cu diabet de tip 2 au niveluri mai bune de zaharuri, lipide și insulină în sânge.

4. Endive can help promote stronger bones.

Andiva este o sursă bogată de vitamina K, care acșionează în mecanismele de fixare al Calciului în oase. Un consum suficient de vitamina K poate reduce și excreția urinară de calciu. O cană de andive conține 289 % din necesarul zilnică de vitamina K.

5. Andiva îți îmbunătățește vederea

Andiva este o sursă bună de beta-caroten, care ajută în mod esențial vederea. Beta-carotenul poate fi convertit în vitamina A. Aceasta poate să ajute persoanele ce suferă de deficiență de vitamina A, ochi iritați, ulcerați și uscați. O cană de andive conține 43% din doza zilnică recomandată de vitamina A.

6. Andiva ajută la sănătatea creierului

Mai multe substanțe din andive, precum potasiul, folații și diverși antioxidanți sunt cunoscute pentru beneficiile lor neurologice. Folații sunt cunoscuți ca factori ce reduc șansele de Alzheimer și de declin cognitiv. Potasiul este legat de un flux sangvin mai mare către creier și de o cogniție, concentrare îmbunătățită și o mai bună activitate neuronală.

7. Andiva poate îmbunătăți calitatea vieții pentru femeile însărcinate și pentru bebelușii acestora

Andiva este o sursă bună de complexul de vitamina B, precum acidul folic. Este un fapt demonstrat că acidul folic ajută la formarea tuburilor neuronale și ale celulelor roșii în cazul fetușilor. O deficiență de acid folic la femeile gravide poate conduce la bebeluși cu greutate scăzută la naștere, dar și defecte ale tuburilor neuronale în cazul nou născuților.

Referințe:

Endive, raw Nutrition Facts & Calories. (n.d.). Retrieved October 16, 2017, de la http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2445/2
Joshua, Z. P., & Suleiman, M. M. (2012). The effect of cooking time on the vitamin C, dietary fiber and mineral compositions of some local vegetables. Science World Journal, 7(1), 29-30.
Mayne, S. T. (1996). Beta-carotene, carotenoids, and disease prevention in humans. The FASEB Journal, 10(7), 690-701.
Burton, G. W., & Ingold, K. U. (1984). b-Carotene: an unusual type of lipid antioxidant. Science, 224, 569-574.
Lee, P., Van der Wall, H., & Seibel, M. J. (2007). Looking beyond low bone mineral density: multiple insufficiency fractures in a woman with post-menopausal osteoporosis on alendronate therapy. Journal of endocrinological investigation, 30(7), 590-597.
The Magic of Fiber. (n.d.). Retrieved October 16, 2017, from http://www.dovemed.com/healthy-living/wellness-center/the-magic-of-fiber/
Houston, M. C. (2011). The importance of potassium in managing hypertension. Current hypertension reports, 13(4), 309-317.
Cogswell, M. E., Zhang, Z., Carriquiry, A. L., Gunn, J. P., Kuklina, E. V., Saydah, S. H., … & Moshfegh, A. J. (2012). Sodium and potassium intakes among US adults: NHANES 2003–2008. The American journal of clinical nutrition, 96(3), 647-657.

sursa: https://www.dovemed.com/healthy-living/natural-health/7-health-benefits-of-endive/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Primul pas către o electronică fără electroni

Este primul pas către o nouă electronică fără electroni, mai rapidă, mai eficientă și mai versatilă: cele care înlocuiesc pentru...

Închide