Lista alimentelor alcaline – Dieta Ph-ului echilibrat

0

Aciditatea din corp se naste in principiu din cauza a TREI elemente:

1. Consumul prea multor mancaruri care produc aciditate, rezultand in crearea unei cenuse acide in corp.

Aici se poate interveni cu o dieta corecta. Consumand in proportie de 80% alimente alcaline, veti elimina productia de acid in exces din corp.

2. Forme de viata precum bacteriile, fermentii si ciupercile creaza toxine acide in corp.

Acestea nu fac doar atat, ci prolifereaza intr-un corp acid. Deci nu numai ca „apar” intr-un corp acid, ci si polueaza si acidizeaza mai departe corpul. Din acest motiv, este atat de important sa curatam si sa detoxifiem corpul pentru a porni procesul de echilibrare al Ph-ului.

3. Lipsa unor protectii alcaline din corp, cum ar fi anumite minerale care neutralizeaza acizii.

Crescand consumul de ape minerale bogate in alcalinizanti si suplimente alcaline, va veti reface capacitatea naturala a corpului de a neutraliza acizii in exces.

Pentru scopul identificarii alimentelor cu potential acid sau alcalin, am impartit lista urmatoare in trei categorii de baza – alcaline, usor acide si extrem de acide. Chiar si in cadrul fiecarei categorii, totusi, nu toate alimentele au acelasi efect alcalin, acidifiant sau acid.

Clasificarea folosita aici prezinta alimente in niste tabeluri cu trei coloane. Alimentele alcaline (legumele) sunt impartite in puternic alcaline, putin alcaline si acidifiante. Alimentele acide sunt impartite in alcalinizante, putin acide si extrem de acide. Aceasta impartire ajuta oamenii care sufera de aciditate sa evite greselile, alegand doar alimente slab alcaline cand ar putea consuma la fel de bine alimente puternic alcaline, care au un beneficiu mult mai mare in cadrul procesului de echilibrare al mediului intern.

Descrierea nu respecta strict ierarhia, in care fiecare aliment ocupa un anumit loc vis-a-vis de celelalte; nu avem in acest moment un sistem de criterii necesar pentru stabilirea unei asemenea ierarhii exacte. Analiza compozitiei chimice a unui aliment nu este relevanta pentru ca nu se ia in considerare in acest fel ce se intampla cu alimentul odata ce a fost ingerat. Dupa cum bine se stie, digestia si folosirea substantelor din alimente schimba proprietatile acestora. Aceste clasificari sunt din acest motiv bazate pe observatia efectelor pe care aceste alimente le au asupra corpului.

Bazandu-ne fiecare pe propria experienta, totusi, putem sa simtim daca un anumit aliment sau altul se plaseaza pe o pozitie mai buna in clasament, ba chiar intr-o alta categorie decat acolo unde el a fost incadrat. Nu este nimic surprinzator, pentru ca fiecare organism are propriile slabiciuni si puncte forte atunci cand vine vorba de a consuma anumite alimente. A fost chiar un exemplu in care un aliment a avut un efect puternic acid asupra unei persoane, pe cand asupra marii majoritati nu a avut dacat un slab efect acidifiant. Va incurajez sa aveti incredere in propria experienta mai degraba decat sa va bazati alegerea alimentelor pe teorie.

Totusi, clasificarea de mai jos este valida pentru majoritatea oamenilor. Pentru restul acestora, ea poate servi ca un ghid util pentru a face primii pasi, in timp ce are loc procesul de determinare a modului in care sa isi modifice dieta potrivit nevoilor fiecaruia si a capacitatilor intrinseci ale propriului corp.

Fructe proaspete

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Mere golden
Mere acrisoare
  Pere:Bartlett, Comice, Bosc, Seckel  Alte soiuri de pere
  Struguri Nectarine, renglote
  Prune Zarzare
  Caise extrem de coapte
Cirese amare
  Cirese
 
  Piersici  
  Smochine  
  Prune galbene
 
  Pepene galben  
  Pepene rosu
 

Fructe de padure

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Capsuni, dulci
Capsuni, mici si acrisoare
  Agrise Coacaze rosii in manunchiuri
  Afine Coacaze negre
    Catina
    Dude

Citrice

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Clementine Mandarine
  Lamai Portocale
  Lime
    Grapefruit

Fructe exotice

Alcaline Putin acide Foarte acide
Banane Mango Ananas
  Rodii Kiwi
  Curmal japonez
Lime
    Grapefruit

Fructe de dieta

Alcaline Putin acide Foarte acide
Stafide Prune Caise tari, tratate cu sulf
Prune dulci, uscate natural
Pere  
Banane Mere  
Curmale Piersici  
  Smochine  
  Mango  

Legume

Alcaline Putin acide Foarte acide
Cartofi Legume verzi
 
Ierburi    
Salate verzi: Cicoare, andive, salata verde, fetica, papadie    
Varza alba
   
Telina    
Fasole verde
   
Fenicul    
Sfecla    
Anghinare    
Brocoli    
Varza de Bruxeles
   
Sparanghel    

Legume colorate

Alcaline Putin acide Foarte acide
Spanac Morcovi  
Sfecla rosie
Andive  
Varza rosie
Telina  
Fasole galbena Barba caprei
 
Cartofi dulci Anghinare  
Ardei Conopida  
Usturoi Ridichi  
  Napi  
  Ceapa  
  Salote  

Legume dulci

Alcaline Putin acide Foarte acide
Tigve Avocado Vinete
Zuchini Rosii Castraveti murati
Dovlecei    
Castraveti    

Nuci

Alcaline Putin acide Foarte acide
Migdale Acaju Nuci
Nuci braziliene Susan Castane
Masline negre in ulei
Seminte de pin
Alune
  Nuci de cocos
Nuci pecan
  Masline verzi
Fistic
    Seminte de pepene
    Masline in saramura sau otet

Cereale

Alcaline Putin acide Foarte acide
Porumb Grau Orez alb
Hrisca Orez brun
Couscous
  Secara Gris
  Orz  
  Grau spelta
 
  Mei  
  Quinoa  
  Pilpil  
  Gris integral
 
  Crema de orez
 

Paine

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Paine integrala (fara drjdie) Paine cu drojdie
  Paine bruna
Paine alba

Alte cereale

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Covrigei, saratele – faina integrala
Covrigei, saratele – faina alba
  Paste – faina integrala
Paste – faina alba
  Cereale – integrale inmuitae aproximativ 10 ore Cereale cu zahar
  Fulgi de cereale gatiti natural Fulgi de cereale indulciti
  Batoane cereale – cereale integrale cu putin zahar Batoane cereale – cu mult zahar
  Prajituri – cereale integrale cu putin zahar
Prajituri – faina alba si zahar
  Checuri – cereale integrale cu putin zahar
Checuri – faina alba si zahar
  Prajituri checuri – Faina integrala
Placinte si foetaje

Produce lactate

Alcaline Putin acide Foarte acide
Lapte proaspat Lapte pasteurizat
Lapte ultrapasteurizat
Smoothie de banane
Smoothie de fructe
Lapte cu ciocolata
  Creme Fraiche  
Unt proaspat
  Unt topit pentru gatit
Cas – bine scurs
Cas – putin scurs
 
  Branzeturi moi – Camembert, Brie, branza proaspata cu putine grasimi Branzeturi moi – Camembert, Brie, branzeturi maturate cu continut mare de grasimi
  Branzeturi tari – Swiss, Provolone Branzeturi tari – cu gusturi puternice, parmezan
Chefir, sana
Iaurt de baut fara zahar
Iaurt cu fructe
Zer proaspat
Zer putin maturat
Zer maturat
Lapte batut proaspat
  Lapte batut maturat
Galbenus de ou
Oua intregi
 

Carne si peste

Alcaline Putin acide Foarte acide
  Carne alba – pui, iepure, vitel, miel
Carne rosie – vaca, berbec, porc, mezeluri
  Peste slab – bacaliar, calcan, platica, pastrav, biban Peste gras – somon, crap, hering, macrou
  scoici Crustacee – homar, creveti, rac, midii

Alte alimente

Alcaline Putin acide Foarte acide
Zahar brut
Sirop de artar, miere
Zahar alb, brun
Sare de mare
Sare de masa
Uleiuri folosite la gatit (incalzite)
Ulei virgin presat la rece: floarea soarelui, masline, sofranas etc. Ulei presat la cald: floarea soarelui, masline etc. Margarina hidrogenata (ulei de palmier sau cocos)
Margarina vegetala nehidrogenata  

Bauturi

Alcaline Putin acide Foarte acide
Apa cu pH de 7 – 10 Apa de la robinet
Bauturi carbogazoase
Ceaiuri de plante – menta, verbina, tei etc. Ceaiuri – Ceai verde, coaja de cires, macese, fructe Cafea, ceai negru, ciocolata calda cu zahar
Suc verde de iarba Suc de rosii
Limnada imbuteliata
Suc proaspat de legume
Limonada proaspata
Apa minerala
  Bere Lichior, bauturi tonice
  Vin bauturi spirtoase tari

Christopher Vasey este doctor care foloseste remedii naturiste in Chamby-Montreux, Elvetia. El a studiat „naturopatia” la o scoala in Paris sub supravegherea P.V. Marchesseau si Alain Rousseaux. In 1979 si-a inceput cariera. Pe langa munca terapeutica, el si-a continuat formarea studiind cu alti naturopati faimosi precum Dr Paul Carton, Shelton, Robert Masson, R. Jackson, Kneipp etc. Incepand cu anul 1981 a organizat propriile cursuri introductive de neuropatie pentru public si a inceput sa tina cursuri la diverse asociatii orientate catre sanatate precum cele pentru terapeuti in medicina naturista, magazine cu produse naturiste etc.

sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
coperta articol
Tehnica semaforului pentru limpezirea minții în 3 pasi

Ai zice că ele, gândurile noastre, sunt cele care ne conduc: unele se insinuează discret, altele dau năvală, cu tupeu,...

Închide