Beneficiile sucului de cartofi

0

Din cauza faptului ca de obicei cartoful este asociat mancarurilor gatite, fie ca estre vorba despre prajit, fiert sau copt, nu prea ne gandim sa extragem sucul din acesta. Insa, sucul de cartofi este plin de nutrienti. Chiar daca gustul acestuia poate fi neplacut – prea vegetal si sec, fara nici un fel de indulcitor natural – acesta poate fi amestecat cu alte sucuri de fructe si legume fara a le afecta gustul acestora. Aveti nevoie de doua cani de cartofi taiati cuburi si curatati de coaja pentru a obtine o jumatate de cana de suc proaspat de cartofi. 

Potasiul esential

Fiind un mineral esential si un electrolit in acelasi timp, potasiul ajuta la mentinerea activitatii electrice a inimii. De asemenea, ajuta productia de proteine si muschi, regland echilibrul acido-bazic de la nivel celular. Potasiul ajuta si la mentinerea cresterii sanatoase a corpului, dar si la desfacerea si utilizarea carbohidratilor. O jumatate de cana de suc de cartofi are 1263 de miligrame de potasiu, ceea ce inseamna aproape 27% din necesarul zilnic recomandat al unui adult. 79711656_XS

 

Vitamina C pentru un sistem imunitar puternic

Vitramina C ajuta organismul in productia de colagen, care la randul sau este folosit pentru a face tendoane, ligamente, vase de sange si piele. In acelasi timp, aceasta ajuta la mentinerea cartilagiilor tinere. Vitamina C este importanta si pentru productia de tesuturi noi in cazul ranilor, ajutand procesul de vindecare. Fiind un antioxidant natural, vitamina C ajuta organismul sa se lupte impotriva radicalilor liberi si a toxinelor din mediul inconjurator – ca de exemplu poluare si radiatii – care pot duce la imbatranire prematura, amplificand riscurile de imbolnavire. O jumatate de cana de suc de cartofi contine putin peste 59 de miligrame de vitamina C. Aceasta cantitate este mai mult de 50% din necesarul unui adult, cu exceptia femeilor care alapteaza. 

Tiamina pentru energie

Tiamina, un membru al vitaminelor B – vitamina B1 – ajuta la mentinerea sanatatii pielii, a ochilor si a dintilor. Aceasta ajuta la mentinerea unui sistem nervos sanatos, in acelasi timp ajutand corpul sa descompuna carbohidratii in energie utilizabila. O jumatate de cand de suc de cartofi contine 0,24 miligrame de tiamina. Aceasta cantitate inseamna 20% din dieta recomandata pentru un barbat adult, aproape 22% pentru o femeie adult si 17% pentru o femeie insarcinata sau care alapteaza. 

Niacina naturala

Niacina, facand, de asemenea, parte din grupul vitaminelor B, cunoscuta sub numele de vitamina B3, ajuta la mentinerea unui sistem nervos sanatos, la desfacerea si folosirea carbohidratilor si la mentinerea sanatatii pielii, a ochilor si a dintilor. Niacina ajuta, in plus, la imbunatatirea circulatiei sangvine dar si la productia unei varietati de hormoni de stres. O jumatate de cana de suc de cartofi contine putin peste 3 miligrame de niacina, ceea ce inseamna aproape 20% din necesarul zilnic pentru un barbat adult, 22,5% pentru o femeie adult, 17,6% pentru o femeie insarcinata si 18,6% pentru o femeie care alapteaza. 

Nota: este bine de stiut ca pentru suc nu sunt potriviti cartofii noi sau cei care sunt incoltiti.

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Eliberarea de roluri și transformarea spirituală

„Fiecare om are un repertoriu definit de roluri pe care le joacă în împrejurări obişnuite”. (G. I. Gurdjieff) Imaginaţi-vă că...

Închide