Lintea reduce semnificativ nivelul glicemiei din sânge

0

Înlocuirea cartofilor și a orezului cu linte ar putea reduce nivelul glucozei din sânge cu mai bine de 20 de procente, potrivit unui prin studiu de la University of Guelph.

Prof. Alison Duncan, de la Department of Human Health and Nutritional Sciences și Dan Ramdath de la Agriculture and Agri-Food Canada, au descoperit că înlocuirea acestor alimente cu niște mâncare pe bază de linte îți îmbunătățește răspunsul corpului la carbohidrați.

Înlocuirea unei porții de orez cu linte crează o scădere a nivelului de glucoză cu până la 20 de procente. Înlocuirea cartofilor cu linte a condus la o scădere cu 35 de procente.

„Legumele care sunt sub formă de boabe sunt alimente extrem de bogate în nutrienți ce au potențialul de a reduce bolile cronice asociate cu nivelurile anormale de gluzoză”, spune Duncan, care a lucrat la acest studiu împreună cu studenta doctorandă Dita Moravek și studentele Erica Rogers, Sarfah Turkstra și Jessica Wilson.

Cu toate acestea, foarte puțini canadieni consumă linte, a dăugat ea.

„Canada are o producție uriașă de linte, dar majoritatea merge la export și doar 13 procente dintre canadieni le consumă într-o zi oarecare”, spune Duncan. ”Sperăm că acest studiu îi va face pe oameni mai conștienți de beneficiile consumului de legume boabe”.

Publicat într-un articol special în the Journal of Nutrition, studiul a implicat 24 de adulți sănătoși care au fost hrăniți cu patru feluri de mâncare – doar orez alb, jumătate orez alb și jumătate linte mare verde, jumătate orez alb și jumătate linte verde mică și jumătate orez alb și jumătate linte roșie jumătăți.

Cercetătorii au măsurat nivelul glicemiei participanților înainte de masă, în timpul și la două ore după masă. Au repetat procesul folosind cartofi albi separt și aceleași combinații de cartofi și linte.

„Am amestecat lintea cu cartofii și orezul pentru că oamenii de obicei nu mănâncă linte de sine stătător, ci de obicei în combinație cu alte legume, sau parte dintr-o masă mai bogată, deci ne-am dorit niște rezultate care să reflecte acest lucru”.

NIvelul glicemiei a fost asemănător atunci când jumătate din masă a fost compusă din fiecare dintre cele trei tipuri de linte.

Glicemia din sânge indică nivelul de zaharuri din sânge din timpul digestiei în tractul digestiv superior și depinde de conținutul de amidon din alimentele consumate.

Legumele sub formă de boabe, precum lintea, pot încetini digestia și eliberarea zaharurilor din amidon în sânge, în cele din urmă reducând nivelul glicemiei, spune Duncan.

„Această absorbție înseamnă că nu experimentezi un vârf de glicemie. Dacă ai niveluri mari ale glicemiei în perioade scurte de timp poate conduce la o dereglare a managementului de glucoză din sânge, ceea ce este marca distinctă a diabetului de tip 2. În concluzie, consumul de linte poate reduce riscul de diabet de tip 2”.

Legumele care sunt sub formă de boabe conțin componente ce inhibă enzimele implicate în absorbția glucozei și fibrele conținute în aceste alimente pot încuraja producția de acizi grași cu lanțuri scurte, care pot ajuta și ei la reducerea nivelului glicemiei, a adăugat Duncan.

Health Canada cere să existe o reducere de 20 de procente de reducere a nivelului glicemiei pentru ca să fie acceptate niște declarații despre reducerea glicemiei, spune Duncan.

„Sperăm să construim niște dovezi puternice pentru aprobarea de către ministerul sănătății a calităților legumelor boabe, pentru ca oamenii să le adauge în mesele lor”

Sursa articolului: Materiale oferite de către University of Guelph.

sursa: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/06/180613162701.htmAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cercetătorii cartografiază creierul unei persoane oarbe care poate vedea mișcarea

Neurocercetători de la Western University's Brain and Mind Institute, au confirmat și studiat un caz rar al unei femei oarbe...

Închide