Psoas. Mușchiul sufletului ar putea să îți declanșeze frica și anxietatea

0

Danielle Olson, terapeut yoga și producător de film, spune că mușchiul psoas este ”mușchiul sufletului” și că este cel mai profund mușchi pe care noi, ca oameni îl avem. Acesta este extrem de important la stabilizarea de bază a organismului și afectează diferite funcții corporale, precum mobilitatea, echilibrul structural, funcționarea încheieturilor, flexibilitatea și multe altele.

Nu numai că ne menține corpurile drepte și mobile, dar este responsabil și pentru posibilitatea de a trăi în momentul prezent, mai ales atunci când îl întindem și eliberăm tensiunea acumulată în corp.

Dovezile extrase din cercetările efectuate arată că mușchiul psoas este extrem de important pentru bunăstarea psihologică și pentru starea generală de sănătate. Autor al Cărții Psoas, Liz Koch, ne spune că acest mușchi ”încorporează în mod efectiv cea mai profundă dorință de supraviețuire și, mai profund decât atât, dorința noastră elementară de a înflori”. Ceea ce înseamnă este că ea crede că acesta ne afectează mult mai mult, în moduri pe care este foarte posibil să nu le înțelegem în ziua de astăzi.

Unde poți descoperi mușchiul sufletului?

Ei bine, acesta pornește de la picioare către șira spinării și este singurul mușchi ce conectează picioarele de coloana vertebrală. Începând cu vertebra T12, el coboară de-a lungul a cinci vertebre lombare și se prinde de marginea superioară a osului șoldului.

Stresul cronic în mușchiul psoas este determinat de aspectele multiple ale stilului de viață modernă: statul în scaunul mașinii, purtatul unor haine restrictive, folosirea pantofilor sau a scaunelor care ne modifică postura, toate acestea afectează psoasul. Acest stres conduce deseori la o varietate de probleme, precum dureri de spate, șolduri, genunchi sau chiar probleme digestive ori de respirație.

Datorită asocierii sale cu respirația dar și a modului în care se conectează la diafragmă, frica și anxietatea sunt simptome comune ce se manifestă ca rezultat al unui mușchi psoas stresat. Psoasul are o infleunță incredibilă asupra corpului și a minții, afectând totul, de la modul în care vezi lumea până la modul cum te porți cu ceilalți.

Cea mai bună modalitate de a evalua starea mușchiului psoas, dar și pentru eliberarea tensiunii din mușchi, este să practici yoga. Postura copacului (Vrksasana) este în special eficientă pentru întinderea acestui mușchi. Dacă simți durere în zona lombară sau în genunchi în timpul practicii yoga, este foarte posibil ca mușchiul tău psoas să se fi contractat într-un fel sau altul și să aibă nevoie de atenție.

sursa:Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Șase uleiuri esențiale ca înlocuitori de medicamente

  Realitatea este că oamenii au început să caute alternatve la produsele farmaceutice și caută tratamente în zona produselor naturale....

Închide