Cum să îți faci probiotice acasă

0

Bacteriile care trăiesc în corpul nostru sunt la fel de numeroase precum celuele din corp. Suntem în fața unui biodom de trilioane de asemenea creaturi vii. Dacă nu avem grijă de flora microbiotică, atunci sănătatea noastră are de suferit.

Dacă bacteriile rele cuceresc intestinele, mai mult ca sigur vom dezvolta o inflamație cronică a intestinelor, ce poate la rândul ei să conducă la depresie, boli de inimă, dureri articulare, răceli și gripe mult mai frecvente și chiar boli neurodegenerative.

Colonizarea intestinelor cuprobiotice este foarte important, însă aceste bacterii vii ce trăiesc în sistemul nostru digestiv pot fi introduse acolo de mâncărurile pe care le consumăm – iar varza murată este una dintre cele mai ieftine, ușoare și probiotice mâncăruri de pe planetă. Nu avem nevoie să plătim o avere pentru a introduce probiotice sub formă de pastile, în corpul nostru.

Iată câteva avantaje ale prezentei bacteriilor bune în organism:
  • Ajută la metabolizarea zaharurilor, a carbohidraților și a proteinelor
  • Sunt implicate în producerea de vitamine
  • Ajută la absorbția mineralelor vitale de care avem nevoie
  • Ne ajută la detoxifierea de substanțe ce sunt dăunătoare pentru organism, precum pesticie sau metale grele
  • Împiedică începutul multor boli din corp
Bacteriile rele au următoarele influențe asupra corpului:
  • Eliberează endo-toxine, ”poluând” corpul
  • Ne fac să consumăm mâncăruri nesănătoase precum carbohidrați și zaharuri, pentru a le hrăni
  • Cresc depozitele de grăsim și conduc la obezitate
  • Cauzează inflamații
  • Produc alte schimbări metabolice non-benefice
De ce mâncărurile fermentate sunt mult mai bune decât capsulele cu probiotice

Suplimentele probiotice conțin de obicei 10 miliarde de unități ce formează colonii per capsulă, iar o singură jumătate de linguriță de varză murată conține 10 trilioane de bacterii sănătoase ce vor forma colonii!

Folosind procesul natural de fermentare, putem crea bacterii sănătoase în intestinele noastre. Acest lucru se întâmplă pentru că fructele și legumele, solul și praful din care provin (presupunând că nu provin din culturi agricole unde s-au folosit pesticide sau fertilizatori non-organici) sunt pline de Lactobacili. Dacă luăm varza ca exemplu, datorită celui mai ușor proces de fermentare – aproape nu avem nevoie de nimic pentru a face aceste colonii de bacterii benefice să crească – pentru că ele deja sunt acolo!

Cum să îți faci singur varză murată:

Ingrediente:

  • Varză organică roșie sau verde
  • Sare
  • Un borcan mare
  • O lingură de lemn
  • Optional – adaugi ardei chilli, usturoi, mușețel, condimente, etc. pentru a da aromă varzei murate

Mai întâi se eliminăfrunzele exterioare din varza. Se adaugă o jumătate de linguriță de sare organică (de Himalaya sau alta) pentru a opri bacteriile ce produc putrefacție să crească. Dacă adaugi și alte legume decât varză, ele vor fi călite și tăiate felii subțiri, ca pentru salata de varză.

Lactobacili vor începe să se multiplice singuri și să producă acid lactic. Acesta este un antiseptic natural extrem de puternic. El ucide toți microbii nesănătoși din varză și va avea același efect și în corpul tău, atunci când îl consumi. El permite și păstrarea varzei murate (fără să deschizi borcanul) șase ani fără ca aceasta să se strice sau să putrezească. Ținută în frigider pentru consum zilnic, ține aproximativ două săptămâni.

Pune mixtura de varză și sare deoparte, temporar. Sarea va face ca din varză să iasă puțină zeamă. Poți adăuga aproximativ un sfert de cană de apă rece peste varza sărată dacă vrei să ajuți procesul și mai mult.

Odată ce mixtura e varză/apă/sare (și eventualele legume opționale) a stat aproximativ 20 de minute, poți să o introduci în borcan. Introdu cât mai bine varza în borcan, în așa fel încât lichidul să acopere varza complet. Este bine să elimini cât mai mult din aerul din borcan și să permiți tuturor materiilor solide sp fie scufundate în apă.

Poți să introduci în borcan până aproape de capac și apoi deasupra poțo așeza câteva frunze de varză pentru a menține mixtura în propriile ei sucuri. Cel mai important este ca varza să fie complet scufundată pentru a fermenta corect.

Pentru ceva mai mult de o săptămână, mixtura se va păstra la temperatura ca,erei. O poți gusta zilnic pentru a vedea câr de acră este și când ajunge la un nivel dorit, bagă borcanul în frigider. În acest fel, pui un stop procesului de fermentare. Totuși, cu cât lași varza mai mult să se mureze, cu atât mai bine, pentru că acest lucru desemnează faptul că au crescut tot mai multe bacterii benefice în varza murată.

Este atât de simplu!

O singura avertizare este necesară. Consumă varza murată în doze mici pentru că toate bacteriile sănătoase din ea pot cauza moartea bacteriilor rele din intestine, ceea ce conduce la o reacție Herxheimer, cunoscută drept criză de vindecare. Acest lucru poate fi resimțit ca amețeală, dureri de cap, erupții de piele, diaree și multe altele. Dacă o iei încet, ele se vor aclimatiza în coprul tău într-un ritm normal, iar reacțiile sunt mult mai blânde. Odată ce sănătatea intestinelor este refăcută, poți consuma varză murată în fiecare zi dacă vrei, de la 1 – 2 lingurițe la o cană întreagă zilnic.

sursa: http://themindunleashed.com/2017/04/make-probiotics-diy-super-easy-gut-health.htmlAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Papaji – Rămâi tăcut (Summa Iru)

Papaji este, poate, alături de Sri Ramana Maharishi, cel mai cunoscut Guru de Advaita Vedanta, în vest. Aici avem de-a...

Închide