Este orezul roșu sănătos?

0

Dacă ești în căutarea unei alternative la orezul brun uzual, încearcă orezul roșu. Această cereală integrală de culoare roșcată are un gust apropiat de nuci și o textură fină și merge bine cu majoritatea tipurilor de carne și șegume, ca pilaf sau salată. La fel ca și în cazul orezului brun, orezul roșu este o bună sursă de fibre. De asemenea te poate ajuta la satisfacerea necesarului de fier. Orezul roși este o adiție sănătoasă la mesele tale zilnice.

Cereală integrală

După cum am mai menționat anterior, orezul roșu este o cereală integrală. Orice cereală integrală conține întregul bob, inclusiv germenul, bobul și endospermul. Departamentul american al agriculturii recomandă ca cel puțin jumătate dintre cereale pe care le consumăm să fie integrale. Oamenii care includ mai multe cereale integrale în dieta proprie au șanse mai mici să facă boli de inimă sau diabet de tip 2. De asemenea, oamenii care consumă maim ulte cereale integrale au tendința de a avea o greutate corporală mai scăzută.

Sursă de fibre

Ca cereală integrală, orezul roșu te poate ajuta să îți satisfacă nevoile zilnice de fibre. Un sfert de cană de orez roșu conține 2 gramede fibre, ceea ce înseamnă 8% din necesarul zilnic de fibre. Fibrele sunt un tip de carbohidrați pe care corpul nu îi poate digera și sunt cel mai bine cunoscuți pentru abilitatea lor de a îmbunărăți funcțiile intestinale și pentru prevenirea constipației. Însă fibrele din mâncăruri precum orezul roșu poate ajuta la controlul senzației de foame prin învetinirea digestiei, ceea ce ajută la controlul greutății corporale. În plus, fibrele pot ajuta la reducerea riscului de boli cardio-vasculare ajutând la micșorarea nivelului de colesterol din sânge, tensiunea arterială și infamațiile.

Sursă de fier

Orezul roșu te poate ajuta să îți satisfacă nevoia zilnică de fier. Un sfert de cană înseamnă 2% din necesarul zilnic de fier. Fierul este un mineral esențial pentru corp, fiind necesar la transportul oxigenului prin corp. Fără destul fier în dietă, coprul poate să nu primească cantitatea necesară de oxigen, ceea ce conduce la oboseală și la o capacitate scăzută de a lupta cu infecțiile. Deficiența de fier anemică este cea mai răspândită deficiență nutrițională din lume, potrivit the Office of Dietary Supplements. Includerea unor surse bogate de fier în dieta zilnică, precum orezul rou, pot ajuta la satisfacerea acestor nevoi.

Fără grăsime

Orezul roșu este lipsit de grăsimi. În timp ce grăsimea este un nutrient absolut necesar corpului, oferind energie corpului și ajută șa absorbția vitaminelor solubile în grăsime, totuși, consumul unei cantități maei de grăsime este legat de boli cardio-vasculare și anumite tipuri de cancer, potrivit Penn Medicine. Consumuri mari de grăsime conduc și la riscul de obsezitate. Consumul zilnic de grpsimi ar trebui să fie cu 30% mai mic decât cel al caloriilor, adică aproximativ 65 de grame la o dietă de 2.000 de calorii.

sursa: https://www.livestrong.com/article/459259-is-red-rice-healthy/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Trei posturi yoga extrem de eficiente pentru arderea grăsimii de pe burtă

Vrei să slăbești și să scapi aripioarele ”iubirii”? Contrar aparențelor date de numele lor drăguțe, nu prea este nimic de...

Închide