Remedii blânde pentru emoții puternice

1

Stres? Primim zilnic cel puţin câte o doză bună. Fie la locul de muncă (unde situaţia este mai mereu pe muchie de cuţit), fie acasă, unde grijile nu iau vacanţă nici măcar în vacanţa de vară (”Oare cum o să fie în concediu? Ce păcat că s-a terminat concediul! Să-l pregătim pe ”ăsta mic” pentru clasa zero”!. Să-l supraveghem pe ”ăsta mare” să ia bacul măcar în sesiunea de toamnă” etc., etc.)
Într-un cuvânt, stres. Şi, de aici, emoţii una şi una: agitaţie, frică, nervozitate, crize de plâns… Avem nevoie de remedii blânde. Dr. Cristina Bălănescu, medic primar specializat în medicină complementară, ne-a întocmit schema de tratament: armonii de sunete şi culori, arome relaxante şi o ceaşcă de ceai tămăduitor. Ca să nu pierdem nici o clipă din vedere jumătatea plină a paharului şi să abordăm provocările cu un calm imperturbabil.

AGITAŢIE

Aromaterapie
Pune câteva picături de ulei esenţial de lavandă, de trandafir sau de portocal ”scăpate” în lampa de aromaterapie, întinde-te pe canapea sau aşază-te comod în fotoliu, închide ochii şi inspiră. Aromele fine te vor calma în modul cel mai plăcut.

Fitoterapie
păducel: pui o linguriţă de flori sau două linguriţe de fructe de păducel în 250 ml de apă clocotită şi laşi la infuzat trei minute, după care strecori infuzia; bei o cană de îndată ce a apărut starea de agitaţie, iar cea de a doua cană- la trei-patru ore după; ca să nu mai ai de face cu această problemă, este bine să ţii cure de câte 15 zile pe lună
sequoia: amesteci 50 de picături de extract de mlădiţă de sequoia în puţină apă şi bei seara, până în ora 20.00, timp de 21 de zile consecutiv; poţi relua tratamentul de şapte-opt ori, dar neapărat cu pauze de 10 zile între două reprize!

EMOTIVITATE

Aromaterapie
Trei picături de ulei de lavandă sau de trandafir în lampa de aromaterapie fac minuni: dintr-un emotiv fac o persoană stăpână pe sine. Aviz atât adolescenţilor care pleacă la examen, cât şi părinţilor care îi aşteaptă, ”făcând 13-14”, la poarta şcolii.

Meloterapie
”Rapsodia ungară” de Franz Liszt,
”Aida” de Giuseppe Verdi,
”Faust” de Charles Gounod
”Concertul imperial” de Ludwig van Beethoven.

Patru opere, acelaşi efect: alungă tracul şi timiditatea.

Cromoterapie
Verde,
albstru deschis,
galben deschis,
violet (lila) şi o nonculoare: alb.

Folosite în îmbrăcăminte şi în mediul ambient, au darul de a reda încrederea în sine.

Fitoterapie

  • conuri de hamei: infuzezi o linguriţă de plantă în 200 ml de apă clocotită, timp de trei minute, strecori şi bei infuzia seara, înainte de culcare
  • amestec din plante: sunătoare, păducel şi tei în părţi egale; infuzezi timp de trei-cinci minute o linguriţă din amestecul de plante, în 250 ml de apă în clocot şi consumi trei căni pe zi, înainte de mesele principale.

NERVOZITATE

Meloterapie
Nervoşi suntem toţi, din când în când. Dar nervozitatea excesivă – ca frecvenţă şi durată – iese din normalitate şi atinge sfera patologicului: este fie urmarea unei perioade de suprasolicitare psihică, fie o predispoziţie genetică. Că s-o fi gândit sau nu la nervoşii ”de profesie”, cert este că un supercharismatic pianist a reuşit să le ofere leacul. Numele lui a devenit sinonim cu reveria: Richard Clayderman.

Fitoterapie
anason: pui o linguriţă de plantă în 250 ml de apă care dă în clocot şi laşi la fiert şase minute; strecori decoctul şi bei trei căni pe zi, 15 zile pe lună
măghiran: infuzezi timp de două-trei minute o linguriţă de plantă mărunţită, în 250 ml de apă clocotită şi consumi două căni pe zi, timp de o lună
roiniţă: bei trei căni pe zi dintr-o infuzie (10 minute) preparată cu o linguriţă de plantă la 200 ml de apă în clocot.

FRICĂ

Aromaterapie
Uleiul de lavandă, de trandafir şi de portocal anihilează frica nejustificată, senzaţia aceea că ”te paşte” ceva rău (la examene, deşi ai învăţat pe rupte, la locul de muncă, deşi eşti conştiinciozitatea şi eficienţa întrupate etc.).

lampa aromaterapie

Meloterapie
Ca să te îmbărbătezi, ascultă:
”Anotimpurile” de Antonio Vivaldi,
”Ave Maria” de Franz Schubert,
”Valsurile” lui Frederic Chopin
Simfonia nr. 9 ”Din lumea nouă” de Antonin Dvorak.

Fitoterapie
isop: prepari o infuzie dintr-o linguriţă de plantă la 250 ml de apă clocotită, lăsând vasul acoperit timp de cinci-şapte minute şi bei o cană pe zi, după-amiaza, timp de 7-10 zile
pasiflora: infuzezi, timp de 10-12 minute, o linguriţă de plantă la 250 ml de apă clocotită şi bei câte două căni pe zi, pe o perioadă îndelungată.

PLÂNS NERVOS

Aromaterapie
În perioadele dificile emoţional – cu examene, cu probleme încurcate acasă ori la serviciu, cu tensiuni între prieteni sau ciondăneli cu persoana iubită -, să nu îţi lipsească din casă unul din următoarele uleiuri esenţiale: lămâie, portocal, melisă, ylang ylang. Trei stropi în lampa de aromaterapie vor seca izvorul lacrimilor de durere, neputinţă, frustrare, revoltă etc., etc.

Meloterapie
Slavă Domnului, Franz Schubert ne-a lăsat ”Ave Maria”!

Cromoterapie
Uită de clişee: nu rozul şi alte variaţii pe aceeaşi temă te vor ajuta să vezi viaţa cu ochi mai buni, ci verdele şi violetul.

Fitoterapie
sunătoare: ia câte 15 picături de tinctură de sunătoare, de trei ori pe zi, timp de 21 de zile pe lună, până când scapi de crizele de plâns; poţi folosi tinctura şi pentru a stropi cu ea o compresă, pe care o aplici pe frunte sau pe ceafă; şi mai poţi masa ceafa şi spatele cu elei esenţial de sunătoare
amestec de plante: pune la infuzat (10 minute, în 250 ml de apă) o linguriţă dintr-un amestec de busuioc şi iasomie în părţi egale; bea două căni pe zi, atâta timp cât este nevoie.

Deja te simţi mai bine, eşti mai calm, mai stăpân pe tine, mai optimist? Este efectul gândului asupra ta. Dovada că eşti ”pacientul” ideal pentru remediile pur naturale şi lectorul ideal al acestor rânduri. Punct ochit-punct lovit. Acum, treci la aplicaţia practică: înarmează-te cu lampa de aromaterapie, un ibric şi CD-uri cu muzică clasică şi… succes la examene! Şi în discuţiile cu şeful! Şi în dragoste! Şi în tot ce vrei tu.

Licenţa Creative Commons
„Remedii blânde pentru emoții puternice” de noulpamant.ro este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 4.0 Internațional .Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Un comentariu

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
coperta articol
Cum să-ţi îmbunătăţeşti autocontrolul

Ai căzut vreodată un test important pentru viitorul tău numai pentru că jocurile pe calculator erau mult mai interesante decât...

Închide