Exerciții de respirație: zece beneficii ale respirației profunde

0

Ți-ai observat vreodată respirația atunci când ești stresat, anxios, speriat, furios sau în timp ce plângi? Dacă nu, te încurajez să devii conștient de propria respirație în situații neplăcute. Acestea sunt unele dintre multele beneficii ale exercițiilor de respirație ce promovează armonia, sănătatea și echilibrul. Exercițiile care implică respirația profundă folosesc zona ombilicului pentru a amplifica efectele respirației. Respirația superficială, pe care de obiecei o ai în situațiile menționate mai sus te fac să îți retragi zona ombilicului și să îți ridici umerii. Rezultatul este că se crează și mai multă tensiune emoțională, psihologică, fizică și spirituală. Respirația este inconștientă. Munca de respirație profundă este conștientă și te poate învăța să îți îmbunătățești respirația chiar și în momente de stres.

Cunosc din proprie experiență beneficiile naturale și imediate ale muncii de respirație conștientă. Iată o listă de zece motive pentru care ar trebui să folosești și tu această unealtă:

1. Respirația profundă calmează sistemul nervos parasimpatic. Acesta se activează atunci când suntem stresați sau anxioși. Acesta este locul din care creierul trimite semnale corpului pentru răspunsul luptă sau fugi. Respirația profundă îți va încetini ritmul bătăilor inimii și în câteva secunde respirația ta îi va comunica creierului că nu mai există niciun pericol, ceea ce îți relaxează mușchii.

2. Respirația îți schimbă starea interioară, în bine. Respirația profundă crește nivelul de endorfine sin corp și în micșorează pe cel al hormonilor de stres.

3. Respirația conștientă aduce cu sine claritate și conștiența conexiunii minte-corp. Practica respirației conștiente te ajută să îți crești nivelul de claritate asupra locului unde se află emoțiile și tensiunea în corp. În timp, practicând, poți să înveți respiri în zona unde există tensiune și durere în corpul tău și să eliberezi aceste zone cu ajutorul fiecărei expirațiii.

4. Respirația profundă îți crește nivelurile de energie și vitalitate. Cu cât ai mai mult oxigen în corp, cu atât nivelul tău de energie va fi mai ridicat.

5. Respirația profundă crește nivelul de oxigen din sânge.

6. Respirația profundă întărește sistemul imunitar.

7. Cu ajutorul respirației se pot elibera până la 70% din toxinele din corp. Atunci când expiri, eliberezi dioxid de carbon care a trecut prin întregul tău flux sangvin către plămâni. Celelelalte 30% sunt eliberate prin intestine și vezica urinară.

8. Te ajută să dormi mai bine.

9. Reduce tensiunea.

10. Respirația profundă echilibrează și aduce la normal ritmul bătăilor inimii și ritmul acestora.

Practică zilnic aproximativ 5 minunte.

  1. Așeză-te confortabil pe spate, cu brațele pe lângă corp.
  2. Adu-ți atenția către respirație.
  3. Inspiră pe nas și expiră pe gură.
  4. Simte cum ți se ridică zona ombilicului și a pieptului (imaginează-ți sau simte cum respirația încearcă să atngă cerul) și apoi expiră complet. Centrul ombilicului se mișcă spre șira spinării.
  5. Scoate un sunet slab pe expirație.
  6. Permite-i respirației să fie profundă și devin-o conștient de senzațiile pe care respirația ți le aduce în corp.
  7. Repetă ciclurile de inspirație și expirație de trei ori.

Vei începe să te simți mai ușor și să ai o stare interioară mult mai relaxată! Încearcă și spune-mi ce ai experimentat.

sursa: https://jenescalera.wordpress.com/2013/04/01/breathwork-10-benefits-of-deep-breathing/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Un studiu dezvăluie cum îți poți controla visele: visarea lucidă

Ai vrea să îți controlezi visele? Oamenii de ștință spun că este posibil și că au descoperit și cum să...

Închide