Magneziu în doze corecte vindecă total depresia

0

Magneziu este bine cunoscut ca având multe beneficii pentru sănătate. Contribuie la un somn bun, ajută la digestie și constipație, eliberează durerile musculare și chiar îmbunătățește sănătatea inimii și oprește migrenele – însă există și un factor șoc: magneziu în doze mici conduce la o eliberare uimitoare de depresie.

Ce este magneziu și de ce avem nevoie de el?

Magneziu este unul dintre cele mai importante elemente din corpul uman. Este un micro-nutrient și mineral care este implicat în mii de procese bio-chimice pentru funcționarea corectă a sistemului cardiovascular, alimentar, endocrin și osteo-articular însă, în mod ciudat, pare să fie vital pentru reglarea stării interioare și a nivelului de fericire.

Într-un studiu nou condus de cercetători de la the Larner College of Medicine din cadrul the University of Vermont, publicat în  PLoS ONE, au descoperit că o doză de numai 248 mg de magneziu pe zi conduce la o eliminare aproape completă a simptomelor depresiei în cadrul tuturor subiecților de studiu.

“Noi cercetări clinice au condus la concluzia că magneziul este eficient în eliminarea simptomelor și este sigur dar și mult mai lejer pentru portofel decât alte terapii prescrise prin rețete”, raportează Science Daily.

Foarte multe studii demonstrează că avem nevoie de magneziu pentru a combate depresia

Cercetări de acest tip, legate de magneziu, nu sunt noi, însă acestea întăresc faptul că nutriționiștii, coachii de sănătate și chiar unii psihologi au declarat acest adevăr de decenii bune.

Un alt studiu demonstrează legătura dintre magneziu și depresie:

“Condițiile legate de anxietate sunt cele mai comune dereglări afective care sunt prezente la marea majoritate a populației cu deficit de peste 15% magneziu. Statutul Magneziului (Mg) este asociat cu anxietatea subiectivă, conducând către presupunerea că suplimentele de Mg pot atenua simptomele legate de anxietate”.And this study explains that:

“După studiul tuturor surselor potențiale de pretendenți, puterea asocierii unei doze mici de magneziu cu depresia a fost din punct de vedere statistic semnificativă (RR = 1.16; 95% CI, 1.06-1.30)”.

Ce să mai spunem despre acest studiu care spune că un consum zilnic de 500 mg de magneziu:

“. . . tablete pentru ≥8 săptămâni luate de pacienți suferind de deficiențe de magneziu conduc la îmbunătățiri ale stării de depresie și al nivelului de magneziu.”

Deci, cu toate că nu toate studiile sunt de acord în legătură cu cantitatea exactă de magneziu de care avem nevoie zilnic pentru a combate depresia, rezultatele se repetă în sute de studii adiționale și că lipsa completă a depresiei contribuie la depresie.

De ce avem cu toții deficiență de magneziu
Sol arid

De ce avem cu toții deficiență de magneziu, în afara faptului că mulți micro-nutrienți și minerale de care avem nevoie au dispărut din solul pe care se practică agricultură în mod industrial, se adaugă și faptul că adăugăm fertilizatori non-organici, chimici și ierbicide în solul unde crește mâncarea pe care o consumăm?

Prea mult zahăr

Consumăm prea mult zahăr. Este cumva o coincidență? Industria de producție de zahăr a ascuns efectele pe care le are zahărul asupra organismului uman – iar unul dintre aceste efecte este faptul că acesta consumă rezervele de magneziu.

Zahărul rafinat ne face să ne pierdem majoritatea vitaminelor și mineraleleor din corp, în special complexul de vitamine B, potasiu, magneziu, zinc și mangan. Zahărul ridică nivelul de CO2 din corp, ceea ce face ca rezervele de bicarbonați care sunt de legătură, crează pierderea mineralelor din corp, precum magneziul.

Stres

Un alt vinovat este stresul – atât mental dar și fizic, datorită relației cu fluxul de adrenalină, pentru că folosește în mod rapid depozitele de magneziu. Adrenalina afectează bătăile inimii, presiunea sangvină, constricția vasculară și contracția musculară – acțiuni care cer cantități constante de magneziu pentru o funcționare optimă, iar fără acesta poți ghici ce se întâmplă.

Avem nevoie magneziu și pentru stocarea serotoninei, unul dintre ”hormonii fericirii”, care previne depresia. Stresul cauzează niveluri scăzute de serotonină și o înlocuiesc cu cortizol și alți hormoni de stres. Stresul și depresia sunt în mod inextricabil legate. Fără magneziu nu avem nicio șansă să luptăm cu depresia în mod natural.

Detoxifierea

Magneziul este un puternic detoxifiant. Eliberează din corp absolut tot, începând cu metalele grele până la glipo-fosfați și alte ierbicide din corp, dar și mii de toxine din mediul înconjurător sau metabolice. Dacă devenim toxici peste măsură, din cauza lipsei de magneziu, avem mai multe șanse să fim deprimați pentru că nu se poate depăși inflamația din creier.

Este o minune că suferim de următoarele boli, în afara depresiei, toate legate de deficiența de magneziu?

Dereglări gastro-intestinale: Diaree prelungită, baoala lui Crohn, sindromul malabsorbșiei, boala celiacă, eliminarea chirurgicală a unei porțiuni din intestine, infamații intestinale din cauza radiațiilor, toate conducând la pierderea magneziului din corp.
Dereglări renale (lipsa de magneziu): Diabetul și folosirea pe termen lung a anumitor diuretice pot rezulta în pierderi prin urină a magneziului. Multe alte medicamente pot rezulta în pierderi renale de magneziu.
Alcoolism cronic: O diată deficitară, probleme gastro-intestinale și urinări dese cu magneziu contrbuie toate la pierderea completă a magneziului, fapt întâlnit des în cadrul alcoolicilor.
Vârsta: Mai multe studii au descoperit că oamenii în vârstă asimilează alimentar mai puțin magneziu. Absorbția intestinală de magneziu tinde să scadă odată cu vârst iar excreția urinară de magneziu tinde să crească și ea odată cu vârsta; din această cauză doze sub-optime de magneziu pot crește riscul de pierdere completă a magneziului în cazul persoanelor în vârstă.

Cât de mult magneziu avem nevoie și din ce îl putem obține?

Deci cât magneziu ar trebui să consumăm? Recomandările generale legate de doze merg de la 3 până la 10 miligrame de jumătate de kilogram corporal. Experimentează cu un supliment alimentar și vei știi cât de mult ai nevoie.

Surse naturale de magneziu se găsesc în următoarele alimente:

Spanac
Sfeclă
Migdale
Iaurt grecesc
Fasole neagră
Avocado
Coriandru
Somon
Semințe de pepene
Iaurt sau chefir
Smochine
Ciocolată neagră
Banane
Acaju
Brânză de capră
Anghinare
De asemenea, magneziu este molecula centrală în clorofile – numită ”lampa vieții”, deci orice plantă bogată în clorofilă ar trebui să ajute la concolidarea depozitelor de magneziu din corp pentru a elimina depresia, dar și alte boli.

sursa: http://themindunleashed.com/2017/12/magnesium-in-right-doses-completely-reverses-depression-breakthrough-study.htmlAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Se pare că Marte nu a fost întotdeauna vecina noastră

Probabil că Marte s-a format în centura de asteroizi, la o distanță de o dată și jumătate depărtare față de...

Închide