Beneficii ale consumului de castane

0

Multe dintre magazine, în această perioadă a anului, au cântece de sărbătoare, printre care putem găsi chiar și cântece despre castane. În timp ce mulți consideră că este preamtur să fie cântate asemenea cântece, lucrul pe care noi îl ”cântăm” aici sunt castanele (Castanea sativa) în sine. Nu numai că au gust delicios dar sunt și pline de beneficii pentru sănătate.

Iată cinci motive pentru care putem să ne bucurăm de castane chiar acum (muzica este opțională):

1. Cei cu boala celiacă (intoleranță la gluten), bucurați-vă!

Castanele nu conțin gluten, proteina de legătură ce irită intestinul subțire și cauzează o sumedenie de simptome. Din această cauză, multe dintre mâncărurile fără gluten conțin castane.

2. Un antioxidant extrem de puternic

Puțin peste 85 grame de castane conține 72% din Doza normată de Vitamina C. De fapt, sunt singurele nuci care conțin Vitamina C, ceea ce le face unice. Dinți, oase și vase de sânge puternice sunt câteva dintre beneficiile pe care vitamina C le aduce corpului nostru. În combinație cu conținutul mare de mangan, castanele ajută la o vindecare mai rapidă și protejează împotriva radicalilor lberi, reducând riscul de cancer și boli de inimă.

3. Un nivel de energie stabil

Spre deosebire de multe alte nuci, castanele sunt extrem de bogate în carbohidrați (43 grame la fiecare 85 grame servite). Înainte de a ne feri de noțiunile de tip carbohidrați prea mulți, trebuie să știm că aceștia sunt extrem de complecși în castane, în așa fel încât ei sunt digerați mai încet decât unii obișnuiți. Aceasta înseamnă că nivelurile de energie sunt constante și nu ca în cazul arbohidraților simpli, care oferă doar explozii de energie.

4. Micșorează nivelurile de colesterol

Castanele conțin aproximativ 21% dindoza zilnică recomandată de fibre dietetice,necesare reducerii nivelurilor de colesterol din sânge. Ele sunt bogate și în acizi mononesaturați precum acid oleic și acizi palmitoleici, care la rândul lor ajută la creșterea nivelurilor de colesterol bun (HDL) din sânge și micșorarea nivelurilor de colesterol rău (LDL).

5. Conține compuși folici

În jur de 85 grame de castane conțin 35% din doza zilnică recomandată de acizi folici. Acidul folic este o vitamină solubilă în apă din complexul de vitamine B, care se găsește în stare naturală în unele alimente precum castanele și joacă un rol cheie în prevenirea defectelor neurologice în cazul fetușilor, ceea ce îl face un partener ideal pentru femeile însărcinate. Este un fapt cunoscut și că ajută la procesele de creare al ADN-ului, al ARN-ului și al celulelor roșii. De fapt, în multe țări, există programe obligatorii pentru adoptarea unor cantități adecvate de acid folic în alimentație.

sursa: http://blogs.naturalnews.com/top-5-health-benefits-of-chestnuts/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Noi creaturi fascinante pe fundul oceanului

Cercetători de la University of Southampton au descoperit șase specii noi de animaleîn niște izvoare termale, la adâncimea de 2,8 km,...

Închide